OpenBSD Slackathon 2006 i Stockholm

Permalänk

OpenBSD Slackathon 2006 i Stockholm

Det ser ut som att en liten trevlig träff för (Open)BSD-intresserade kommer att hållas på Stockholms Universitet den 3 Juni, och namnet är Slackathon 2006. Syftet med det hela är att man vill samla ihop Svenskar med liknande intressen en dag och bedriva lite OpenBSD-relaterade aktiviteter. Dessutom ser det ut som att man skall försöka skramla ihop lite pengar till OpenBSD.

Själv vet jag inte om jag kommer att få tillfälle att dyka upp, men med lite tur så kan man kanske avsätta lite tid.

http://slackathon2006.unix.se/

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem

Coolt!

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

Tja tack för informationen
"resten får gå till grillen för en burgare"

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

Kul initiativ för de bsd-intresserade. Gillar också att de inte hymlar om att det är pengar de vill åt

Dock står det bara Stockholms universitet som plats. Det är en rätt stor verksamhet som rymmer ungefär 35k studenter De lär väl iofs komma med mer specifik info om plats när det närmar sig.

Permalänk
Medlem

Låter helt klart intressant, ska försöka masa mig dit

Permalänk
Medlem

låter riktigt nice

blir väl till att man försöker masa sig iväg

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Dit skulle jag helt klart åka om jag hade pengar och tid

Permalänk
Medlem

Har jag inga ondskefulla tentor vid tillfället kommer jag titta förbi förmodligen :). Väntar just nu troget på att min 3.9-skiva ska trilla ned i brevlådan om bara tiden gick lite snabbare

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt

Permalänk
Medlem

Mjo, får se om man vågar sig dit.

Permalänk
Medlem

Artur går i min klass \o/

Man kanske skulle ta och pallra sig dit, verkar intressant, även om man kanske bara är intresserad av unix i allmänhet.

Visa signatur

Datateknik på Kungliga Tekniska Högskolan.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kommer att ta mig dit, när man bor en timmes resväg med kollektivtrafik därifrån så kan man ju inte säga nej.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk

Blir nog ett besök om jag har tid, bor ju trots att allt bara 5 min gångväg från univ.

Permalänk
Medlem

Blev det en lyckad träff? En annan är ju en jävla idiot och glömde bort skiten. Så jävla arg just nu. Helvete. :/

Permalänk
Medlem

Jag var bara där en stund, men det var helt klart ett lyckat evenemang. Några bilder finns här: http://www.flickr.com/photos/jage/sets/72157594154262785/

Det lär komma upp fler och bättre bilder senare, jag noterade någon med digital systemkamera och skjutglatt pekfinger. Allt filmades även, vet dock inte när det läggs upp.

Permalänk

Jag kunde tyvärr inte närvara själv, men av det lilla jag hört så var det ett lyckat evenemang.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem

Jag var där och donerade givetvis! Var ett mycket trevlig evenemang som jag gärna ser återkommer!

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt