Passar En Scythe Ninja På Ett DFI Ultra-D??

Permalänk
Medlem

Passar En Scythe Ninja På Ett DFI Ultra-D??

Idag så beställde jag en ny kylare till CPU:n, en scythe ninja. (och en zalman fatal1ty till GPU:n, men det hör ju inte hit ) Medan jag sitter här och längtar, så kommer jag helt plötsligt på: undra om det passar? Jag tittar in i lådan och ser efter, ser gaaanska trångt ut... speciellt vid grafikkortet å minnena

Passar det eller passar det inte?
Hur blir det men den där "bakplåten"?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

jag gjorde som det stod i manualen och det skulle jag inte gjort.
att köra med klistret som sitter på den.
den e totalt omöjlig at få av så ha skyddet kvar om du tänker andvända den.

sen finns det en FARLIG grej med den.
att bakplåten är gjord av metall.
den e för lång så den kommer att röra vid lödnigarna som sitter vid ramen.
när blir varmt vid ramen så mjuknar isoleringen på plåten och lödnigarna rör vid bakplåten.
antingen förösker du modda dit dfi egna av plast fast tror skruvarna e lite för långa.
du kanske får kapa dem ett par mm?

har man gjort som jag läst manualen hur den skall sitta så kan man föröska sätta ditt något under till vid ramen som inte leder ström, jag satte dit en hårdplast bit så det inte kan hända.
jo det kan ju hända fast inte lika lätt får man ju hoppas.

så undvik ninjans bakplåt och KÖR utan klistret om du vill ta av den någonsin
djävla dummhuve att göra den av metal + superlim.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

modda?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foetus
jag gjorde som det stod i manualen och det skulle jag inte gjort.
att köra med klistret som sitter på den.
den e totalt omöjlig at få av så ha skyddet kvar om du tänker andvända den.

sen finns det en FARLIG grej med den.
att bakplåten är gjord av metall.
den e för lång så den kommer att röra vid lödnigarna som sitter vid ramen.
när blir varmt vid ramen så mjuknar isoleringen på plåten och lödnigarna rör vid bakplåten.
antingen förösker du modda dit dfi egna av plast fast tror skruvarna e lite för långa.
du kanske får kapa dem ett par mm?

har man gjort som jag läst manualen hur den skall sitta så kan man föröska sätta ditt något under till vid ramen som inte leder ström, jag satte dit en hårdplast bit så det inte kan hända.
jo det kan ju hända fast inte lika lätt får man ju hoppas.

så undvik ninjans bakplåt och KÖR utan klistret om du vill ta av den någonsin
djävla dummhuve att göra den av metal + superlim.

Det lät ju inte så kul... jag ska låta bli att ta av skyddet för super limmet
Man kan ju undra hur de har tänkt när de konstruerade den där plåten, det låter ju helt sjukt faktiskt.

kan man inte modda själva metallplattan så att den inte rör vid några lödningar då?
Man andvänder väll ändå bara två av hålen?
Du råkar händelsevis inte ha nån bild?

Finns det verkligen bara EN här på forumet som han en scythe ninja och ett DFI???

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7

Permalänk
Medlem

du kan såga av en bit av krysset så går det bättre det jag stör mig mest är att man inte kan få av den.....
totalt omöjligt

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

Permalänk
Medlem

Letade lite på dfi-street, där är det en massa som har problem med att få av den där plattan. Tipset är aceton eller värma ordentligt med hårtork eller värmepistol.

Hur mycke är det som ska sågas då? bara ett hörn?

ser det ut ungefär såhär:

taget från denna sida:http://vr-zone.com.sg/index.php?i=2741&s=3

isf kan man ju bara:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

exakt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

OK, vad bra ska till järnaffären å köpa nytt blad till bågfilen
Varför gjorde du inte så istället.... det är nog säkrare än att sätta dit en plastbit.....?

EDIT: läste nånstans att skruvarna va för stora för att gå igenom moderkortets hål! smämmer det!?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fick ju inte av plåten visste ju inte om problemen efter jag satt dit skitet..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fan vad jobbigt... men prova med aceton eller värme...

läste nånstans att skruvarna va för stora för att gå igenom moderkortets hål! smämmer det!?

EDIT: kom på att ja kanske skulle frånga hur dina temps är när jag ändå håller på?
Har du hängt upp kylaren på något sätt, lr kör du ändå? känns det som att det skulle behövas?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fortsätt sök svar på dina frågor Umegrabben har exakt samma config å väg så behöver också veta ang. skruvarna.

Visa signatur

Opteron 165 (291x9 = 2620MHz), DFI LanParty UT Ultra-D, G-Skill PC4000(9/10, 3-4-3-8), PC X1800XT512Mb(Stock) Lian Li PC73-SLB, Tagan 580W

Permalänk
Medlem

Tjena,jag har monterat min S N och det gick ganska bra. Men jag fick använda bakplattan som följde med mitt moderkort som är ett ASUS A8N-E. Tempen ligger på runt 30-36 idle och runt 55 på bägge kärnorna,hade 61 grader förut

Monteringen gick bra,lite omständigt dock.

Frågor? Fråga gärna

MVH/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneeX
Tjena,jag har monterat min S N och det gick ganska bra. Men jag fick använda bakplattan som följde med mitt moderkort som är ett ASUS A8N-E. Tempen ligger på runt 30-36 idle och runt 55 på bägge kärnorna,hade 61 grader förut

Monteringen gick bra,lite omständigt dock.

Frågor? Fråga gärna

MVH/A

Nu var ju problemet specifikt relaterat till DFI-moderkortet, så att du monterat den på ditt ASUS kort säger med andra ord inte ett skit. Precis lika lite som att jag fått fast den på mitt moderkort utan problem.

Om DFI har för små hål på moderkortet, borde inte det påverka även en del andra kylare? Har svårt att tro att Scythe kör med några speciella monster-skruvar jämfört med andra tillverkare.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

tempsen säger ju en del iaf

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Nu var ju problemet specifikt relaterat till DFI-moderkortet, så att du monterat den på ditt ASUS kort säger med andra ord inte ett skit. Precis lika lite som att jag fått fast den på mitt moderkort utan problem.

Om DFI har för små hål på moderkortet, borde inte det påverka även en del andra kylare? Har svårt att tro att Scythe kör med några speciella monster-skruvar jämfört med andra tillverkare.

Du var en otrevlig kvadrat...

Permalänk
Medlem

Följer det inte med någon standardinfästning för kylare till DFI? Typ stor platta på undersidan? Och förövrigt så passar ninjan i standardinfästningen på vanliga moderkort så speciella skruvar använder dom inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Syranide
Följer det inte med någon standardinfästning för kylare till DFI? Typ stor platta på undersidan? Och förövrigt så passar ninjan i standardinfästningen på vanliga moderkort så speciella skruvar använder dom inte.

Men plåtbiten som följer med borde ju ge ganska mycket bättre stöd än plastskiten som sitter där nu..?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av umegrabb
Men plåtbiten som följer med borde ju ge ganska mycket bättre stöd än plastskiten som sitter där nu..?

Vet inte hur den ser ut, dom rekommender iaf att man ska använda medföljande om man kan... jag hade en rejäl rektangel iaf på underisdan som var bra mycket kraftigare

Permalänk
Medlem

Ok hoppas att grejjerna kommer imorrn beställde från webhallen i söndags, hur snabba brukar de vara på leverans?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av umegrabb
Ok hoppas att grejjerna kommer imorrn beställde från webhallen i söndags, hur snabba brukar de vara på leverans?

2 dagar brukar det ta

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneeX
Du var en otrevlig kvadrat...

Jag blir lätt sarkastisk när jag blir less.

Jag ser bara många som svarar på helt irrelevanta saker.

Ofta folk kanske frågar "Jag har en AMD64 3200+ och har lite höga temperaturer, är 50 högt?" och nån svarar "Jag har en 486:a och den är jättesval!"

Grattis, en sval 486:a, men det hjälper inte trådskaparen riktigt.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Jag blir lätt sarkastisk när jag blir less.

Jag ser bara många som svarar på helt irrelevanta saker.

Ofta folk kanske frågar "Jag har en AMD64 3200+ och har lite höga temperaturer, är 50 högt?" och nån svarar "Jag har en 486:a och den är jättesval!"

Grattis, en sval 486:a, men det hjälper inte trådskaparen riktigt.

Jag måste hålla med om att det pågår väldigt mycket sånt
Man blir rätt så less faktiskt, men nu hade han ju en scythe som han kunde tala om sina temperaturer iaf

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Såga av skiten så ska det nog bli bra fick själv byta skruvar för att dom passade inte mitt modekort