Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Funderar på Guild Wars..

Permalänk

Funderar på Guild Wars..

Hej..

Har spelat WoW till lvl 20 men tröttnade. Kändes lite tråkigt utan en handling och grafiken gav mig ett tråkigt intryck.

Sedan gick jag på FF11 men inte heller det tyckte jag något vidare om.Spelade det i ca 24 speltimmar men det kändes som jag stampade på samma plats.

Nu vill jag testa Guild Wars. Grafiken ser verkligen spännade och variationsrik ut. Sen har jag hört att handligen e ganska bra samt att musiken håller hög klas

Frågan är e Guild Wars ett roligt online spel och vad skiljer det från Tex wow?

D e också gratis vilket jag tycker e kanon.

Visa signatur

Where is S

Permalänk
Medlem

Om det är story du är ute efter så blir du nog inte missnöjd med GW, det har en hyffsad story för den typen av spel.
Men om du inte gillar PvP eller har lust att lira PvP exklusivt när du är klar med storyn är det inget att satsa på heller.
max lvln är 20 och den når du ungefär halvvägs genom storyn, så om du gillar att grinda är det inte heller för dig, annars är det ett bra köp.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Sötast

Det slak försöker säga är att om du inte vill spela PvP varenda minut av tiden du spelar guildwars, så klarar du "kampanjen" "storyn" på ungefär 7-14dagar.

Permalänk
Medlem

Bara för att man är klar med kampanjen betyder det inte att det finns PVE grejer att göra.
Finns massor utav high level ställen med grymt svåra quests och sedan finns det många ställen att utforska. Men PVP är nog endå ett måste att spela, annars så blir det nog tröttsamt efter ett tag.

Visa signatur

"If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to stort it out themselves." -- Douglas Adams

Permalänk

Lite kort alltså, Jag har aldrig testat pvp så jag vet ej om jag gillar det.

De ba o köpa o testa själv då------

Tack!

Visa signatur

Where is S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Om det är story du är ute efter så blir du nog inte missnöjd med GW, det har en hyffsad story för den typen av spel.
Men om du inte gillar PvP eller har lust att lira PvP exklusivt när du är klar med storyn är det inget att satsa på heller.
max lvln är 20 och den når du ungefär halvvägs genom storyn, så om du gillar att grinda är det inte heller för dig, annars är det ett bra köp.

Jag tyckte att storyn i GW var otroligt tunn jämfört med WoW. Speciellt om man spelat WC1-3.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Spelet ser ju faktist väldigt snyggt ut..e det krävande

Jag har bara en 2400+ 6600gt 1024 ram.

Vilka inställningar kommer det gå at köra på?

Visa signatur

Where is S

Permalänk
Medlem

Flyter på med allt på high och 4x aa på min dator och det är en 1,4GHz @ 1,6, 512 DDR och Geforce 5900ZT så det lär funka alldeles utmärkt på din dator.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aaargh
Bara för att man är klar med kampanjen betyder det inte att det finns PVE grejer att göra.
Finns massor utav high level ställen med grymt svåra quests och sedan finns det många ställen att utforska.

Men vad är belöningen för dom där svåra uppdragen? man får så lite så det är inte värt att göra dom.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Jag tyckte att storyn i GW var otroligt tunn jämfört med WoW. Speciellt om man spelat WC1-3.

WoW har ju fan inte ens nån story, dom kör ju med det där konceptet "create your own storyline" skiten.

Visa signatur

[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Flyter på med allt på high och 4x aa på min dator och det är en 1,4GHz @ 1,6, 512 DDR och Geforce 5900ZT så det lär funka alldeles utmärkt på din dator.

Happy holidays, det hackar på min 3700+, 2gig ram, 6800GT om jag maxar.

Permalänk
Medlem
Citat:

WoW har ju fan inte ens nån story, dom kör ju med det där konceptet "create your own storyline" skiten.

Då har du inte tagit med alla noveller, storyn från de tidigare spelen och kriget i Ahn'Qiraj och sånt. GW har en standardstory baserad på att deras värld blir anfallen av monster och paradiset blir ett helvete osv. WoW har vid första anblicken en ytlig story, men om du faktiskt läser quests, bara kollar in saker, talar med npc's osv märker du att storyn går djupare. Men du har rätt i att man skapar sin egen story, men bara för sin karaktär och absolut inte för världen.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Allexz: Skummt isåfall när det flyter på min dator alldeleles utmärkt, testade det på PVP testet och det flöt minsann.

EDIT: Kanske bör säg att jag körde i 800x600, kör alldrig med högre upplösning änn så i spel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Har själv lirat GW över 400 timmar, maxxat alla chars som finns och gjort alla q, varit guild ledare för en topp 20 guild i europe realmen och hållt på mycket med pvp. För att vara ett gratis MMORPG är det bra. Men det finns många nackdelar, lvl 20 gränsen är den största, utbudet på vapen/armor e en annan.
Det håller ett tag men man tröttnar tills slut.

Lineage 2 är ett bra alternativ tycker ja. Kostar visserligen varje månad...men där finns mycket att göra, tar ett tag att nå max lvl. Har spelat det mer än GW iaf.

Men personligen har ja WoW som favorit av dom MMORPG ja testat, underhållningen i det tycker ja är flera nivåer över de andra.

Men det är ju en smaksak, det är en hel del story i GW...men mellansekvenserna är pinsamt dåliga

Köp och testa, tröttnar du så är det ju bara att lägga ner det

EDIT: Ja kör spelet med precis allt på max i 1280 och det hackar inget alls med datorn i sign.

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Happy holidays, det hackar på min 3700+, 2gig ram, 6800GT om jag maxar.

Skumt... jag kan maxa det med en 2000+, 512 MB ram och ett GF4 Ti 4600 i 1280x960

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CC01
Skumt... jag kan maxa det med en 2000+, 512 MB ram och ett GF4 Ti 4600 i 1280x960

Tror inte ens att det gamla graffet har stöd för alla funktionerna i GW väl?

I vilket fall som så är det väldigt skumt ja!

Det funkade lite bättre på min laptop än denna

Permalänk

Hej!

Lillbrorsan lirar GW och det är ju ganska snyggt. Han kör det på nåt Geforce MX 64 mb på en Celeron-D, eller vad möget heter, och det flyter bra.

Varför ska man ge bort sina pengar till Blizzard, ren idioti med en sådan kostnad.
Vad tror ni, kommer nästa Diablo också kräva månadsbetalning för officiella servrar?
Inte för jag skulle få för mig att lira Diablo, men brorsan och jag snackade om det.

Mvh Magnus

Visa signatur

Unix brings the power.

Permalänk

Jag kör med näst högsta, 1024x768 och det hackar. Beroende på vad man sysslar med, men oftast så går det lite halvsegt.

2,2Ghz, 768 ram och GF FX5200. Mja, grafikkortet är la... sådär bra iof.

Visa signatur

Verklighetens barn är vi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Då har du inte tagit med alla noveller, storyn från de tidigare spelen och kriget i Ahn'Qiraj och sånt. GW har en standardstory baserad på att deras värld blir anfallen av monster och paradiset blir ett helvete osv. WoW har vid första anblicken en ytlig story, men om du faktiskt läser quests, bara kollar in saker, talar med npc's osv märker du att storyn går djupare. Men du har rätt i att man skapar sin egen story, men bara för sin karaktär och absolut inte för världen.

Backstory och historia är inte samma sak som story. En story ska en röd tråd genom spelet man kan följa som kan vara linjär eller vika av i flera spår.

Inget av dagens MMORPG har vad jag vet en story.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Backstory och historia är inte samma sak som story. En story ska en röd tråd genom spelet man kan följa som kan vara linjär eller vika av i flera spår.

Om du ser det på det sättet har inte GW nån story heller...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Guild Wars är inget MMO det är ett Multi Player spel med Channels

Permalänk
Medlem

Orly?: Tor han menar Wow eller du kanske citerade fel person?

Sando: Wow har ingen som hellst story som slak säger och GW är inget MMO när ska folk insé det? Spelade Wow och har bara testat GW men jag såg inte den minsta lilla glimten av något som kallas story i Wow.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Orly?: Tor han menar Wow eller du kanske citerade fel person?

Sando: Wow har ingen som hellst story som slak säger och GW är inget MMO när ska folk insé det? Spelade Wow och har bara testat GW men jag såg inte den minsta lilla glimten av något som kallas story i Wow.

Det finns inte en story, utan många mindre i WoW. Välj vilken du vill: Defias, kungen som blivit kidnappad, The Forsakens kamp för sin frihet, splittringen bland trollstammarna osv. Visst, de är inte lika djupa som en story i ett singleplayer RPG, men de bättre än vad GW erbjuder. Om man tar bakgrundshistorien med i beräkningen så blir det riktigt bra...

Orly: Precis... spelet saknar djup! Jag köpte GW pga att kompis började spela det och väntade mig att det skulle vara nästan lika bra som WoW, men blev grymt besviken... Slutade spela efter 3 veckor...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser ingen anledning att börja diskutera detta då det inte kommer att leda någonstans iaf, jag sa bara vad jag tyckte, och jag tycker att GW har bättre story just för att det inte är ett MMORPG.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har tröttnat lite på Lineage2 och söker ett annat spel men det känns som om Guildwars kan vara lite begränsat/kort... vad gör man efter lvl 20? Hur får man ta på nyare/bättre gear eller är det bara pvp hela tiden med den gear man har?

Nån få gärna dra en snabb förklaring

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twizz
Har tröttnat lite på Lineage2 och söker ett annat spel men det känns som om Guildwars kan vara lite begränsat/kort... vad gör man efter lvl 20? Hur får man ta på nyare/bättre gear eller är det bara pvp hela tiden med den gear man har?

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=35718...

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twizz

Bara för att man når lvl 20(som man når ganska snabbt) betyder det inte att själva uppdragsdelen är slut. Men utöver uppdragsdelen så finns det många platser med grymt svåra fiender och quests.
Man kan utforska ganska mycket och hitta intressanta ställen - men det populäraste är nog att gå in på high level instanser där det finns en bra changs till bra drops.

Edit, det där med armor; antingen så kan du betala någon att springa dig ganska tidigt i spelet till en mycket senare ställe där man kan köpa max armor.
Det finns 3 olika typer utav max armorn: billig, dyr och jäkligt dyr. Men det finns ingen skillnad på deras stats men de ser annorlunda ut och färre personer har givitvis de dyrare armorn.

Ursäkta för svengelskan

Visa signatur

"If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to stort it out themselves." -- Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Visst är Guild Wars gratis? Ja förutom själva skivan då, men det kostar inget per månad?

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

Endast en kostnad. Alltså för skivan då, sedan är det gratis om man inte vill köpa expansionerna när de nu släpps.

Visa signatur

Microsoft Surface 3-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sobe
Visst är Guild Wars gratis? Ja förutom själva skivan då, men det kostar inget per månad?

Precis..

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10