IRQ_NOT_LESS_OR _EQUAL Grafikkort

Permalänk
Medlem

IRQ_NOT_LESS_OR _EQUAL Grafikkort

Hejsan, jag vet att redan några trådar om IRQ_NOT_LESS_OR _EQUAL ligger upp men igen av dom har hjälpt mig, jag har försökt med att fysiskt flytta maskinvara och ominstallerat alla drivers men endå får jag detta.. min dator har låg tempratur och det skumma är att IRQ_NOT_LESS_OR _EQUAL problemet kommer bara när jag spelar WoW.. speciellt när jag försöker logga in eller möter mycket folk så datorn blir ansträngt.. jag har bråkat lite med mina CATALYST drivers och testat ominstallera.. ( har radeon 9600SE ) Dock funkar det inte..

Någon som kan något annat som kan påverka felet eller någon som helt enkelt har några andra bra drivers till 9600SE än catalyst

<3 Cozie

Visa signatur

w00t -

Permalänk
Inaktiv

ehm testa byta plats på ditt nätverkskort. (vet inte vad det står i de andra trådarna eller om det hjälper, testa)

Permalänk
Medlem

Vad har du för moderkort? Har för mej att jag såg en tråd nån gång i tiden där nForce 4 drivrutinerna kunde strula med grafikkortet. Och som lösning skulle man ladda hem standalone drivrutins packet från nVidia. Dock är jag inte helt säker på detta :/

Permalänk
Medlem

Överklockat för mycket? Är i princip ett standardmess då man klockat för högt.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja säga tt det är ett standard mess för att windows inte kommer på vad som är fel. men som sagt för hög CPU/Minne.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Jag har inte klockat något i datorn över huve taget.. allt sitter som orginal

Visa signatur

w00t -

Permalänk
Medlem

Kolla dina minnen med memtest. Jag skulle tro att det är minnena som strular.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

Jag hade samma meddelande för ett tag sen, trodde de va grafikkortet så jag skicakde in de på garantin, de va inte fel på de utan de funkade klockrent. Då misstänkte jag ramminnena istället, testade dem själv i en annan dator, funkade klockrent. Då misstänkte jag mina satadiskar, kopplade ur dem o körde, nehe de hjälpte inte heller. Då kopplade jag bort dvd:n, nehe inte den heller. Mätte strömarna från nätagget, hur stabila som helst. Då va de bara moderkortet/cpun kvar, beställde ett asrock dual-sata2 och en 3700+ och nu funkar allt klockrent fast de tog mig ett par veckor o lista ut

Visa signatur

- AMD Ryzen 7 2700 // ASRock B450M PRO4 // RX 6700XT 12GB // 64 GB DDR4 // 512 GB SSD m.2 NVMe // 120 GB SSD m.2 SATA // 4 TB // Win10
-Intel i5 4670K // Sapphire Dual-X r9 280x 3 GB // 8 GB DDR3 // Intel 320 120 GB SSD // 3000 GB // Win 7
-NAS: Synology ds218play 1x10 TB // Zyxel NAS542 - 2x4 TB

Permalänk
Medlem

Hm, jag har asså testat minnet.. minnen funkar,
Moderkort / processor bytte jag nydligen och problemet var innan med men efter formationen så blev det mycket värre..
har testat grafikkortet i 3D mark och det funkar. har även provat ta ur alla diskar men det funkade inte häller..

så inprincip har jag testat allt utom nätagget, men jag förstår inte hur nätagget skulle kunna påverka detta felet ENDAST när programmet WoW är igång :s

Visa signatur

w00t -

Permalänk
Medlem

ATI+WoW=Problem.

ATI har problem med WoW och i senaste drivrutins uppdateringen fixade dom en del av dom men tydligen inte alla.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Inaktiv

Av egna erfarenheter brukar IRQ_NOT_LESS_OR _EQUAL komma fram när prollen får lite volt.

Permalänk

Hur många nätverkskort har du ? Jag är ganska säker på de skulle kunna vara de. De ja vet är att ett vanligt ethernet kort och ett tokenring kort kan få problem med varandras irq's när bägge sitter i samtigt, så av detta scenario kan man få IRQ_NOT_LESS_OR _EQUAL. Eller så försök uppdatera så mycket som möjligt. Själv har ja aldrig fått detta msg på nån av mina burkar, ändå har ja pillat me burkar bra många år.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Hm, det är det som är det skumma. just nu har jag bara 1 integrerat nätvekskort...

Asså nu har jag sutte o strulat somfan med datorn och drivers.. detta är sinnessjukt men

om jag loggar in på min main så får jag bluescreen, men om jag testar gå in på någon av mina alts så funkar det. jag kan tilloch med skapa nya gubbar och spela med dom.. men inte med någon av dom jag brukar spela med. då tänkte jag att det kanske är miljön och antalet NPC´s och andra players som finns så jag bad en vänn flytta min karaktär till ett helt öde ställe. samma ställe som jag kan loggga in med mains.. det funkar fortfarande inte :SSSSSS

Asså jag fattar inte VAD i tusan som kan vara fel. det är ju inte accountet eftersom mina kompisar kan logga in på min main utan problem :/ ominstallation av spelet har inte häller funkat..

Visa signatur

w00t -