Permalänk

digitalkamera MAX 2000:-

undrar om lite förslag över vad den bästa digitalkameran jag kan få för 1500-2000:-
tack på förhand

Permalänk
Medlem

Finns rätt många i den prisklassen kolla cyberphoto.se och gå på ett känt märke,
även dustinhome.se har en hel del billiga och bra inom runt 1500-2000:-

canon,Minolta,Nikon.Olympus etc

Har du några specifika krav , storlek vikt märke antal megapixlar etc ?

Permalänk
Medlem

du kan få en Avant kamera med 5 megapixlar + inbyggs mp3-spelare för 990:- på netonnet

Permalänk

jo de e ju så klart men tänkte om någon visste någon som har tips på några speciellt utvalda kameror.
enda kravet är väl att den inte ska vara för stor.

Permalänk
Medlem

Den här är jag själv intresserad av

Permalänk

Köp en Canon, du kommer inte bli missnöjd.

Permalänk

hmm ja olympus kameran såg intressant ut

det e väl ganska svårt att hitta en bra canon kamera i min prisklass dessutom verkar canon vara en "utsende" kamera än en kamera som tar bra bilder.

tack för svaren hittils!
några fler förslag

Permalänk
Permalänk
Medlem

Denhär är vettig:
http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyberphoto.se/nikon/digi...

Canon A520 elle A530 är åxå vettiga.

Att Canon skulle vara mer design än en kamera som tar bra bilder skulle jag säga är helt galet. Canon tillhör de ledande tillverkarna. Är det någon tillverkare som fallar in i den kategorin så är det möjligen Sony, som ofta är mer gimick än kamera. Däremed inte sagt att Sonys kameror är dåliga, men de lever mycket på att de är små eller "balla".

Permalänk
Medlem

Canon Powershot A530 ser bra ut. Blir det att jag köper en digitalkamera snart så är sannorlikheten stor att det blir en sådan.

Permalänk

japp har kollat canon kamerorna båda A520 och A530 och dom ser intressanta ut!
kamerorna som jag menade var lite "design" kameror är ixus serien enligt mig.
föresten nikon coolpix 4600 LP skiljer det något mot nikon coolpix 4600?
eftersom 4600 finns väldigt billigt på clasohlsson.

tack så hemskt mycket för svaren hittils
gärna fler förslag och åsikter

Permalänk
Medlem

Det som brukar skilja på Nikons kameror, beroende på vad det står för bokstäver efteråt är "kitet" man får med kameran. På en del kan det vara så att man får gå "Nikon School" gratis, för att lära sig mer om kameran och nikons produkter (halvt om halvt är det väl reklam för Nikon, men lite lär man sig åxå). Det kan vara att man får laddare med eller inte osv. Själva kameran brukar det inte skilja på dock.

Permalänk
Medlem

Köp helst inte kamerorna på cyberphoto då de är relativt dyra, kolla helst på pricerunner efter det billigaste priset.

Permalänk
Medlem

Billigast är inte alltid billigast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dumbo
Billigast är inte alltid billigast.

?

Permalänk
Medlem

Kanske lite kryptisk, men det jag menade är att det ibland kan vara värt att betala en liten slant extra och handla av ett företag som kan sina saker, där personalen, i detta fallet, själva är fotografer osv.
Ibland kan en del företag vara besvärliga mer reklamationer och det kan då vara värt att välja ett företag som har bra service och ett bra rykte.

Köper man billigt kan det, om man har otur, bli dyrare ibland, även om det naturligtvis inte MÅSTE bli så.

Permalänk

nu undrar jag bara över en grej vilken ska jag välja mellan nikon coolpix 4600 och canon powershot A520?.

Permalänk
Medlem

Sony w30

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kongo_kim
nu undrar jag bara över en grej vilken ska jag välja mellan nikon coolpix 4600 och canon powershot A520?.

Mellan de två skulle jag personligen välja A520. Båda har bra bildkvalitet, men jag upplever nog A520 som en liten aning bättre. A520 har dessutom mer manuella inställningar och så. Det är ju inte säkert att du/man kommer att ha användning för det, men det är ju ingen nackdel om de finns där heller. Man MÅSTE ju inte använda dem.

Permalänk

ja det är ju sant bra att ha dom där i alla fall.
sen undrar jag om det finns några tips på bra och billiga uppladdningsbara batterier till canon kameran med laddare då självklart?

Permalänk
Medlem

IKEA. De har en laddare som är bra. Separata kanaler och -deltaV så att det inte sker någon överladdning. 149kr, inkl 4 AA- och 2 AAA-batterier. Det tycker jag är det mest prisvärda. Biltema har en likvärdig laddare för 179kr utan batterier. Annars är GPs laddare och batterier bra, men ska man ha en laddare med separata kanaler och -deltaV så kostar de lite mer. Powerbank travel är den billigaste som har detta. Sedan finns det dyrare åxå, som laddar snabbare.

Permalänk

okej bor inte nära någon av dom butikerna finns det inte några bra på tex kjell o company lr clasohlsson?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag tänkte i samma tankar och tog Canon Powershot A520.
Väldigt nöjd!

Permalänk
Medlem

jag lånar tråden

är ute efter en billig festkamera som lätt får plats i fickan och som tar bra bilder i mörker såklart;)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

den är ju gigantisk?.. hur som helst, hur är batteritiden?
kan du länka till några natt/festbilder tagna med den?

Permalänk
Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höglund
jag lånar tråden

är ute efter en billig festkamera som lätt får plats i fickan och som tar bra bilder i mörker såklart;)

Vill man ha en kamera som är någorlunda liten och tar bra bilder i "mörker" så är Fuji F11 svårslagen.
Jag vet inte om du har samma budget som trådskaparen dock. Den kostar ju runt 3kkr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höglund
den är ju gigantisk?.. hur som helst, hur är batteritiden?
kan du länka till några natt/festbilder tagna med den?

Knappast gigantisk.
Säkert att du kollade på PowerShot A530 och inte kameran i inlägget nedanför? (Anar detta ). Har inga nattbilder än, men det kommer nog.

Dimensioner (BxHxD) - 91 x 64 x 38 mm

På tal om batteritid så använder jag ett par 2300mAh batterier, vilket räcker till 100 bilder +. Antagligen mycket mer än så men jag spelade in en del filmklipp också, så det tar ju på batterierna det med.