Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Vilken filmspelare använder du i datorn?

Permalänk
Medlem

MPC
WinDVD
VLC
Zoomplayer
WMP9
PowerDVD
BSPlayer
Mplayer

De har jag installerade, MPC är väl det som jag upplever som bäst allround, men ingen av dom är perfekt.

Permalänk
Testpilot

Använder i princip bara MPC nån enstaka gång använder jag VLC då den klarar vissa DVD-menyer bättre.
Sen kör jag med Quicktime och Real Alternative så kan man spela dom filerna med i MPC.
Allt man behöver

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

VLC

Visa signatur

IBM R40

Permalänk
Hedersmedlem

Kan tipsa om att en TP av kommande Zoom Player 5 nu är ute. En bättre mediaspelare finns inte.

Permalänk
Medlem

Windows Media Player 10. Med några codec.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Kan tipsa om att en TP av kommande Zoom Player 5 nu är ute. En bättre mediaspelare finns inte.

Kan man enkelt stanna filmen och med piltangenterna gå frammåt och bakåt frame-by-frame i detta program?
Just pga av detta så använder jag BSplayer. Hur gött som helst när man ska kolla i slowmo och trycka ruta för ruta frammåt eller bakåt:D

Säg gärna varför du använder programmet? vad skilljer det från andra?

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

fddshow och media player classic och VLC när mpc mot förmodan inte funkar.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AggeMannen
Kan man enkelt stanna filmen och med piltangenterna gå frammåt och bakåt frame-by-frame i detta program?
Just pga av detta så använder jag BSplayer. Hur gött som helst när man ska kolla i slowmo och trycka ruta för ruta frammåt eller bakåt:D

Säg gärna varför du använder programmet? vad skilljer det från andra?

Självklart kan du göra det, med knappar och/eller med mushjulet, det är bara att konfigurera som man önskar.

Jag använder det kanske främst för alla navigators (OSD-menyer) och Control bar, som gör programmet enkelt att hantera även från TV-soffan (har datorn kopplad till TV:n + trådlöst tgtbord), men också för de näst intill obegränsade konfigurationsmöjligheterna. Kraftfull filter-/codechantering där du själv bestämmer vilka splitters/codecs du vill använda för en viss filtyp är också ovärderligt.

För tillfället använder jag dessa filters: ffdshow, Haali Media splitter, OpenSource AVI & MPEG splitter samt AACparser.

H.264-playback av 1080p-videor funkar utmärkt med Haali splitter + ffdshow + AACparser; maxar sällan CPU:n. Dessutom får jag ut surroundljudet (AAC) digitalt till min externa förstärkare.

Permalänk
Medlem

VLC

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk
Medlem

Zoom Player såklart, helt överlägset ALLT annat jag har provat (och det är en hel del).

Ibland när jag stöter på en fil med ett format som jag inte har konfigurerat för optimal prestanda i Zoom Player kör jag VLC.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

MPC givetvis, sedan kompleterar jag med VLC och för DVD filmer så använder jag zoom player professional.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
H.264-playback av 1080p-videor funkar utmärkt med Haali splitter + ffdshow + AACparser; maxar sällan CPU:n. Dessutom får jag ut surroundljudet (AAC) digitalt till min externa förstärkare.

Vad har du för förstärkare som klarar av AAC? Får du ut AAC via optisk/coax?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

iTunes till musik och DivX till film. Fast ibland kör jag faktiskt WMP också.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Vad har du för förstärkare som klarar av AAC? Får du ut AAC via optisk/coax?

Den stödjer inte AAC, men ffdshow omvandlar ljudet till DD-signal med bibehållen kanalseparation. Denna får jag sen ut via coax på mitt X-Fi.

Permalänk

VLC och WMP10

Visa signatur

Äger diverse saker ;)

Permalänk
Medlem

zoom player!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
fddshow och media player classic och VLC när mpc mot förmodan inte funkar.

Precis samma här!

Permalänk
Medlem

VLC såklart, aldrig sett maken till spelare. Har hitills klarat alla filformat jag testat.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk

Filmer i Media Player Classic och ljud i Inter Video Winrip

Permalänk
Hedersmedlem

Två:
1. Light Alloy - enkelt gränssnitt, rent och väl fungerande.
2. VLC - ifall det blir något problem med codecs eller dylikt med Light Alloyt
(3). Inom parantes därför att jag ytterst sällan använder det - Windows Media Player

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Filmer > VLC , har inte hittat nån bättre
Ljud > Winamp...

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som stör mig så inihelvete på VLCs usla spolnings/hopp-funktion? Att den klarar en mängd filformat/codecs rör mig inte i ryggen, då jag isf tankar hem dom få som inte funkar med ffdshow o MPC.

MPC och foobar2000 är det som används här. Zoom Player är även den mumma, men har inte blivit riktigt så impad att jag köper den när det finns så bra gratisalt.

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
1. Light Alloy - enkelt gränssnitt, rent och väl fungerande.

Jag tycker det där GUI:t ser ganska plottrigt ut jämfört med ZP.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Funkar det så kollar jag på film med WMP
Annars så är det VLC som gäller.

Permalänk

Vad gör man när VLC inte klarar o spela upp en film fil ?

Visa signatur

Film ?

Permalänk
Medlem

MPlayer eller Windows Media Player 6.4

VLC med ibland.

Permalänk
Medlem

Media Player Classic

Permalänk
Medlem

Media Player Classic, finns inget bättre.. Allt annat är skit och sånt där.

Permalänk
Medlem