World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Det är diminishing return på freezing traps, frostnova och frostbolt slow osv...
Blir nån immun så varar det i 15 sekunder, lär ju knappast hända hunters eftersom det är 15 sec cooldown på traps.

Nej, nej, nej!

Det är idagsläget _inte_ diminshing returns på freeze trap!

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-bug&t=10...

"Freezing trap is not being affected by diminshing returns"

Så, kan nej sägare vara tysta nu?

Permalänk

Skulle behöva lite tips på hur en hunter skall slåss pvp. Jag är lvl 29 och har satsat mest i beast mastery för att snabbt kunna levla. Vilka är de bästa taktikerna jag kan använda mig av?

Sen två små förkortningar: varför skriver folk "kk" när de tycks mena "ok"? Varför inte bara ett k? Och AOE? Area of någonting? Av sammanhanget verkar det ha med mage och masskada att göra eller är jag ute o cyklar?

Permalänk
Medlem

Ja tycker Markmanship är bra pvp mkt damage och scatter shot osv...

kk är förmodligen okok då ..

Och aoe är när nån gör skada på flera mobs samtidigt.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096mb | HD 4870@CrossFireX | Gigabyte GA-X48-DS4 | Corsair TX750W | WD 640gb |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knug
Du kanske har stängt av "enable sound at character" så att du får ljudet från det ställe kameran är på istället för din karaktärs position? Prova att zooma in så långt det går när du rider och lyssna om du hör något.
Går att stänga av/på i sound options.

Provade det, hör fortfarande inget :/

Någon som har någon aning varför jag inte hör hovljud när jag rider på min snela hest?

Permalänk

kk = Använder detta då någon"berättar" något eller förklarar, alternativ till "ok".Bara det att det är lättare att skriva "kk"
AoE= Area of Effect

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åkerström
kk = Använder detta då någon"berättar" något eller förklarar, alternativ till "ok".Bara det att det är lättare att skriva "kk"
AoE= Area of Effect

kk. Tack.

Jag blev föresten så sugen på en mage efter att ha sett filmen FeeSpray länkade till, att jag var tvungen att göra en själv. De verkar roliga att spela.

Edit: Vilken variant tror ni mest på:

31 Arc/20 Frost
Standard 18 Arc
2 - Improved Mana Shield
1 - Presence of Mind
4 - Arcane Mind
3 - Arcane Instability
2 - Improved Mana Shield
1 - Arcane Power

5 - Improved Frostbolt
3 - Winter's Chill
2 - Improved Frost Nova
3 - Piercing Ice
1 - Cold Snap
3 - Improved Blizzard
3 - Frost Channeling

ELLER

Full Frost (46 Frost/5 Arc)
5 - Improved Frostbolt
4 - Permafrost
5 - Ice Shards
3 - Winter's Chill
2 - Improved Frost Nova
3 - Piercing Ice
1 - Cold Snap
3 - Improved Blizzard
2 - Arctic Reach
3 - Frost Channeling
5 - Shatter
1 - Ice Block
3 - Improved Cone of Cold
5 - Frostbite
1 - Ice Barrier

Källa: http://awesome.guildportal.com/Guild.aspx?GuildID=35457&TabID...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton

Full Frost (46 Frost/5 Arc)
5 - Improved Frostbolt
4 - Permafrost
5 - Ice Shards
3 - Winter's Chill
2 - Improved Frost Nova
3 - Piercing Ice
1 - Cold Snap
3 - Improved Blizzard
2 - Arctic Reach
3 - Frost Channeling
5 - Shatter
1 - Ice Block
3 - Improved Cone of Cold
5 - Frostbite
1 - Ice Barrier

Måste dock säga den där builden kommer inte göra dig till annat än en levande måltavla som inte har någonting att säga till om ifall någon skulle skulle hoppa på dig. Men dock så är den vad man ska säga okey ifall man ska ta och aoe expa med blizzard, men dock så saknar du instant arcane explosion som är ett måste ifall man ska ta och AoE expa.

Du kan ju ta dig en titt på min build som jag kör nu med i alla fall och jag gillar den builden enormt mycket bara för att man får en sån enorm +skada bonus tack vare arcane power

http://wow.allakhazam.com/profile.html?344222

Visa signatur

"Cothax tells you : OK... sleep... try some. You type like either a drunk, or someone without sleep for the last few weeks. "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Nej, nej, nej!

Ännu en orsak att skrota min mage, helt värdelösa i pvp.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ännu en orsak att skrota min mage, helt värdelösa i pvp.

Mages är grymma PvP beroende på moståndet, du tar en loladin för lätt.
En warr KANSKE hinner charga, och det är kanske...

En hunter tar väll en mage rätt lätt antart jag pga alla olika "shots" som rubbar dina spells.
Sen piskar han dig väll med skada också

Locks har väll alla problem med...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qw3
Du kan ju ta dig en titt på min build som jag kör nu med i alla fall och jag gillar den builden enormt mycket bara för att man får en sån enorm +skada bonus tack vare arcane power
http://wow.allakhazam.com/profile.html?344222

Vore ju konstigt om du inte gjorde mkt skada med de sakerna. Om det finns bättre varianter än din kan jag inte säga, eftersom jag precis börjat spela mage. Men jag ska ha den i åtanke och läsa fler guider. Jag tar gärna emot fler tips och åsikter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan

En hunter tar väll en mage rätt lätt antart jag pga alla olika "shots" som rubbar dina spells.

Du menar att du som frost/fire/arcane/whatever tar en Paladin lätt????
Isåfall har du mött riktigt dåliga paladins, vi är hela i tiden "in your face" Du kan inte komma undan oss.

Visserligen är min loladin healing speccad nu, men en mage får slut på mana bra mycket innan jag får.. Duellerade en mage som brände mana rubys / evocation / mana pot. Jag rörde han inte, stod bara och helade mig.. sen var den stackarn slut!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FeeSpray
Ja, vi vet alla hur det går till. Mass grind i Scarlet Monastery.

För er intresserade: http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=15023

Nee är något helt annat (som jag faktiskt kom på själv, gnih!), men det där verkar också coolt Får testa det.

Linen Bandages
784000 / 800000 98% 23hours

Snartsnart :>

VitoC: han kanske har mött dåliga paladiner men du måste även ha mött dåliga mages Visst, paladiner med ashkandi/sulfuras och liknande är inte roliga att möta, men annars är det rätt 50/50 imo. Får man bara in en counterspell så är ju paladinen körd. Om paladinen healar upp och man behöver mana kan man ju aldrig dra en poly, dricka och starta om från början

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig förlorat mot en paladin 1v1, på sin höjd har de fått oavgjort. Så ruskigt obalanserad fight att det inte ens är roligt. Så fort man har counterspellat deras holytree är de rätt döda.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Tycker du sammanfattade det rätt bra där

Förutsatt att warriorn inte springer runt med 2h epic som dödar dig i 1 slag

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Skulle behöva lite tips på hur en hunter skall slåss pvp. Jag är lvl 29 och har satsat mest i beast mastery för att snabbt kunna levla. Vilka är de bästa taktikerna jag kan använda mig av?

Beast Mastery is the way to go om du ska lira PvP, BM och Survival. Visst, jag som MM kan skita ut tonvis av skada, inte ovanligt att jag two-shottar både mages och rogues. Men överleva? Knappast. Ska du ha huntern som PvP-karaktär så är det BM/Survival som gäller. Har själv inte provat de nya talentsen i de träden så jag kan inte ge dig en "såhär ska du specca"-länk. Och det är ju inte roligt heller eller hur? Man ska ju trivas med sin build, inte gå på det andra säger är bra. Ska du däremot köra PvE så är det en lite mer utspridd buil som gäller. Jag har 5/36/10, den hittar du här: PvEFTW!!

En möjlig (är inte alls säker på den här, jag har ju inte PvP-speccad, och har aldrig varit heller så )PvP build är: PvPFTL!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Nee är något helt annat (som jag faktiskt kom på själv, gnih!), men det där verkar också coolt Får testa det.

Linen Bandages
784000 / 800000 98% 23hours

Snartsnart :>

VitoC: han kanske har mött dåliga paladiner men du måste även ha mött dåliga mages Visst, paladiner med ashkandi/sulfuras och liknande är inte roliga att möta, men annars är det rätt 50/50 imo. Får man bara in en counterspell så är ju paladinen körd. Om paladinen healar upp och man behöver mana kan man ju aldrig dra en poly, dricka och starta om från början

Ja, en counterspell kan bli ganska tråkig. Men jag har fortfarande inte dött utav det!
Visst, om man springer runt med 25% hälsa och börjar hela och blir CSad, då får man skylla sig själv.
Men håller man sig över 80-90% hela tiden, så är det inte speciellt svårt att ta dom smällarna som magen gör... Visst runt 100 i fire/frost resistance hjälper en hel del.

Men 5500 HP
6500 mana

Helar 700-850 för 120 mana.
Magen har tyvärr ingen chans!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
Tycker du sammanfattade det rätt bra där

Förutsatt att warriorn inte springer runt med 2h epic som dödar dig i 1 slag

Warrior charge
Mage frosen nova
Warrior trinket
Mage sheep
Mage pyroblast/fire spell.
Warrior charge
Frosen nova
Warrior got trinket CD
Mage finish warr

Permalänk
Medlem
Citat:

Warrior charge
Mage frosen nova
Warrior trinket
Mage sheep
Mage pyroblast/fire spell.
Warrior charge
Frosen nova
Warrior got trinket CD
Mage finish warr

Om det är en gnom warrior då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Om det är en gnom warrior då?

Proccesen görs väll bara om
Typ sheep igen och sen FN...

Permalänk
Medlem

FIREMAW NERE! Weeeee!

Edit: Han droppa crap så klart.
Edit: Det heter inte gnome ... det är gnörm!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej, nej, nej!

Det var underligt. När jag lirade som mest på min hunter för ett par tre veckor sen var det inte så. Första höll 20s~, andra 10~. Men nu blandar jag kanske ihop Frost Trap med Freezing Trap.

Snart lvl 40 med min rogue på Trollbane föresten, någon som lirar alliance där?

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Isåfall har du mött riktigt dåliga paladins, vi är hela i tiden "in your face" Du kan inte komma undan oss.

Visserligen är min loladin healing speccad nu, men en mage får slut på mana bra mycket innan jag får.. Duellerade en mage som brände mana rubys / evocation / mana pot. Jag rörde han inte, stod bara och helade mig.. sen var den stackarn slut!

Ja?
http://web.telia.com/~u24325422/WoWScrnShot_010206_211543.jpg

Iofs kan ni göra lite ont också, detta är innan ni fick eran patch också.
http://web.telia.com/~u24325422/pala.jpg

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja?

innan vi kan göra ont på er måste ni göra ont på oss.

Permalänk
Medlem
Citat:

När du har dragit din poly o börjat dricka är det ju ganska enkelt för oss att bara använda våran underbara trinket som tar bort poly, och sedan dra en holy damage om vi är holy speccade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Snart lvl 40 med min rogue på Trollbane föresten, någon som lirar alliance där?

Nä, men som horde :), i DiE.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Yey, dingade precis 60 med min Human Warlock på Executus

Nån som lirar på samma server? Kul o se lite Swecare

Permalänk
Medlem
Citat:

Nä, men som horde :), i DiE.

Allright. Lirar horde i vanliga fall som sagt men har planer på att göra roguen till min main...halvt i varje fall.

Har sett lite DiE-folk springa omkring givetvis, vad heter du?

För övrigt gillar jag Trollbane som server. Bra priser på AH, trevligt folk, och aldrig sådant sjukt lag som vi har på Burning Blade.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja?

Stiliga unitframes du hade

Lust att säga vilken mod det är?

Visa signatur

60 Human Paladin. Skullcrusher
60 Troll Hunter, Ravencrest

Permalänk

channels

ja vet inte vad som har hänt men min LookingForGroup channel har hamnat på /5, men ja vill ha den på /4. Ja har testat med /leave LookingForGroup o sen joina igen men de funkar inte. Nån som har en lösning?