Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Spire Chipsetkylare & fanmate

Tjena! dax för ny chipskylare här, har dock sket lite plats mellan gpu fläkt och chipsfläkt så det får bli en spire från komplett.
Finns ju inget jätte utbud bland dem hära produkterna direkt.. http://www.komplett.se/k/kl.asp?bn=10466
Grejjen är att fläkten körs på en 2pins kontakt och nu e frågan; går denna styra med en Zalman fanmate2 ??

/Zerre

Permalänk
Medlem

ja den går att styra med den fläktkontrollern ja.. men håll koll bara så att du inte drar ner hastigheten för mkt för på processorer så stänger den av datorn vid en viss temp men vet inte om det är så med chipsets med...

det enda negavita med den fläkten är att när man får den sitter de en självhäftande matta under den som är svår att få loss men tar man sig tid så...

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Lugnt jag kör redan min härliga asus jetplansfläkt på de lägsta så det ska nog gå på spire´n med.

En sak till tänkte precis lägga in ordern och till min förvåning kunde jag inte ta "brev" som transportsätt, sedan så såg jag att vikten är 0.4 kg måste ju va helt galet då dem motsvarande ligger på 0.05/0.08kg.

om man inte får me en chipspåse på köpet eller nått.

Permalänk
Medlem

Kör med ZM-NB47J helt utan fläkt.Den under på samma sida...vet inte vad du skall med fläkten till...men men,,,

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Kanske ont om plats mellan Grafikkortet och NB??? Själv skall jag byta min Zalman NB47 mot en aktiv fläkt, då jag inte har plats med en NB47j (det är höjden som förstör möjligheten på en NV Silencer på grafikkortet).......

Visa signatur

AMD64 3700+ SanDiego KAB2E @2860MHz| Asus A8N-SLI Premium | 2x 1024 Kingmax PC3200 | Club3D 7800GT 256mb GDDR3 480/1200 | Antec Sonata II
3Dmark05 8163

Permalänk

Läste denna tråden häromdon och fick för mig att beställa en Spire chipsetkylare!!Jag har ett A8N-SLI deluxe och körde med zalmans fläns tills jag köpte NV silencer till mitt 7800GT,Zalman flänsen fick inte plats efter jag hade monterat NV´n så jag fick sätta tillbaka orginalfläkten!!Idag kom Spiren och det första jag fick göra var att såga av en hörna på den för att jag skulle få dit den!!!!!Den tog emot en komponent som sitter alldeles brevid!!Sen när jag starta den så är det ett högfrekvent vinande som är ganska outhärdligt så det blir till att sätta tillbaka Asus fläkten som känns ljudlös i jämförelse!!Däremot så har tempen gått ner ca 5grader enligt Asus Probe men jag vet inte var sensorn sitter!! Kanske har jag bara ffått ett dåligt Ex skulle bara vilja veta om nån annan har det här problemet!!!

Permalänk
Medlem

Fick min igår kopplade in fanmate på han och den va tyst som en mus, har dock inte monterat än. Vad för nått tar den emot, nått på moderkortet?

Permalänk

sitter en grej precis brevid chipset med koppar tråd virad runt på moderkortet!! Lycka till med projektet