The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem

Spoiler?

Hjälp :(. Hur fixar jag en Black soul gem? vad jag förstått så ska jag ta en grand soul gem och lägga på ett altare. Typ necromance eller nått.. Vart kan jag hitta det?

Edit: Grand black soul gem var det

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majkey
Spoiler?

Hjälp :(. Hur fixar jag en Black soul gem? vad jag förstått så ska jag ta en grand soul gem och lägga på ett altare. Typ necromance eller nått.. Vart kan jag hitta det?

undrar samma sak

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

faq/google

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pejN
jag hittade precis en ring med 30% chameleon.. ganska nöjd med hands of midnight sen får jag ju totalt 40%

Sen om du skaffar Ring of Khajiti så får du 35% chameleon, och gör du questet ute i fortet på ön så droppar killen en glass armor chest med 30% chameleon och vips så har du 105% chameleon och är i princip odödlig.

Jag fattar inte vad meningen med att skaffa 100% chameleon är, då förstörs ju hela spelet för då kan ingen se dig och du kan hacka sönder allt som finns utan utmaing. :S

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battousai
Sen om du skaffar Ring of Khajiti så får du 35% chameleon, och gör du questet ute i fortet på ön så droppar killen en glass armor chest med 30% chameleon och vips så har du 105% chameleon och är i princip odödlig.

Jag fattar inte vad meningen med att skaffa 100% chameleon är, då förstörs ju hela spelet för då kan ingen se dig och du kan hacka sönder allt som finns utan utmaing. :S

Det kan kanske vara bra att ha under vissa smygar-uppdrag? Själv har jag en klänning till min karaktär med 35% Chameleon och 1 i vikt som jag kombinerar med en ring med 25% samt en riktigt dödligt enhanced dagger vid tillfällen då jag måste tex döda en viss person i närheten av andra. Då får man ju inte samma uppmärksamhet om offret skulle hinna ge ifrån sig nått ljud.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Jag ska börja spela detta spel till helgen då mina saker äntligen har blivit skickade. Är det något jag ska undvika att göra eller funkar spelet oavsett vad man försöker ställa till med?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Jag ska börja spela detta spel till helgen då mina saker äntligen har blivit skickade. Är det något jag ska undvika att göra eller funkar spelet oavsett vad man försöker ställa till med?

Vad syftar du på då? Det är väl bara att installera och spela som med vilket annat spel. Fast om du kör med ATI så rekomenderar jag att stänga av "self shadowing" i dina grafikinställningar. Det är en sorts bugg som får skuggorna att se förjävliga ut i ansiktet på folk.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Är det bara mitt spel som Krashar Hela tiden riktigt less på det nu. går det att fixa?

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stisse
Är det bara mitt spel som Krashar Hela tiden riktigt less på det nu. går det att fixa?

Det ska stå i FAQen högst upp på forumet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majkey
Spoiler?

SPOILER!

en quest för mages guild tar dig till ett altare som kan skapa svarta soul gems. Har själv precis kommit dit och inte hunnit skapa nåt, har fullt upp med att slakta necromancers.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag använde 110% Chameleon under main questen när jag tröttnade på slakten i Oblivion gates.

Däremot så körde jag på det hederliga smyga sättet under Thief och Dark Brotherhood questsen som var 100ggr bättre än main questen.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Woohoo. Nu landade mitt "Gainward GeForce 7800GS 512MB GDDR3" med 7800GT-kretsen på posten. Äntligen ska det bli andra bullar av i Oblivion. Radeon 9800XT började kännas lite passe.
Får se hur tidigt jag kan smita från jobbet

Permalänk

Vad menas med grejer som har tex "Weakness to Frost Damage 15% on self"? Om jag har en sköld med "Frost Damage 15% on target & Weakness to Frost Damage 15% on self", innebär det då att den ger 15% frost damage på motståndaren samtidigt som jag själv tål det 15% mindre än normalt?

Edit: Är alltså "Weakness to... on self" något negativt?:p

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Vad menas med grejer som har tex "Weakness to Frost Damage 15% on self"? Om jag har en sköld med "Frost Damage 15% on target & Weakness to Frost Damage 15% on self", innebär det då att den ger 15% frost damage på motståndaren samtidigt som jag själv tål det 15% mindre än normalt?

Edit: Är alltså "Weakness to... on self" något negativt?:p

Ja

Visa signatur

"If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to stort it out themselves." -- Douglas Adams

Permalänk
Medlem

hörde en rolig konversation mellan NPCs idag

NPC1: hello!
NPC2: hello
NPC1: I saw a mudcrab yesterday
NCP2: NOOOOOOOOOOO!
NPC1: Indeed
NPC2: Is that so?
NPC1: I try to stay clear of them
NPC2: I don't trust you enough to talk about that
NPC1: ... Disgusting creatures
NPC2: Get out of my face!
NPC1: Interesting
NPC2: Yes...

(Pinsam tystnad)

NPC1: ... Farewell
NPC2: You too!

Två sekunder senare får det syn på varandra igen och utbrister "Greetings!" som om ingenting hade hänt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gus
hörde en rolig konversation mellan NPCs idag

NPC1: hello!
NPC2: hello
NPC1: I saw a mudcrab yesterday
NCP2: NOOOOOOOOOOO!
NPC1: Indeed
NPC2: Is that so?
NPC1: I try to stay clear of them
NPC2: I don't trust you enough to talk about that
NPC1: ... Disgusting creatures
NPC2: Get out of my face!
NPC1: Interesting
NPC2: Yes...

(Pinsam tystnad)

NPC1: ... Farewell
NPC2: You too!

Två sekunder senare får det syn på varandra igen och utbrister "Greetings!" som om ingenting hade hänt

Hahah... fan va sjukt.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Dom säger i princip samma saker hela tiden "I ran into some goblins the other, nasty little creatures" eller "Any news from the other provinces?"

Plus att varenda NPC har samma röst, det är över lag 4 manliga röster och 3 kvinnliga vilket känns lite snålt.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk

Jag har ett jobbigt problem med en quest. Håller på med den som handlar om vampyrdödaren i Bruma. Har snackat med vakten och han sa att vi skulle mötas på Olavs om en timme, jag är där en timme senare och han kommer inte, väntar och väntar men inget. Har försökt sova, gå ut ur staden osv. Sen har jag försökt leta reda på gubben men hittar honom inte. Något som har en lösning?

Permalänk
Medlem

Jag håller på och testar lite olika moddar.. speciellt inriktad på vampyr saker.. nån som har några tips om villka som är bäst? hitta någon som man skulle göra något quest så man kunde få en hood som hade protection from sunlight eller nå sånt.. men den funka inte alls för mig, kärringen man skulle snacka med sa inget så nu kör jag me nån better vampires mod.. har bla. en ring som skyddar mt solljus, men jag är inte nöjd, man ser ut som ett krockat skithus, helt vit i ansiktet, plus att han ser ruskigt femenim ut. ja vill ju se ut som dom vanliga vampyrererna,. helt skrovliga å röda ögon!

EDIT: om det är nån het moddare där ute.. skulle ni kunna göra en vampyr insperarad robe och hood till mig kankse? utgå ifrån den man får i darkbrother hood av night mother!! samma attributes plus vampyr grejer

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Jag har ett jobbigt problem med en quest. Håller på med den som handlar om vampyrdödaren i Bruma. Har snackat med vakten och han sa att vi skulle mötas på Olavs om en timme, jag är där en timme senare och han kommer inte, väntar och väntar men inget. Har försökt sova, gå ut ur staden osv. Sen har jag försökt leta reda på gubben men hittar honom inte. Något som har en lösning?

Funkade utan problem för mig iallafall, gör bara så att du står där och tar wait 1 timma i taget så ska han komma.

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maiky
Jag håller på och testar lite olika moddar.. speciellt inriktad på vampyr saker.. nån som har några tips om villka som är bäst? hitta någon som man skulle göra något quest så man kunde få en hood som hade protection from sunlight eller nå sånt.. men den funka inte alls för mig, kärringen man skulle snacka med sa inget så nu kör jag me nån better vampires mod.. har bla. en ring som skyddar mt solljus, men jag är inte nöjd, man ser ut som ett krockat skithus, helt vit i ansiktet, plus att han ser ruskigt femenim ut. ja vill ju se ut som dom vanliga vampyrererna,. helt skrovliga å röda ögon!

EDIT: om det är nån het moddare där ute.. skulle ni kunna göra en vampyr insperarad robe och hood till mig kankse? utgå ifrån den man får i darkbrother hood av night mother!! samma attributes plus vampyr grejer

Jag har också sökt efter en vettig vampyrmod som får ansiktet att se normalt ut. Men ingen verkar återställa ansiktet till 100%, vilket föstör hela grejen enligt mig då jag är väldigt kräsen på min karaktärs utseende.

Den bästa moden jag hittade tror jag var "Movie-Vampires" som kändes betydligt "verkligare" än orginalet i spelet. Vampyrismen är alltså typ raka motsatsen. Sålänge man suger blod om nätterna så är man kraftfull och snygg. Skiter man i det så försämras utseendet och man blir svag och förlorar sina krafter.
Nu har dock modden uppdaterats lite sen jag använde den, så den är kanske inte exakt så som jag upplevde den. Men testa.

Personen som har skapat vampyrismen i detta spel måste varit helt jävla skruvad.

http://www.tessource.net/files/file.php?id=2029

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är nog snarare en balanseringsfråga. Att kunna göra allting som går att göra som "Vanlig", men med superkrafter hade gjort spelet ordentligt obalanserat.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Personen som har skapat vampyrismen i detta spel måste varit helt jävla skruvad.

Vad snackar du för bullshit?
Tycker du att det inte ska vara en enda nackdel med att vara vampyr eller vadå? Det är ingen som tvingar dig till det, då man men en enkel cure desease eller besök till kyrkan blir av med sjukdomen. Sedan måste jag tilllägga att vampyrer som inte druckit något blod på ett tag inte borde se allt för pigga ut.

tack för mig

Permalänk
Medlem

finns det en mercantilism trainer nånstans?

Permalänk
Medlem

----------------------------Liten spoilervarning kanske-----------------------------------

Frågan kanske är ställd tidigare, men jag orkar ju inte leta igenom 7043 svar:P

Är så att jag ska bli accepterad av mages guild och då måste man bli rekommenderad av alla de guilden. I skingrad ska man hämta en kille i en grotta som han inte vågar gå ut ur för att det är monster där. Jag slaktar dem och återvänder sen men han vill fortfarande inte gå med. Är detta pga flera mods jag lagt in eller är det en detalj jag missat.

Efter första questen hos fighters guild med råttorna och bergslejonen. När man gjort klart det ska man väl kunna gå tillbaka för att få ett nytt? Jag hittar inte ens kontaktpersonen som ger quest

Tack om någon kan hjälpa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maekh
finns det en mercantilism trainer nånstans?

ja

Permalänk
Medlem

dödade gray-prince med 3 pilar. ez!

Visa signatur

[Citera]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gus
ja

var? om du vet

sen vid säljande, går mercantlism upp lika mycket om man säljer en grej som när man säljer typ 10? vad jag har sett verkar det gå fortare när man säljer en sak åt gången, men det är ju lite trist när man har gjort många pots

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sobe
Dom säger i princip samma saker hela tiden "I ran into some goblins the other, nasty little creatures" eller "Any news from the other provinces?"

Plus att varenda NPC har samma röst, det är över lag 4 manliga röster och 3 kvinnliga vilket känns lite snålt.

Håller med. Dialogerna är ganska värdelösa. Jag snackar sällan med folk om jag inte måste, vilket beror på att samtalen hittils har varit föga givande. Bara en massa värdelös dösnack. "Hi. How are you? I saw a mudcrab today. Nasty creatures, I try to avoid them... Indeed. Bye. See you."

Eller när man snackar mer en tiggare. "Spare a coin for the infirm? (med tiggar-röst). Klickar på Rumors. "If you're looking for books, First Edition is the only place in the city to find them." < Med snobbig överklass röst. Suck asså...

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Citat:

Funkade utan problem för mig iallafall, gör bara så att du står där och tar wait 1 timma i taget så ska han komma.

Det är det som inte fungerar. Borde ju finnas något konsollkommando eller något för att fixa till det, lite jobbigt om man inte kan klara questen.