Missa inte Amazon Prime Deal Days!

MSN-messenger VS. Trillian

Permalänk
Medlem

MSN-messenger VS. Trillian

Hej!

Jag har användt Trillian nu ett ganska långt tag och började använda det i stället för MSN-messenger på grund av risken för spywears och att bli hackad.
Nu är det så att jag saknar Webcam-funktionen och funderar på att börja använda vanliga MSN-messenger igen.

Är Trillian bättre och säkrare än MSN-messenger?

Tack!

Visa signatur

<NE>

Permalänk

Re: MSN-messenger VS. Trillian

Citat:

Ursprungligen inskrivet av <NE>
Hej!

Jag har användt Trillian nu ett ganska långt tag och började använda det i stället för MSN-messenger på grund av risken för spywears och att bli hackad.
Nu är det så att jag saknar Webcam-funktionen och funderar på att börja använda vanliga MSN-messenger igen.

Är Trillian bättre och säkrare än MSN-messenger?

Tack!

Nej, använd MSN Messenger och ladda ner AVG Free Antivirus.

Permalänk
Medlem

I Trillian Pro finns det stöd för webcam. Men det kostar lite pengar, så det kanske inte är intressant?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grensman
I Trillian Pro finns det stöd för webcam. Men det kostar lite pengar, så det kanske inte är intressant?

Trillian har inte stöd för alla typer av webcam, utan bara konferenstypen. Jag har själv ingen webcam, så jag vet egentligen inte vad det innebär. Folk har hur som helst klagat på att bara denna typen stöds.

@ <NE>
Någon större skillnad i säkerhet borde det inte vara. Anti-virus ska man naturligtvis alltid ha. Regelbundet söka efter spyware är inte heller dumt.

Permalänk
Medlem

http://amsn.sourceforge.net/
aMSN har väl webcam support om jag inte minns helt fel.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|