Permalänk
Medlem

Tummen upp igen (börjar bli lite många tumavtryck i taket här).

Moderkortshaveri i vår bokföringsburk, snabbt som fasen beställdes nytt moderkort och lite småprylar från Dustin, dagen efter levererades det till dörren, som vanligt!
Samma natt havererade också min kompanjons dator, pang på med beställning där med och leverans dagen efter, klockrent som alltid!

Jag säger samma sak som jag alltid har sagt, bättre att Dustin håller de priser dom gör nu och kan ligga kvar på samma standard i snabbhet, service och support för sina kunder än att jag ska betala mindre, jag betalar gärna det lilla extra, säkerligen tänker många många andra lika som mig också

En annan sak som jag gillar väldigt mycket är direktbetalningsfunktionen mot banken, vi slipper hålla reda på fakturor och krediter hit och dit, beställ, betala, vänta en dag och sedan är de klart, kan inte bil enklare

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk

Jag som kommer från Finland skulle ju önska att ni kunde fixa importering till Finland från Dustin/Dustin Home.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga:
Säljer ni många sånna här: http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010007755 ?

Permalänk
Dustin

Hej!

Finlandssvensken: Tyvärr, än så länge är det bara leveranser inom Sverige som gäller. Man vet ju aldrig vad som händer framöver men än så länge så!

pari: För att vara en produkt som kom 1998 så säljer den förvånansvärt bra!

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

hehe, oke...

Jag har en till liten fråga också:
Jag ska returnera en Konica Minolta digitalkamera jag köpte från er i somras som inte fungerar särskilt bra.
Jag fyllde i det dära formuläret på eran sida och hoppades få en sån här adresslapp hemskickad med gratis returfrakt på..

Men istället blev jag bara hänvisad till ett 077 nummer jag ska ringa till deras support...

Varför är det så?

MVH
Patrik

Permalänk
Dustin

Hej!

pari: Konica Minolta har en serviceverkstad som heter Zieger Teknik som sköter alla deras garantireparationer. Oftast är det bättre att deras support får felsöka, vi har lite för mycket produkter för att kunna dem alla och många problem kan gå att lösa utan att skicka varan.

Är det däremot fel på den och den ska skickas in så ordnar vi en fraktlapp till dig fast för inskick till Zieger. Då slipper du omvägen via oss, vi skickar ändå kameran dit för service, bara det att det tar lite längre tid om den ska hit först, och även hit på tillbakavägen. Alternativt så ersätter vi dig för frakten, garantiåtgärder skall inte kosta något för konsumenter.

PM:a eller maila mig ditt ordernummer så ordnar jag en fraktlapp, har du redan skickat kameran så meddela mig hur mycket du betalade i frakt (vi ersätter inte för expressbud ) så löser jag det.

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Medlem

Jag har varit en trogen kund i ganska många år och haft eran katalog som kommit varje månad ganska länge men den slutade komma i sommras och jag har mailat men inte fått nåt svar på frågan! Har ni gjort någon ändring så man måste beställa om den i sommras eller varför slutade den komma?

Visa signatur

5 bit är färre än 4 byte

Permalänk
Dustin

Hej!

frekke: Nix, inga ändringar, vanligtvis brukar det vara så att om katalogen (den direktaddresserade) kommer i retur en eller två gånger, antingen pga flytt eller att posten inte hittar eller vad som så avregistreras utskicket. Kan du PM:a mig ditt kundnummer så ska jag kolla vad som hänt!

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Avstängd

Ta in varor på kunds förfrågan

.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Ta in varor på kunds förfrågan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zavee
Tar ni in varor på kunds förfrågan? Jag är ute efter en Samsung Syncmaster 244T i svart och inte silver som endast verkar finnas i Sverige. Sen undrar jag om en prisjustering är på väg Vet och vill inte att ni ska bli billigast på allt för er support och säkra leveranser är värt dem extra hundralapparna men vill fråga i alla fall så den inte ligger på 11595:- (som Komplett.se) om 10 dagar.

Ett tips: det går säkert fortare att få svar om man mailar till order@dustinhome.se än att gå omvägen via detta forum...

Permalänk

Tjena MikaleC

Tänkte köpa följande produkt från dustin

art nummmer 5010052198

Men fick som svar att ni inte kommer ta in den förens det är tillräkligt stor efterfrågan på den.

Har inte hittat denna låda hos någon annan återförsäljareoch jag vill inte köpa det ifrån utlandet så jag vill gärna ha den ifrån er.

Om jag skulle lägga en orden på denna låda så hur gör ni med orden isf att ni inte tar in den förens tillräkligt stor efterfrågan finns?

Sen för mig som privatperson så skulle det vara fraktfritt över 500kr men när jag låst tråden som har jag sett att även folk som köpt grejor som passerat 500pix gränsen ändå fått betala mer för det dom köpt fast att momsen är inräknad.. ? ¿

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Dustin

Hej!

thunderinternet:
Om vi har en produkt upplagd i sortimentet men inte på hyllan så beställs den så fort någon lagt en order. Vi väntar inte tills två eller fler gjort det... Så den enda efterfrågan som behövs är din
Gissningsvis är leveranstiden runt två veckor men det är svårt att säga. Den finns inte på lager hos oss eller hos våra leverantörer.

När det gäller fraktfrågan... Det ska vara fraktfritt på order lagda via webbsidan (med undantag för postförskottsavgiften...) däremot har det hänt att systemet lagt på frakt på en del order ändå. Det ska dock ha korrigerats... Beställer man däremot på Dustin AB så gäller ej fraktfritt.

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Medlem

Hej igen!.. Ja PMade mitt ordernummer som du sa! Har du fått det?

För jag har varken fått svar på PMet eller fraktlapp

MVH
Patrik

Permalänk
Dustin

Hej!

pari: Sorry, miss av mig. Den skickas från oss idag, jag hoppas du har den i morgon eller övermorgon! Antagligen har jag missat mailet om att jag fått PM...

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Medlem

Inget nytt om Lenovo X60?

Mvh

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Dustin

Hej,

Inte än tyvärr...

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Medlem

Ni säljer en massa produkter ifrån Samsung min inte deras hårddiskar, varför?

Skulle gärna se deras diskar i ert sortiment.

Permalänk

ja samsung och seagate diskar .. behöver inte vara värsting diskar men runt 200gb och 700-800 hälst med moms skulle inte vara fel.. skulle köpt flera med en gång..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Dustin

Hej!

Samsungs hårddiskar har vi inte kvar pga att de faktiskt inte sålde något vidare. Seagatediskar har vi i sortimentet, finns det några modeller som ni saknar där?

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk

Jag har mailat en fråga till er kundtjänst men inte fått svar än så då kanske jag kan få det här istället?

När kommer ni ha Nokia 6270 i lager?

Visa signatur

MacBook Pro 15", 2,2Ghz Core2 Duo, Santa Rosa, Superdrive, 160GB 5400rpm HD, 4GB RAM, 128Mb GeForce 8600M GT grafikkort, Bluetooth 2.0, SMS

Permalänk

Hej.

Det blev ett fel när jag skulle beställa en dvdbrännare hos er. Jag fick upp detta meddelande när jag lade ordern:

Citat:

Felet berodde på att din kundvagn är tom. Detta kan bero på att din order redan skickats. Denna order har inte sparats.

Jag lade ordern igen och fick upp samma meddelande. Till min häpnad så hade två ordrar lagts när jag tittade på orderhistorik. Jag använder mig av senaste Firefox ( 1.5.0.1). Jag har en del plugins som kanske stör men jag har inte haft det problemet med andra sidor ex Komplett. Mailade även in direkt till er angående detta men har inte fått något svar och brännarna är påvägg, uhh.

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Hej.

Det blev ett fel när jag skulle beställa en dvdbrännare hos er. Jag fick upp detta meddelande när jag lade ordern:

Jag lade ordern igen och fick upp samma meddelande. Till min häpnad så hade två ordrar lagts när jag tittade på orderhistorik. Jag använder mig av senaste Firefox ( 1.5.0.1). Jag har en del plugins som kanske stör men jag har inte haft det problemet med andra sidor ex Komplett. Mailade även in direkt till er angående detta men har inte fått något svar och brännarna är påvägg, uhh.

har exakt samma problem. Beställde en lite grejjor som jag ville betala i förskott men fick samma meddelande. Sen provade jag med IE och det fungerade denna gång. Några timmar senare fick jag ett mejl där det står att min order är klar att betalas, men jag har redan fått grejjor.. hur annulerar man denna order?

Mvh

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Dustin

Hej!

ralmqvist: Prel 060317!

razor1394: Vilket operativ kör du? PM:a eller maila mig ordernumren så fixar jag det, det är inga problem... mikaelc@dustin.se.

lasse_legosoldat: Samma version som razor? Vilket OS? bra att veta så kan man be webbmastern kolla på det. Se ovan ang ordern, maila mig så löser jag det!

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Medlem

Hej, har en fråga till Dustin.
Finns det någon möjlighet till att ni skulle kunna tänka er att börja sälja nätverksprodukter från tillverkaren ubiquiti networks, just nu så finns det ingen officiell återförsäljare av deras produkter i norden.
Det går att läsa om deras produkter på deras hemsida.
http://www.ubnt.com/

Vill så gärna ha SR2 och SRC korten men har ingen större lust att handla från utlandet då det kan bli lagom jobbigt med garanti frågor och dylikt.

MVH från en trogen Dustin kund.
//Anders

Permalänk
Medlem

beställde för första gången från er förra veckan.
På Måndag natt la jag min order och jag hämtade ut paketet SAMMA dag från mitt postkontor med hjälp av kolinummret, har aldrig varit med om det tidigare när jag köpt från internet förstår inte riktigt hur det är möjligt men glad blev jag.

bra jobbat

Permalänk
Medlem

Skulle vilja ha möjlighet att sortera lcd-skärmar och laptops efter upplösning.

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Dustin

Hej!

Hapter: Vet inte om vi kan få tag på de där från våra distributörer men vi kollar, återkommer i frågan.
<edit>Gick ej att få tag på tyvärr och ser inte ut som att de följer eu-standard..</edit>

Mr.K: Ska kolla om det går att genomföra men det är tveksamt. Jag tror det blir ganska tungjobbat om man skall kunna sortera produkterna i ordning enligt specifikationerna tyvärr.

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Hej!

Hapter: Vet inte om vi kan få tag på de där från våra distributörer men vi kollar, återkommer i frågan.
<edit>Gick ej att få tag på tyvärr och ser inte ut som att de följer eu-standard..</edit>

Mr.K: Ska kolla om det går att genomföra men det är tveksamt. Jag tror det blir ganska tungjobbat om man skall kunna sortera produkterna i ordning enligt specifikationerna tyvärr.

mvh
Mikael Carinci

Super Range 2 korten är ju vanliga 802.11b/g kort på 2.4GHz så jag ser inte vad för "eu-standard" dom inte skulle följa?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Dustin

Hej!

Bogg: Ingen aning, kan inte mycket om tekniken
Ett problem är ändå att vi inte kan få tag i dem via våra distributörer..

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Medlem

Jag skulle helst beställa from er eftersom ni har en fantastik service.( har handlat tidigare både privat och till mitt eget företag ) Tyvärr så är ny for dyrt. Har handlat från en annat företag ett P150 antec, Asus A8N VM CSM samt en AMD x2 4200 processor for 6101 inkl frakt. Oss er kostar 8135 exl frakt. 2000 kr dyrare på samma varor???

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd