Vad är det pinsamaste du gjort i ett spel?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zEm
Var barnvakt åt min lillasyster och satt och spelade call of duty. En clanbase match näst sista rundan så dör jag, hör syrran vakna (sent på kvällen då) och hämtar hon å hon får sitta i mitt knä sista rundan jag spelar. Precis vid spawn så börjar hons små händer smattra å slå på tagentbordet. Kastar granat och pang alla 5 team members dör. Vi förlorar matchen.

Å mina team m8s tror inte på vad som hände så jag vart kickad ur clanen

haha, bäst hitills!

Permalänk

En gång på ett LAN med kanske 40-50 personer så råkade jag snubbla över sladdarna så att strömkabeln åkte ut och alla burkar och allt ljus dog direkt !!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

inte jag men iaf , lät min kompis prova spela på min shaman när guilden skulle döda hakkar i zul'gurub (wow) och så spammade han poison cleansing totems och decurade alla och hela poängen i den fighten är att vara poisoned , guild membersen blev inte glada ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trespasser
En gång på ett LAN med kanske 40-50 personer så råkade jag snubbla över sladdarna så att strömkabeln åkte ut och alla burkar och allt ljus dog direkt !!

okej, du vinner!

Jag har också varit nära att wipa hela guilds när jag fått spela WoW hos mina polare, när jag pullat massa mobs haha ^^

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk

Ingen mening att dra samma igen för man känner igen sig i vissa av de scenarion som folk har beskrivit.
Mest klassiska i CS måste väl vara att flasha egna kamrater som rushar i t.ex Dust eller göra headshot bara för att man är så "jumpy" och skjuter mot allt som rör sig.

Även idag så klantar man sig rätt bra. I Eve så upptäckte jag rätt snabbt att jag inte ska vara med i piratjakter eftersom jag fortfarande har den tendensen att vara för "jumpy" och skjuta på allt som rör sig och blinkar...

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk

Kan väl dela med mig av en:

De flesta som lirar wow vet förmodligen att om man på en pvp-realm attackerar en fientlig spelare (i mitt fall alliance) i staden Gadgetzan i Tanaris åker man på rejält med stryk av vakterna. Hursomhelst hade jag hittat en random-grupp på 5 pers, mej inkluderat, som skulle lira Zul'Farrak, alla svenskar. Vi stod och väntade på något/någon i Gadgetzan i klunga (kommer inte ihåg exakt vad), och runt oss stod flera alliance-spelare och vakter.
Klumpig som man är råkar man komma åt knappen Q där man har bindat Frostnova (spelar mage), och den träffar cirka 3 alliance spelare + 1 vakt. En alliance-mage kastade av reflex (antar jag) en Cone of Cold på mig och samtliga av mina partymembers. Kaotiskt blev det. Oförberedda som vi var blev hela gruppen dödad av en våg av Gadgetzan-vakter och alliance-spelare.
Det var inte lite dom skrek på mig efteråt: "Faaan nu måste jag reparera min eq" osv. Jag lämnade gruppen ganska kvickt efter det :D.

Jäklar vilket bråk det kan bli för en liten frostnova

Visa signatur

CoolerMaster Centurion 532 | Tagan 430W EC | DFI LP UT NF4 Ultra-D | AMD64 3700+ SD BN @ 2915Mhz (Zalman CNPS7000B-Cu) | 2x512MB Kingston DDR400 | Asus Radeon X850PRO PCI-E (Zalman VF700-Cu) | 280GB IDE HDD | SuperPI 29s

Permalänk
Medlem

Jag kan ju berätta vad som hände mig en gång när jag gick i tvåan på gymnasiet ( X antal år sen hehe )...

Bakgrund:
Jag gick NVprogrammet i en liten ort i södra Sverige och på samma skola läste de som gick på komvux.
NV hade en egen liten sal med 8 datorer i som mest (läs endast) fick användas av NV-eleverna och varje klass hade två elever som var ansvariga. Detta ledde givetvis till att folk satt där och spelade spel (WC, WC2, Quake2, Action Quake, CS (INNAN den blev för fjortisvarning) etc etc) istället för C++ (vilket var menat från början att datorerna skulle användas till).

Salen såg ut som en rektangel där dörren in satt på ena kortsidan och där det på den högra långsidan i mitten var en "utökning" av rummet, ungefär som en mindre rektangel som satt på långsidan. Där fanns två datorer, den ena på vardera kortsida på den lilla rektangeln. Datorn som satt vid den lilla triangels bortre kortända om man står i dörren, hete datior 1 och det var den man kunde skriva ut saker från.
Och där satte jag mig denna eftermiddag...

Själva händelsen:
Det blev rast... Jag och några kompisar sprang dit och tog varsin dator...
Vi satte igång Q2... Vi spelade ett tag och slaktar varandra på skärmarna... I mina hörlurar kunde jag höra det underbara ljudet av railgunen som borrde sig genom allt levande och lämnade efter sig inget mer än en hög med vad som brukade vara en ful gubbe...

Jag hade jagat en snubbe skitlänge... Vad eller hur mycket jag än sköt vägrade han dö... Jag fick tag på min älskade railgun och sprang efter honom...

Plötsligt fick jag den! Öppningen jag velat ha för att skicka honom till Uranus... Jag skriker med full hals "DÖ DIN JÄVEL!!" och trycker av... Och han finns inte längre...

Stolt som jag är kollar jag mig runt i salen och ser att alla, precis ALLA, håller på och garvar.

Frågandes går jag till min polare och frågar vad som hade hänt. Då säger han att det under jaktens gång hade kommit in en tant på kanske 55 bast och som läste på komvux och ville låna min dator. Hon hade sakta smygit sig fram och ställt sig snett bakom mig. Och hon ställde snällt frågan "Kan jag få låna din dator för att skriva ut ett arbete?"...

MItt svar på det var "DÖ DIN JÄVEL!!"

Tydligen hade tanten vänt sig om och småsprungit ur salen... Och det var det sista vi i B8 (salen) såg av tanten, vi såg henne faktiskt inte på skolan mer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trespasser
En gång på ett LAN med kanske 40-50 personer så råkade jag snubbla över sladdarna så att strömkabeln åkte ut och alla burkar och allt ljus dog direkt !!

Haha, fy fan. Många arga blickar då

Roligaste jag läst:

"Hehe

Det pinsammaste jag har gjort är när jag satt och lirade FEAR med en kompis, det kom något som skrämde mig så jag hoppade till och släppte en rejäl brakare!

Ungefär så här: BBBRRRRRRRUUUUUTFFFFTTTTPPRR!!!!!!!!"

Haha.. fy fan vad kul.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Denna är publicerad i en annan tråd, men passar här också:

Bland de första gångerna jag lirade det roliga, men mycket svåra, Commandos (1998), gick det första uppdraget ut på att man skulle infiltrera en tysk förläggning i Norge.
Den amerikanska hyper-snubben med baskern var självfallet min favorit framför de andra karaktärerna.
När jag väl lyckats ta mig fram till förläggningen ska jag snabbt springa förbi vakposteringen vid ingången till basen, då lyckas jag på något vänster trycka på någon genvägsknapp så att jag utlöser gummiflotten, mitt på vägen, mitt framför den tyska vaktposten som således skriker "ALARM, ALARM!". Larmet går och uppdraget går åt helvete.
Jag har aldrig tyckt att det varit särskilt roande med tyskarna och deras karakteristiska och ständiga skrikande från denna period, men denna gången skrattade jag rejält.
Vilken syn, hur lyckas man som elitsoldat utlösa sin gummilotte mitt framför den tyska vaktposten? Jag lyckades i alla fall!

Fi fasen vad svårt det spelet var.

Mitt pinsammaste jag gjort var nog på BF2, jag skulle åka iväg med en helikopter och den är fullsatt, 6-7 pers och min MUS DÖR och hela helikoptern slår i ett j**la träd och sprängs.

Visa signatur

1. Intel I7 4790K @ 4.7 | Z97 | 16gb DDR | R9 295x2 | 500gb M2SSD
2. Intel I7 2600K @ 4.450, 1.3 V | Asus Sabertooth P67 | 8gb DDR3 1600 | 2x Nvidia GTX570 i SLI. | 80 GB SDD, 8TB Western Digital.
3. AMD Athlon 3700+@2.6 Ghz, 1.475 V. | Asus A8N-E | Corsair TWINX1024-3200C2 @ 235, 2.5-3-3-6| Sapphire Radeon X800XL 512MB @ 440/550

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Jag kan ju berätta vad som hände mig en gång när jag gick i tvåan på gymnasiet ( X antal år sen hehe )...

*MASSA TEXT*

Och det var det sista vi i B8 (salen) såg av tanten, vi såg henne faktiskt inte på skolan mer...

HAHAHA... fy fan vad bra!!

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Avstängd

Det var när jag spela runescape !!!

Visa signatur

// En Riktig Levande Noob I Full Fart

Permalänk
Medlem

Denna historia är ett par år gammal och inträffade när jag fortfarande bodde hemma hos mamma... Jag spelade Thief och smög runt i nåt mansion när en kvinnlig betjänt plötsligt upptäckte mig, less och arg som jag var så drog jag mitt svärd och började hugga ner henne, hon skrek högt i dödsplågor när det kalla stålet slog mot hennes kropp, och PLÖTSLIGT slets dörren till mitt rum upp och där stod mamma, med ilska i uppsynen, och undrade vad fan det var för våldsporr jag satt och tittade på... Hon hade misstagit ljuden av den mördade betjänten för en stönande kvinna som piskas, eller nåt dylikt... Det var ganska pinsamt, men triggade mig samtidigt att smyga lite bättre

Permalänk
Medlem

Det retligaste som har hänt mig var nog nu i helgen då jag fick vara "stand in" i en över seriös CSS Clan som en kompis till mig har. Jag brukar inte alls ofta spela CS, siktar och skjuter som en kratta gör jag.

Nåväl, när vi spelat ett tag så kommer jag springande som en yr höna och vet inte nått vart jag är, då ser jag på avstånd att två CT står framför mig, med ryggen emot mig. Jag springer fram och sprayar som en galning både högt och lågt! Men inte ett skott träffade. Tillslut tog magasinet slut!

Då vänder sig dom två CT-gubbarna om och kollar på mig som om jag vore en idiot, och så vänder dom ryggen mot mig igen. Va fan tänkte jag! Varför skjuter dom inte tillbaka? Jag tänkte som så att här finns ingen tid att förlora, så jag rycker fram kniven och springer fram och hugger ner ena CT-gubben.

Jag hör kort därefter en grinig röst i ventrilo: Va fan sysslar du med!?

Jag: öhhmmm... va?

Gissa tre gånger vad jag hade gjort... Jo, jag hade huggit ner min egen lagkamrat.

Så kan det gå när man får totalt hjärnsläpp...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LazyDroog
Jag började argumentera med en bot i TFC.

Den var bäst!

Det här mer än 20 år sen, så det är preskriberat, men jag lirade faktiskt Samantha Fox Strip Poker på C-64... Och det var ju inte för att det var så himla kul med poker.

Jag hoppade säkert en meter av katten i ladan i Phantasmagoria, och då var jag ändå typ 27.

På senare år har det väl mest blivit friendly-fire och missade granatkast i CS:Source och DOD:Source. Kommer inte ihåg några detaljer.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Jag kan ju berätta vad som hände mig en gång när jag gick i tvåan på gymnasiet ( X antal år sen hehe )...

Bakgrund:
Jag gick NVprogrammet i en liten ort i södra Sverige och på samma skola läste de som gick på komvux.
NV hade en egen liten sal med 8 datorer i som mest (läs endast) fick användas av NV-eleverna och varje klass hade två elever som var ansvariga. Detta ledde givetvis till att folk satt där och spelade spel (WC, WC2, Quake2, Action Quake, CS (INNAN den blev för fjortisvarning) etc etc) istället för C++ (vilket var menat från början att datorerna skulle användas till).

Salen såg ut som en rektangel där dörren in satt på ena kortsidan och där det på den högra långsidan i mitten var en "utökning" av rummet, ungefär som en mindre rektangel som satt på långsidan. Där fanns två datorer, den ena på vardera kortsida på den lilla rektangeln. Datorn som satt vid den lilla triangels bortre kortända om man står i dörren, hete datior 1 och det var den man kunde skriva ut saker från.
Och där satte jag mig denna eftermiddag...

Själva händelsen:
Det blev rast... Jag och några kompisar sprang dit och tog varsin dator...
Vi satte igång Q2... Vi spelade ett tag och slaktar varandra på skärmarna... I mina hörlurar kunde jag höra det underbara ljudet av railgunen som borrde sig genom allt levande och lämnade efter sig inget mer än en hög med vad som brukade vara en ful gubbe...

Jag hade jagat en snubbe skitlänge... Vad eller hur mycket jag än sköt vägrade han dö... Jag fick tag på min älskade railgun och sprang efter honom...

Plötsligt fick jag den! Öppningen jag velat ha för att skicka honom till Uranus... Jag skriker med full hals "DÖ DIN JÄVEL!!" och trycker av... Och han finns inte längre...

Stolt som jag är kollar jag mig runt i salen och ser att alla, precis ALLA, håller på och garvar.

Frågandes går jag till min polare och frågar vad som hade hänt. Då säger han att det under jaktens gång hade kommit in en tant på kanske 55 bast och som läste på komvux och ville låna min dator. Hon hade sakta smygit sig fram och ställt sig snett bakom mig. Och hon ställde snällt frågan "Kan jag få låna din dator för att skriva ut ett arbete?"...

MItt svar på det var "DÖ DIN JÄVEL!!"

Tydligen hade tanten vänt sig om och småsprungit ur salen... Och det var det sista vi i B8 (salen) såg av tanten, vi såg henne faktiskt inte på skolan mer...

najs najs xD , så ska dem tas ! xD

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Tror det var på femman eller sexan några personer satt och spelade strip poker på rasten när läraren kom till klassen och såg det. Vi fick vara utan dator i 1 månad då.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

underbart att läsa nu på kvällen när man är utråkad:)

Kommer inte på nå mer än:

1) wow; min main är en Warrior och är åxå min första karaktär,kört den vääldigt mkt och sen skapade jag en priest för att testa heala..och under mitt första WC (väldigt sent på kvällen) så får jag för mig att jag är warrior så springer jag fram före alla andra mot elemental bossen och börjar slå med käppen..under slaget inser jag att det är prästen jag kör med...:P spelade inte med den gubben på 3 veckor efter det: )

2) Doom3 , smyger sakta in på en toalett och helt plötsligt lyser hela skärmen rött och nå ljud hörs och jag ser nått rörandes på sidan om mig..skriker till och smattrar ett helt magg! efteråt inser jag det var en spegel:P

3) Bf2 , nyss skaffat bf2..före det körde jag mkt dod..respawnar i karkand vid en trång liten gång med 6-8 teammates..ser en fiende längre fram..droppar ut en handgranat framför,går fram och trycker på E för att plocka upp den..efter 2 tryck och ett snabbt wtf?!? så inser jag det är bf2 jag lirar..en suck och ett BOOM så var jag bannad:P

4) DoD, kommer inte ihåg banans namn men ganska väl spelad bana,var då åxå på min favorit server.
Vid början av axis spawn point finns en liten gång alla alltid slåss om och granatar,springer dig ställer mig vid ett hörn,skjuter ihjäl en som kikar fram..då slänger fiendens kompis fram en handgranat..backar bak lite och efter smällen kikar jag fram och väntar på att nån ska sticka fram huvet..och när dom kikar fram..pang. Då skriver killen i chatten (som självklart var admin): WTF? why didnt you die? ..svarar jag: Iam immortal;) ..tar 5 sek sen [You have been Banned from this server].

5) När jag skulle börja spela Bf2: hade beställt extern cd-läsare för att kunna köra det när det kom in till stan,så när det kom sprang jag ner och köpte spelet..lycklig över att få börja spela det körde jag in skivan..men inget hände? svor och svor och svor..sen efter några timmars pillande och gormande sätter jag mig ner och ger upp..läser lite på spelets box..längst upp till vänster i liten text står det: DvD Rom. tror hjärtat hoppade över ett eller två slag där:P kompisen över ventrilo garvade så mkt att han nästan ramlade ur stolen när han fick veta: )

Permalänk
Medlem

Hmm

Måste nog ha varit min teamkill på wcg-kvalet i cs för ett par år sen... vi spelade mot eyeballers (som senare vann) på inferno.
Jag var väldigt nervös, och i ett kritiskt läge på b1 så blev det någon form av blackout, då jag skymtade någon uppe i korridor. så jag sköt. och sköt.
300 hltv viewers fick se Boxplay > Pappret hs Boxplay > Zlimzy. Det fanns ingen möjlighet att det skulle kunna ha varit någon illasinnad CT där uppe, inser man i efterhand.
Det var mer eller mindre slutet på min cs karriär.

Visa signatur

Athlon 64 X2 4400+ | MSI RD480 NEO2-FI, ATI RD480+ULI M1573,
Socket-939 | Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2x 1024MB | 2x Radeon X1600XT Bravo 256MB | Audigy 2 ZS | 2x Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2| MS Intelli 4.0 |

Permalänk
Medlem

Hmm, var väl när jag lirade wow lite mer seriöst.
Alla 40st stog redo för den underbara bossen vaelstraz, skulle trycka fram ett litet öga och få buffen.
Tydligen hade jag bossen markerad och lade en curse på han istället.
Han kom emot mig och dödade oss

Permalänk

det pinsammaste måste vara att spela doom 3 med en kompis. skit spänd stämmning och när man ser sin egen spegelbild i en spegel så blir man skit rädd och stöter fram ett konstigt ljud rycker till som ett mongo och sprejar hela spegeln med bly!!.

Permalänk

en gång spelade jag css och jag och min bästa kompis hade en tävling vem om kunde döda flest gubbar på 1 minut jag börjar genast och peppra gubbar överallt och får väldigt elaka komentarer ???? senare kollade jag min poäng....fan vad jag skämdes att inte ens kolla vad för gubbe man sköt på är ett fruktsnvärt misstag.... mina egna lagmedlemar hade jag dödat ....typiskt....

2) jag spelar bf 1942 och då upptäcker jag att do har tagit en av våra baser och tror självklart att det är den jag är närmast till utan att kolla slänger jag en handgranat och rusar in med draget givär... 6 av mina lagkamrater dog i explosionen och det jag gjore för att gjöra det lika var att läga ner en grnat på marken ocg ligga på den...

3) när jag var liten så fick min kusin ett nytt flygspel... vi viste inget om spelet och vem orkar läsa manualer när man är 7?? vi börjar att befinna oss rakt bakom ett lyftande flygplan( som var på våran sida) ocg vill följa med honom så vi trycker på någon knapp i hopp om att planet ska röra sig... genast så flyger 200 sått ut och träffar bakdelen på det andra planet det störtar men vi bara skrattade....

Visa signatur

I am Oskar the one and Only!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneo
Varning: följande inlägg makes no sense om man inte spelat Dark age of camelot...

Spelade som bard ett tag i höstas, och råkade använde SoS vid hib-inc, och inte långt ifrån heller utan när de verkligen var på oss..!
Alla på venten börjar skratta som fan... fick nog skit för det i en månad eller så..

(plus eftersom vi var så pass nära så såg den andra gruppen typ "xxx casts a spell", så fick ju 20 meddelanden sen också från dem "hahaha what the hell man?!" )

Been there done that ^^

Visa signatur

former wow addict
former daoc addict

Permalänk

På min första Rend-run i Blackrock Mountain med nya guilden som jag just fått gå med i råkade jag "tabba" mig fram till de targets som står uppe på balkongen och attackera...
Jag fick visserligen va kvar i gillet men gissa om jag lärt mig en läxa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guybrush_Robert
På min första Rend-run i Blackrock Mountain med nya guilden som jag just fått gå med i råkade jag "tabba" mig fram till de targets som står uppe på balkongen och attackera...
Jag fick visserligen va kvar i gillet men gissa om jag lärt mig en läxa.

Det händer ganska ofta faktiskt.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Det händer ganska ofta faktiskt.

Yupp

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

jag försökte prata me en boot på cs som jag trodde va en brud'' fattade inte de, sen förstod jag int varför *hon*inte svarade mej,

Visa signatur

Asus

Permalänk
Medlem

satt och spelade bf2 med några klankompisar.
vi satt och spelade dalian plant. Vi var amerikaner.
ny runda börjar och jag hoppar genast in i en av blackhawksen på hangaret och den fylls snabbt upp av medspelare.
vi lyfter och så kliar det på min rygg så jag kliar och under tiden jag kliar så flyger min blackhawk in i en annan fullastad blackhawk och BOOM! båda sprängs och JAG får alla teamkills!!
fett orättvist, jag kliade juh!!

Permalänk
Medlem

Kan nog ha varit när jag deltog i Nintendo SM, 2001.
Uttagningen (en av de) var vid Väla, och man skulle spela Mario Kart 64, Royal Raceway.
Tja, det hela slutade med att jag var tvungen att få hjälp av personalen (hade fastnat i banan, hade aldrig spelat N64 innan >_<), och till slut kom sist...

Visa signatur

Jag är född 1991. Jag älskar att skratta.
Har Aspergers syndrom. (surprise surprise!)
Mannen på bilden har fått sig en släng av Cheerios... URP!

Permalänk
Medlem

Aldrig tagit morsan i Super Mario Kart på super nintendo.
Hon spöade de svenska varv rekordet (vad jag visste då) på den där spökbanan med 0,6nått hundradelar.
Det är den banan med ett litet hopp och en genväg med ett stort hopp. minns inte så mycket, trots allt var det ett bra tag sen både hon och jag spelade den banan

De va väl inte så att jag gick till skolan o sa att "morsan spöar mig i super mario kart" och inte heller att hon gick till sitt tandläkar jobb och berätta för varje patient att "jag har minnsann spöat min lille son i Super Mario Kart på super nintendo".
Hade dock en blandad känsla av avund och stolthet.
Är faktiskt rätt coolt med en morsa som en gång i tiden för ett par julår sen slagit ett rekord i ett spel

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

jag bankade sönder mitt tangentbord (det var ändå gammalt men pålitligt)
när jag spelade battlefield 2