OnClick event kommer efter page_load (Asp.Net)

Permalänk
Avstängd

OnClick event kommer efter page_load (Asp.Net)

Jag har ett problem. jag har ett event som triggas av en tryck knapp.. problemet är att metoden som körs av eventet körs först efter att page_load har körts. och då har min repeater renderas om och det som finns i repetarn stämmer inte överrens med det som knappen vill ha..

Går det på nått sätt att i page_load se att en viss knapps event kommer att triggas och därför inte rita om repeatern?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det du ska göra är att i load -even kolla om det är en återpostning av sidan, och om så är fallet så laddar man inte om repeatern. En fin lösning är att skapa en privat metod som laddar data till repeater-kontrollen och sen i load-event kolla Page.IsPostBack.

protected void Page_Load(object sender, EventArgs e){ //om det INTE är en återpostning av sidan vill vi // bind data till repeatern if (!Page.IsPostBack) BindRepeaterData(); } //och så flyttar du all databindning till privat metod private void BindRepeaterData() { //bind data osv }

Permalänk
Avstängd

jaja.. i know about postback.. inte född igår.. MEN nu är det så att jag faktsitk vill att vissa postbacks ska Databinda på nytt ser du

edit: oj det där kom visst ut som lite spydigt.. inte så jag menade det som

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ja men då är det bara i de metoderna som hanterar dessa postbacks anropa din privata metod som binder data. men kanske missförstått dig helt. ge gärna lite kodexempel så blir det lite lättare.

Permalänk
Medlem

Kan man inte kolla på sender?

Visa signatur

mvh trullec

Permalänk
Avstängd

jag har en repetaer som innehåller kundata.. Varje rad har en checkbox. Användaren kan söka på namn, kön och ålder och sedan få upp dessa kunder. klickar han i checkboxen så betyder det att mail ska gå iväg till dessa om man klickar på btnSendMail knappen..

har man inte klickat på denna knappen vill jag att repetarn ska bindas, har man klickat på den vill jag att den inte ska bindas (för om den bindas försvinner ju de checkboxes osm är ikryssade)..

edit: jag gjorde så att den enbart bindar vid !IsPostBack och i btnSearch_Click. Funkar kananon

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain

edit: jag gjorde så att den enbart bindar vid !IsPostBack och i btnSearch_Click. Funkar kananon