Permalänk
Medlem

Glapp skärm = blinkande skärm.

Hejsan.
Jag har en bärbar dator utan garanti och nu har den blivit fel på!
När jag öppnar locket/skärmen på datorn så blinkar den och i vissa lägen blinkar den eller slocknar när den är öppen.
När den väl slocknar vilket inte är ofta så lyser jag med en ficklampa på skärmen och ser då väldigt svagt vad som ska visas på skärmen.

Så undrar nu ifall någon har haft samma problem och vet vad felet är?
Är det svårt att laga ifall man aldrig öppnat en bärbar förut men är väldigt duktig på stationära och har lödkunskaper?

Mvh Boman.

Permalänk

jag lämnade in min laptop med liknande problem förra veckan den oxo utan garanti men i mitt fall så slockna skärmen helt jag tror det beror på att jag stängt skärmen för hastigt....

Visa signatur

| Asus P7P55D PRO Socket 1156 | SSD 120GB Intel X25-M G3 2,5-tum, 34nm MLC | 1TB WD GP SATA-300 64MB, Caviar Green Power | 3TB WD GP SATA-300 64MB, Caviar Green Power | 2x Corsair 4gb (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/1,65V./XMS3 | CPU Core i7 860, 2.80GHz 8MB | XFX PCIe HD5850 1GB BE Black Edition | Corsair HX 650W 80+ | Antec Three Hundred ATX | DVD±RW Samsung 22X SATA SH-S223L

Permalänk
Medlem

Det är inte själva skärmen som är slut det är backliten, det är detta som oftast går sönder i en skärm.

Jag tror det går att byta i vanliga platta skärmar men vettefan på bärbara. Kollat så att du inte har nått glapp i gängorna ev. skruva av och se om det finns nått man kan laga?

Kom på att du också kan koppla in en extern skärm men men.

Visa signatur

Svarar du på ett inlägg, Citera mig!, tack!

Permalänk
Medlem

kolla om den lilla "knappen" som stänger av/på backliten... det kan ju vara den det är fel på..

Visa signatur

Emmy Rossum Is The Goddess Of Music

Permalänk
Medlem

KiLLerBeast - vad kostade det att lämna in den och få den lagad? vart lämnade du in den?
hampster - ok
Azur - den har jag redan kollat och såg inte att någonting nuddade den när jag öppnade/stängde locket.

Ifall det är backlighten brukar det vara en kabel som glappar elr är det själva lampan som börjar gå sönder så man måste skaffa ny?

Tack för hjälpen, gärna fler föslag.

Mvh Boman.

Permalänk

kostade inget att lämna in skiten men jag kommer att åka på en saftig räkning på ca 3,5k

Visa signatur

| Asus P7P55D PRO Socket 1156 | SSD 120GB Intel X25-M G3 2,5-tum, 34nm MLC | 1TB WD GP SATA-300 64MB, Caviar Green Power | 3TB WD GP SATA-300 64MB, Caviar Green Power | 2x Corsair 4gb (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/1,65V./XMS3 | CPU Core i7 860, 2.80GHz 8MB | XFX PCIe HD5850 1GB BE Black Edition | Corsair HX 650W 80+ | Antec Three Hundred ATX | DVD±RW Samsung 22X SATA SH-S223L

Permalänk
Medlem

tja... min kompis tog bort skärmen på sin och funderade på att ha den som server..

Visa signatur

Emmy Rossum Is The Goddess Of Music

Permalänk
Medlem

Okey, men jag vill ha kvar den som bärbar, det är skönt att ha en bärbar.
Någon som vet vad som kan vara fel?
Och hur man lagar det kanske?
Lätt/svårt att laga?

Mvh Boman.

Permalänk

Du har inte lämnat några data på din maskin. Det borde du göra;
du har kanske olycksbröder/systrar här.

Om du kollar tillverkarens hemsida, gärna den amerikanska, kan du kanske få tips och möjligen hitta en serviceguide/manual för nerladdning.

Visa signatur

Words, words, words !

Permalänk
Medlem

Det är en Acer Travelmate 435LCi