Uppgradering, men är osäker på vad (hjälp tack)

Permalänk
Medlem

Uppgradering, men är osäker på vad (hjälp tack)

Hej!

vill först säga att jag var lite tveksam var jag skulle lägga tråden men hoppas det blir bra här.

Sitter just nu på detta systemet:

Abit KV8 Pro 3rd-eye
Sempron 3000+ (stock 1.8ghz, klockad till 2.2Ghz)
768 MB RAM
Geforce 6600GT
420GB HDD

Tänkte uppgradera och har kollat på antingen ett 7800GS eller ny prolle x2 3800+ och Asrock 939Dual-sata2 moderkort. har inte råd med att köpa allt på en gång så antingen blir det bara grafikkortet eller prollen o moderkortet. Är rädd att om jag köper grafikkortet kommer den inte kunna utnyttja sin fulla kraft i med nuvarande prolle. och är osäker på om ja kommer få någon boost i spel om jag köper x2 3800+ och har kvar mitt 6600GT. hela syftet med uppgraderingen är att spelen ska kunna flyta på lite bättre. tyvärr verkar det som att många har haft problem med just 7800GS här i forumet och Asrock moderkortet har ja också läst att det varit problem med.. ganska svårt val från min sida så vad tycker ni andra? uppskattar väl motiverade svar.

Visa signatur

Intel 9600k - 1080Ti - 32gb ram
AMD Threadripper 1920x - Asus GTX 1070 - 48gb ram
Intel 5820k - MSI GTX 1070 - 16gb ram

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk

Tycker att det ska vara mobo+cpu.

Visa signatur

AMD64 3700+ <Schyte Ninja>, eVGA 7600GT <CO version>, 1GB Crosair Value Select, 250 GB Western Digital Caviar, Abit AN8-SLI, 3023 3D Marks 06

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HerrFreddie
Tycker att det ska vara mobo+cpu.

Jag tycker också du ska ta moderkort och cpu.
Och genom att välja Asrock 939Dual-sata2 moderkortet, kan du ju uppgradera grafikkort senare.
(minst 256 mb mer i ram hade ju inte skadat heller;))