Vet nagon en bra sida med free shipping worlwide?

Permalänk
Avstängd

Vet nagon en bra sida med free shipping worlwide?

Bor i Brasilien och elektronik ar dyrt har, cirka 50% dyrare an i Sverige.

Och jag vill importera hit och atersalja. Nu letar jag efter en sida med billiga priser som har gratis frakt over hela varlden.
Nagon som kanner till nagon sadan, eller ett billigt alternativ dar frakten alternativt delarna ar billiga?

Visa signatur

Dell Inspiron E1705 (9400) T7200 Core 2 Duo @ 2.00 GHz, 4MB Cache 2048 MB DDR2 667 MHz, ATi X1400 (590/ 480) 120GB Sata, 1440x900 LG-Philips

Permalänk
Medlem

Om priserna är generellt så höga så är det inte helt otroligt att det finns ett rejält tullskydd och säkerligen så skulle någon större importverksamhet inte löna sig om du handlar till vanliga konsumentpriser utomlands för att sedan sälja vidare utan du måste nog handla som återförsäljare för att överhuvutaget kunna göra någon vinst (eller ens kunna matcha lokala priser).

Att du dessutom skulle hitta någon leverantör som är villig att stå för tusentals kronor i frakt för varje order (som dessutom skickas utomlands) tvivlar jag starkt på.

Ett bra ställe att handla på är annars tex www.bhphotovideo.com, billigare än svenska priser och alltså betydligt billigare än de priser du handlar för, skickar dessutom över hela världen.

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!

Permalänk
Medlem

Ska du smuggla?

Visa signatur

A64@2.5@7700CU | 2*1GB Twinmos DC | MSI K8N Neo2 Plat. | MX518 | VX724

Permalänk

www.shopthestates.com tillåter dig att handla från vilken onlinebutik som helst i USA i stort sett.

Permalänk
Avstängd

Nej mulan jag skall inte smuggla.

Och det ar visst lonsamt, cirka 500kr/grafikkort, 3000kr/barbar dator 700kr/processor
Och jag har redan kunder, jag koper redan in fran sverige, sedan skickar jag med fedex.
Men det kanns lite trist att behova betala cirka 12000 kr vid varje frakt, dessutom nar man skall betala svenska priser.

Tullen kollar dessutom inte fedex paket, och taxorna med fedex ar riktigt laga.

Visa signatur

Dell Inspiron E1705 (9400) T7200 Core 2 Duo @ 2.00 GHz, 4MB Cache 2048 MB DDR2 667 MHz, ATi X1400 (590/ 480) 120GB Sata, 1440x900 LG-Philips

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Get_skri
Nej mulan jag skall inte smuggla.

...

Tullen kollar dessutom inte fedex paket, och taxorna med fedex ar riktigt laga.

Så du menar att detta inte är smuggling?

Permalänk
Hedersmedlem

hmm www.liksang.com köpte en ddr matta därifrån för 1300 inkl frakt,
krängde sedan den på blocket för 2200kr i originalkartong oöppnad ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mad64
hmm www.liksang.com köpte en ddr matta därifrån för 1300 inkl frakt,
krängde sedan den på blocket för 2200kr i originalkartong oöppnad ^^

VA FAN!!! HAR DU SÅLT MATTAN DITT NÖT!! hoppas du inte gjort det!?!

Visa signatur

LOL är det fattigaste ordet i välden

Permalänk
Medlem
Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!