Permalänk

Apache fonter

Hej. Hur gör jag för att byta fonter och stil i Apache när du hamnar i en mapp med t.ex bilder i. När Apache listar dvs. Det står typ Index of /server/bilder..

Hur gör jag för att tabort så att det inte står Index of och sen mapparna där uppe? vill inte visa det pga. inloggning och mapplisting.

Visa signatur
Permalänk

Om jag inte minns fel skapar du en fil som heter HEADER

Permalänk

HEADER.html eller? vad ska jag skriva i den filen då?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Skapa en fil i din DocumentRoot som heter HEADER.html
I den kan du skriva vad du vill och det kommer att stoppas in i toppen av fillistningar.
CSS är en bra ide om du vill mixtra med designen.

I din httpd.conf styrs det av följande direktiv, se till att det stämmer:
HeaderName HEADER.html
(motsvarande för att stoppa in något under en fillistning heter ReadmeName)

För att få samma effekt på alla fillistningar kan du använda ett sånt här direktiv:
AliasMatch (.*)HEADER.html "/var/www/htdocs/HEADER.html"

HeaderName kan bete sig lite olika beroende på vilken Apache-version du har, testa med "HeaderName HEADER" om det jag skrivit ovan inte fungerar.
Om Apache vägrar tolka filen som html av någon anledning (har hänt mig), kan du göra så här:

<Files ~ "(README.html|HEADER.html)$">
ForceType text/html
</Files>

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Skapa en fil i din DocumentRoot som heter HEADER.html
I den kan du skriva vad du vill och det kommer att stoppas in i toppen av fillistningar.
CSS är en bra ide om du vill mixtra med designen.

I din httpd.conf styrs det av följande direktiv, se till att det stämmer:
HeaderName HEADER.html
(motsvarande för att stoppa in något under en fillistning heter ReadmeName)

För att få samma effekt på alla fillistningar kan du använda ett sånt här direktiv:
AliasMatch (.*)HEADER.html "/var/www/htdocs/HEADER.html"

HeaderName kan bete sig lite olika beroende på vilken Apache-version du har, testa med "HeaderName HEADER" om det jag skrivit ovan inte fungerar.
Om Apache vägrar tolka filen som html av någon anledning (har hänt mig), kan du göra så här:

<Files ~ "(README.html|HEADER.html)$">
ForceType text/html
</Files>

Hur kan man göra liknande med IIS? Går det även att göra på sitt webbhotell där man inte har tillgång till själva iis inställnignarna?

//Micke

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb