Permalänk

Större antenn på WLANkort

TJena !

Är som så att jag har ett prism2.5 baserat WLAN kort som jag öppnat upp för att jag tänkte löda dit en fetare antenn....

konstruktioner av sådana antenner ? är det någon här som har nått koll på sådant ?

Visa signatur

surgubbe, familjefar , nörderier i allmänhet

Permalänk
Medlem

Palla löda i kortet!
Är det ett trådlöst med en liten skit antenn så är det väll bara att köpa:

279 kr

Vorre ju dumt om du paja nått

Visa signatur
Permalänk

det är vel bara att dra en koppar tråd typ? ja har ingen aning ..

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Medlem

Finns det inte bara någon sådan konverter-kontakt mellan lilla wlan-kortets kontakt och en vanlig tjock antenn-kontakt?

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem

Kolla senaste nr av Doatormagazin dom bygger en egen antenn till wlan

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB], [MSI X470 GAMING M7 AC], [Corsair 4x16GB DDR4 2666MHz CL15], [2*Sapphire Radeon RX 580 4GB Pulse][Kylning: Vatten/Luft]

Permalänk

ålrajt. jag köper av princip aldrig datortidningar. tidnigar i de flesta former är döende form av media

det finns ingen kontakt i kortet.... och det spelar ingen roll om det går sönder när jag löder i det... har fler så ja... jag pallar att löda i kortet .... inga problems alls.

Visa signatur

surgubbe, familjefar , nörderier i allmänhet

Permalänk
Medlem

ta ett gammalt mikrovågs huvud från en microvågsugn och koppla till Wlan kortet.

Stå inte för nära bara, blir otäcka inre vävnads skador från mikrovåger runt 600W

Men det funkar riktigt bra som antenn förstärkare

Permalänk

okej... låter som en osund plan.

så det allsvetande forumet på sweclockers hade ingen bättre information ?

Visa signatur

surgubbe, familjefar , nörderier i allmänhet

Permalänk
Proffsmoddare
Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989