Det kommer en ny Version utav Windows Live Messenger snart!!

Permalänk

Svar till Addelante

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Addelante
Jag tycker den nya msn versionen var ganska härlig. Stilrent och härligt. Efter en omgång med a-patch så blev det lite bättre. Äntligen kan man få det ungefär som man vill ha det.
Det enda problemet var online/offline ikonerna. Var alldelles för lika varandra.

http://web1.vattnet.com/sarlac/msn.JPG

Hej!

Och svar till Addelante

Jag som besvarar dig Addelante heter Karl-Olov Nordin.

Jag begriper inte varför ni är Reklamhatare då det gäller nya Windows Live Messenger, jag tycker inte ni ska använda A-Patch som tar bort Reklam och annan superviktig funktion som finns i det här nya Chattprogrammet ifrån Microsoft.

Jag tycker ska genast ta ominstallera nya Windows Live Messenger, och sedan ska ni inte installera A-Patch något mer alls tycker jag just nu.

Har ni uppfattat mig korrekt rätt?

Mvh: KalleNordin

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Re: Svar till Addelante

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karl-Olov Nordin
Hej!

Och svar till Addelante

Jag som besvarar dig Addelante heter Karl-Olov Nordin.

Jag begriper inte varför ni är Reklamhatare då det gäller nya Windows Live Messenger, jag tycker inte ni ska använda A-Patch som tar bort Reklam och annan superviktig funktion som finns i det här nya Chattprogrammet ifrån Microsoft.

Jag tycker ska genast ta ominstallera nya Windows Live Messenger, och sedan ska ni inte installera A-Patch något mer alls tycker jag just nu.

Reklamen i Windows Live Messenger är inte, för programet och dess funktioner, superviktig på något sätt. Jag skulle säga att den bara är ivägen. Därför har jag, likt många andra, valt att ta bort den. Vill man ha kvar den så får man självklart det. Alla har en egen vilja och ett fritt val att göra vad de vill med programet, oavsett vad du tycker.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk

Svar till Wooe

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Reklamen i Windows Live Messenger är inte, för programet och dess funktioner, superviktig på något sätt. Jag skulle säga att den bara är ivägen. Därför har jag, likt många andra, valt att ta bort den. Vill man ha kvar den så får man självklart det. Alla har en egen vilja och ett fritt val att göra vad de vill med programet, oavsett vad du tycker.

Hej!

Och svar till Wooe.

Jag som besvarar dig Wooe heter Karl-Olov Nordin.

Jag måste säga dig en sak, att det spelar ingen som helst vad ni tycker om nya Windows Live Messenger så det så.

Så lite Reklam ska det vara i Chattprogrammet plus en del viktiga funktioner så det så.

Så jag uppmanar er att sluta att använda A-Patch. Släng ut programmet Reklam motståndare.

För Reklamen är inte alls i vägen tycker jag så det så.

Annars tycker jag att Windows Live Messenger blir för naket tycker jag.

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Men snälla du, ett forum är till för att diskutera i, och en fri vilja har vi alla.
Bara för att inte du tycker om a-patch så betyder inte det att vi andra måsta slänga ut det.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk

Re: Svar till Wooe

Citat:

Hej!

Och svar till Wooe.

Jag måste säga dig en sak, att det spelar ingen som helst vad ni tycker om nya Windows Live Messenger så det så.

Så lite Reklam ska det vara i Chattprogrammet plus en del viktiga funktioner så det så.

Så jag uppmanar er att sluta att använda A-Patch. Släng ut programmet Reklam motståndare.

Jag tyckte det blev mycket mer stilrenare efter installionen av A-patch.

Men jag skulle behöva en invite till betan? annars tror jag inte får ingång det.

Permalänk

Svar till Movement

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
Men snälla du, ett forum är till för att diskutera i, och en fri vilja har vi alla.
Bara för att inte du tycker om a-patch så betyder inte det att vi andra måsta slänga ut det.

Hej!

Och svar till Movement

Jag som besvarar dig Movement heter Karl-Olov Nordin.

Ja det spelar ingen roll som du säger just nu.

Jag tycker dock att nya Windows Live Messenger blir för naket efter sedan jag har testat A- Patch.

Därför har ni fel om den saken så det så.

Därför ska det vara lite reklam som ni måste ta och tåla tycker jag annars ska ni inte alls ha något Chatt program ifrån Microsoft så det så.

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Citat:

Hej!

Och svar till Wooe.

Alla människor har egna viljor, smak och uppfattningar. Vad jag och alla andra tycker är plottrigt är vår uppfattning. Tycker du att det blir för naket, är det din uppfattning. Vi alla får tycka som vi vill och andra ska inte bestämma vad en annan person tycker om och inte tycka om. Därför har du fel som attackerar alla som inte har samma uppfattning som dig.

Jag har läst ett antal inlägg från dig i diverse trådar och i alla dessa trådar hoppar du på folk där de inte har samma uppfattning som dig. Du får gärna tycka vad du vill och det är en rättighet som alla har. Men säg inte att folk har fel när det gäller smak. Du älskar microsoft och det har du visat med dina trådar. Det är alltså något som du gillar. Vad skulle du säga om jag attackerade dig för att du älskar microsoft?

Vad gäller reklamen tycker jag att folk ska få använda a-patch. Varför det? jo det är deras egna datorer och ingen annan ska få bestämma hur andra ska använda saker. Naket? nej, men mycket bättre för ögonen när all reklam är borta. Reklam är ingen superviktig funktion, utan mer en irriterande funktion. Det kommer inga nyheter som intresserar folk. Vill folk ha nyheter, finns nyhetssidor på nätet. Vill du se på reklam kan du kolla den här sidan:
http://www.milliondollarhomepage.com/

Permalänk
Medlem

Citat:

Då vet vi att du inte tycker den är ivägen men...
Jag tycker att reklamen i MSN är lika mycket i vägen som reklamen på TV. Man vill liksom se färdigt på filmen utan massa 5min pauser eller stora reklamfönster framför filmkameran som skymmer sikten.
Har du uppfattat mig korrekt Karl-Olov?

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Karl-Olov Nordin är en gubbe som blivit överfallen av M$ jävelen och som inte respekterar andras åsikter

btw någon som bor i falun och kan se om han verkligen exciterar?

Permalänk
Medlem

Re: Svar till Movement

Citat:

Hej!

Och svar till Movement

Jag som besvarar dig Movement heter Karl-Olov Nordin.

Ja det spelar ingen roll som du säger just nu.

Jag tycker dock att nya Windows Live Messenger blir för naket efter sedan jag har testat A- Patch.

Därför har ni fel om den saken så det så.

Därför ska det vara lite reklam som ni måste ta och tåla tycker jag annars ska ni inte alls ha något Chatt program ifrån Microsoft så det så.

Men vad är det du inte förstår, av vilken anledning får vi inte tycka och tänka som vi vill, varför får inte vi använda a-patch, varför får inte vi göra vårat live messenger "naket"?

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fedor
Karl-Olov Nordin är en gubbe som blivit överfallen av M$ jävelen och som inte respekterar andras åsikter

btw någon som bor i falun och kan se om han verkligen exciterar?

Exciterar Han strålar säkert av ljus nu

OnT (som egentligen är OfT): Lägg av med tjafset nu för helsike! Nu spammar ju fullständigt sönder en annars bra tråd!

Karl Olov: Jag tycker att du skall acceptera det andra tycker och inte attackera på alla andra
Ni andra: Ni måste också acceptera det Karl Olov tycker, och hur han skriver

Just nui är det nog Karl Olov som måste ta sig i kragen och tänka efter. Han har ju framfört sin åsikt, vilket är meningen på ett forum. Han har också försökt övertala andra att tycka som honom, vilket också är okej att göra i ETT inlägg.

Alla tycker olika. Så är det. Vissa gillar a-patch, vissa är reklamhatare, vissa älskar live messenger som det är och vissa älskar microsoft. That's it. Är det så svårt att fatta?

Ursäkta om tonen är lite barsk, Jag menar bara att förklara, men känner mig lite irriterad över allt tjat som mals om och om igen

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »

Permalänk
Medlem

Ontopic:
Klart det kommer en ny tror inte MS levererar en Betaversion av MSN Messenger.

Offtopic:

Förstå att alla människor tycker och tänker olika. Och du kan INTE tvinga någon att tycka och tänka som du vill.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eagleorn
Exciterar Han strålar säkert av ljus nu

OnT (som egentligen är OfT): Lägg av med tjafset nu för helsike! Nu spammar ju fullständigt sönder en annars bra tråd!

Karl Olov: Jag tycker att du skall acceptera det andra tycker och inte attackera på alla andra
Ni andra: Ni måste också acceptera det Karl Olov tycker, och hur han skriver

Just nui är det nog Karl Olov som måste ta sig i kragen och tänka efter. Han har ju framfört sin åsikt, vilket är meningen på ett forum. Han har också försökt övertala andra att tycka som honom, vilket också är okej att göra i ETT inlägg.

Alla tycker olika. Så är det. Vissa gillar a-patch, vissa är reklamhatare, vissa älskar live messenger som det är och vissa älskar microsoft. That's it. Är det så svårt att fatta?

Ursäkta om tonen är lite barsk, Jag menar bara att förklara, men känner mig lite irriterad över allt tjat som mals om och om igen

Words

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk

Svar till matte56

Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
Ontopic:
Klart det kommer en ny tror inte MS levererar en Betaversion av MSN Messenger.

Offtopic:

Förstå att alla människor tycker och tänker olika. Och du kan INTE tvinga någon att tycka och tänka som du vill.

Hej!

Och svar till matte56

Jag som besvarar dig matte56 heter Karl-Olov Nordin.

Nu spelar det ingen roll än vad ni säger mot mig så det så.

Det är inget ont om Microsoft då han lägger in Reklam i nya Windows Live Messenger.

Jag tänker dock inte tvinga på Folk på det sätt som du menar, det är inget fel med Reklam i nya Windows Live Messenger.

Ní måste ta och inse att ni måste leva med Reklamen ändå anser jag just nu.

Så jag är en A-Patch hatare.

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk

Re: Svar till matte56

Citat:

Hej!

Och svar till matte56

Det är inget ont om Microsoft då han lägger in Reklam i nya Windows Live Messenger.

Jag tänker dock inte tvinga på Folk på det sätt som du menar, det är inget fel med Reklam i nya Windows Live Messenger.

Vi lever inte med den , därför vi använder A-patch.

OnT , Måste man ha en invitie på denna , får inte msn och fungera nåt bra nu?

Permalänk

Förstår inte att folk orkar tjaffsa om saken. Ni måste ju vara helt tröga för att inte ha insett att karl olov tycker en sak och inte tänker ge med sig.

För att vara ordagrann och INGET annat, skit i honom.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag föreslår att alla håller sig till ämnet så att tråden kan få leva vidare.

Permalänk
Medlem

Jag måste oxå säga att jag är besviken på att dom har gått tillbaka till dom gamla status ikonerna. Förra betan va riktigt fin på den punkten, med 3 olika färger för status.

Visa signatur

| Intel i5-11400 | RTX 3060 | 16GB DDR4 |1024gb SSD|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Jag gillar inte att de återgick till de gammla ikonerna i kontaktlistan. De som var i första betan gillade jag bättre. Interfacet som det är nu är rätt så enkelt och stilrent ändå, men med sjutioelva olika ikoner för vad folk har för status gör det bara grötigt. Gillade det bättre när det var 3 olika färger för online, offline, och en för allt annat.

http://www.ds.hj.se/~martinsson/bilder/dator/msn132.jpg

Naj, Tog du bort sökrutan? Är ju guld när man ska hitta en kontakt

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Re: Svar till matte56

Citat:

Hej!

Och svar till matte56

Och svar till Karl-Olov Nordin

Jag som besvarar dig Karl-Olov Nordin heter Niclas.

Jag tycker inte att Du ska få säga precis så som Du tycker att andra ska tycka.

Nu måste du lyssna på mig. Du måste leva med det.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Svar till matte56

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZeRoc

Jag måste bara säga... Helt rätt!

Karl-Olov Nordin: Alla tycker vad dom vill, bara för att folk inte tycker som dig BETYDER INTE DET ATT DOM TYCKER FEL, dom tycker Annorlunda, INTE Fel!

För mig spelar det ingen roll om du är en "Lätt utvecklingsstörd Snubbe som nyss fyllt 48", du måste ändå inse att folk kan tycka olika än dig.

Om du tycker att det är Naket utan reklam så är det bra så, men det betyder inte att alla Andra tycker att det är naket utan reklam.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Svar till ZeRoc

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZeRoc

Hej!

Och svar till ZeRoc

Jag som besvarar dig ZeRoc heter Karl-Olov Nordin

Jag har diskuterat detta med användare på det andra Forumet som heter så här:

http://www.alltomxp.se

Och som ägs utav Andreas stenis Stenhall och der är finns det en användare som kallas för Plun, och tycker inte heller om reklam, men han sade att nya Windows Live Messenger är gratis för oss som använder detta, men kostar en hel del Pengar för Microsoft och därför lägger dom in detta med reklam, och Plun tycker lika som mig att man ska inte använda sig utav olika patchar av olika tillverkare, för det ställa till med andra bekymmer för nya Windows Live Messenger.

Så därför ska ni ta och tänka om anser jag just nu.

Och vara väldigt försikta era Reklam motståndare

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Re: Svar till ZeRoc

Citat:

Hej!

Jag har uppfattat det som att du aldrig byter kanal när det blir reklam på TV'n?
Och fanatiskt kollar på ALL reklam i alla tidningar och all reklam du får i brevlådan?

Gör du inte det så är inte du ett dugg bättre.

Vi ska inte tänka om, för vi tänker Precis som vi själva väljer och det ska inte du sitta och säga att är fel. Hur "Lätt utvecklingsstörd" du än må vara.

Visa signatur

Permalänk

Svar till bogg

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Jag har uppfattat det som att du aldrig byter kanal när det blir reklam på TV'n?
Och fanatiskt kollar på ALL reklam i alla tidningar och all reklam du får i brevlådan?

Gör du inte det så är inte du ett dugg bättre.

Vi ska inte tänka om, för vi tänker Precis som vi själva väljer och det ska inte du sitta och säga att är fel. Hur "Lätt utvecklingsstörd" du än må vara.

Hej!

Och svar till bogg

Jag som besvarar dig bogg heter Karl-Olov Nordin

Det spelar som helst ingen roll än vad du säger just nu.

Nu är ni ute på fel vägar just nu.

Om ni inte tycker om reklam, då tycker jag att ni slänga Bort Datorn så det så.

För det ska vara Reklam i nya Windows Live Messenger så det så.

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Re: Svar till bogg

Citat:

Nu är ni ute på fel vägar just nu.

Om ni inte tycker om reklam, då tycker jag att ni slänga Bort Datorn så det så.

Näääääää, då är det lättare att använda A-Patch..

Du kanske ska slänga ut datorn om du tycker att det är så jobbigt att folk inte tycker precis som du?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ge upp, det går inte att få en gammal hund att sitta. =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarzan
Ge upp, det går inte att få en gammal hund att sitta. =/

Nej, men man kan "pound him into submission"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej, men man kan "pound him into submission"

Jo men han verkar inte vara så mottaglig.

Permalänk

Svar till bogg

Citat:

Näääääää, då är det lättare att använda A-Patch..

Du kanske ska slänga ut datorn om du tycker att det är så jobbigt att folk inte tycker precis som du?

Hej!

Och svar till bogg.

Jag som besvarar dig bogg Karl-Olov Nordin.

Det spelar som helst ingen roll än vad du säger just nu, motarbetar mig just nu, jag tycker ändå att det ska vara reklam i nya Windows Live Messenger, och därför ska inte ni använda A-Patch för ni kan förstöra programmet så det så.

Och det är inget fel på Microsoft heller så det så.

Därför måste att ni Reklam motståndare att ni ska sluta upp med att Motarbeta Microsoft.

Och mig.

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte reklamen i WLM, därför kör jag a-patch.