Permalänk
Medlem

Snyggt projekt och snygg fälg.

Permalänk
Medlem

I liiiike it!

Står fast vid att detta kommer bli najs

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk

ja, det mesta gotall gör är rätt nice xD

fett snyggt !! hoppas det blir update senare idag

Permalänk
Medlem

kommer update lite senare

Permalänk
Medlem

Snyggt!!!

Visa signatur

Torxx

Permalänk
Medlem

haha, alla kommer med idéer och bestämmer vad GoTall ska göra...

OnT: Jag måste väl säga att det ser ut att bli riktigt snyggt! Ser framemot att se dina byggen på DH.

EDIT: stavfel.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Eller så fick han inspiration av http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=105316

OT: Ser mycket bra ut, väntar på update

//vanCe

Visa signatur

-vanCe-
Gör mig glad, skänk en hårdisk till mig. Gärna över 10gig -> Skicka PM

Permalänk
Medlem

GoTall nu är det "senare".. Var är updaten?

*otålig*

Visa signatur

GA-Z170X-G7 | i7-6700K | HyperX Predator 32GB | G1 Gaming 980 Ti
512GB 950 PRO | 2x850 EVO 500GB | 2x2TB HDD
CM Storm Scout II | Corsair AX860i | 3x Eizo Forris 24" | Logitech G19s

Permalänk
Inaktiv

är det bara jag eller ser det ut som om du ska sätta moderkortet längsmed fälgens sidor? (hoppas ni förstår). Jag skulle iaf lagt den plant på fälgens baksida (hoppas ni förstår igen).

Permalänk

bilderna talar för sig själv.

Permalänk
Medlem

sweeeeeeeeet

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem

oki lite update..

ska se till att man kan få dit nätagg och cd om man skulle vilja ha det..

aluminium "L" profil..

efter lite filande och borrat ett par hål ser det ut så här..

ska borra ett par hål i fälgen ..

så .. borrat ..

efter ett litet tag igen så .. där sitter agget på plats..

nån kille/tjej kom med en kommentar att manskule sätta moderkortet på bakdelen av fälgen .. dock ska jag ha plexi där med så tappar lite funktion med att täcka den med ett moderkort..

oki plexi .. och alla de verktyg som används till denna modd förutom , popnittång och borrmaskin.. här ser man även det runda som är fälgen avmålad .. detta skall skäras med mattkniv ..

efter lite nötande med fil etc så skall det göras hål för moderkortet.. detta hål skall göras större än det behövs .. förklaring senare..

och för tillfället .. nej jag vet att nätagget inte hamnar i lod ..

lite ialla fall..

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
oki lite update..

Föresten din egna dator som du vanligtviss användar har du gjort chassi själv på den eller är det ett vanligt som är i köpt i butik ?

Permalänk
Medlem

Oki liten update .. enbart smådetaljer kvar på den .. men nu fungerar den som musik, film maskin ..

oki röd plexi passar det som komma skall är att moderkortet är 17x17cm och får inte riktigt plats i fälgen .. så det måste byggas på 1,2 cm på baksidan

här ser man vad som skall bort ur denna .. den röda plexin är 1cm tjock.. vilket gör att det fattas 2mm

borrat lite ..

mångfa skulle nog kunna kalla mig "logo galen" men det skulle faktiskt bli lite snyggt med just en VIA logga här och är ändock de som sponsrat mig med moderkortet så utan dem skulle detta inte vara möjligt..

snygg va?

efter nån minut med dremeln.

tar form ..

snyggar till kanterna lite och fyller på med 2mm extra plexi

och så ser det ut ..

och här är moderkortet och plåt monterat .. passar rätt ok

nätagg? kanske ska vara ett hål där med ..

skär ut för nätagget och använder även en hålsåg för en 120mm fläkt .. cd enhet ser jag inte som en nödvändighet "i dagsläget" men kan kirras i om så ..

och så ser baksidan ut ..

den välkännda VIA loggan ..

ok det kommer ske ett par mindre saker med den, som ex: fötter .. har svårt att få den stå still .. och kanske nåt annat kuligt

ett däck/ en fälg har en tendens att rulla.. så ett "ställ" till den måste kirras snabbt ..

oki .. plexirör ..

ett par handtag från ikea .. olika sorter men då ena är lite längre ..

just tagit bort skyddsplasten och satt dit handtagen .. blev "HELT" ok..

ska man kanske se om det passar åsså..

snyggt va? står väldigt stadigt och ser jxxxxgt ok ut

måste ju masa in den bredvid tv´n..

så ser det ut även då inte sista detaljerna är gjorda..

Permalänk
Medlem

Mycket Snyggt!

Visa signatur

Jah Guidance.

Permalänk

Grymmt läckert projekt GoTaLL!

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Medlem

Riktigt imponerande finnish. Jag är riktigt imponerad hur du kunde få det så fabriks-stil-gjort runt nätaggregatet Gillar verkligen det. VIA-logon blev grymt snygg den också!

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk

hehe grymt snyggt.. skulle så gärna vilja ha om man bara hade pengar..

obs smygreklam för telenor där

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

mycket snyggt gjort.. men man stör sig lite på att näragget inte ligger lodrät ..

Visa signatur

<3

Permalänk

Ahkej..

Projektet som helhet såsom idén med fälg och utsmyckning med plexi osv tycker jag är helt ok!(Stor tumme upp)

MEN Bygget känns ändå på något sätt lågbudgeterat då det kunde funnits alternativa och snyggare lösningar på framförallt baksidan. Nu vet jag juh inte vem vare sig beställaren var eller om du skall ha datorn för eget bruk men med tanke på dina tidigare moddar så känns detta bygge som om "det blev bara av för att jag hade massa gammalt jox kvar i garderoben och en sjysst fälg till audin över". Jag försöker inte såga det du har gjort, definitivt inte. Men Alternativa lösningar på plexin hade varit att föredra. eller varför inte göra som någon postade tidigare angående en fälgmodd och sätta luft-till/från i fälgen i sig själv och inte på baksidan?

Även färgvalet av plexi och komponenter hade jag nog personligen fortsatt att som nätaggregatet hålla svart, och OM jag nu satt dit en färgad fläkt hade den nog gått i samma färg som bakre plexit alternativt plexit hade gått i samma färg som fläkten...

Men STORA plus till bygget i varje fall och se nu inte detta inlägg som direkt kritik mot din konstruktion utan som konstruktiv kritik. Du får gärna kommentera till varför du gjorde de val du gjorde.

Förövrigt Rockar aluminium och gravt sjyssta handtag som passade gravt bra till fälgen.

Visa signatur

Går allt hur bra som helst beror det oftast på att man har missat någonting...

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt och imponerande!

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decepticon
Ahkej..

Projektet som helhet såsom idén med fälg och utsmyckning med plexi osv tycker jag är helt ok!(Stor tumme upp)

MEN Bygget känns ändå på något sätt lågbudgeterat då det kunde funnits alternativa och snyggare lösningar på framförallt baksidan. Nu vet jag juh inte vem vare sig beställaren var eller om du skall ha datorn för eget bruk men med tanke på dina tidigare moddar så känns detta bygge som om "det blev bara av för att jag hade massa gammalt jox kvar i garderoben och en sjysst fälg till audin över". Jag försöker inte såga det du har gjort, definitivt inte. Men Alternativa lösningar på plexin hade varit att föredra. eller varför inte göra som någon postade tidigare angående en fälgmodd och sätta luft-till/från i fälgen i sig själv och inte på baksidan?

Även färgvalet av plexi och komponenter hade jag nog personligen fortsatt att som nätaggregatet hålla svart, och OM jag nu satt dit en färgad fläkt hade den nog gått i samma färg som bakre plexit alternativt plexit hade gått i samma färg som fläkten...

Men STORA plus till bygget i varje fall och se nu inte detta inlägg som direkt kritik mot din konstruktion utan som konstruktiv kritik. Du får gärna kommentera till varför du gjorde de val du gjorde.

Förövrigt Rockar aluminium och gravt sjyssta handtag som passade gravt bra till fälgen.

kritik är bra..

dock .. läser man så står det .. smådetaljer kvarstår .. .. gällande till/från luft kommer det dock sitta som det sitter .. då jag inte ville ha mer i fronten än just "orginal" förutom plexit..

röda plexit .. enbart för jag tycker det är snyggt .. gällande det runtomkring ex:agget, fläkten och ett par till saker så det är just detaljer som inte är klara men det kommer .. dock ville jag få igång den och leka lite .. och den funkar klockrent ..

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt !

Visa signatur

Core i7 6700K @4.2ghz - Corsair Vengeance LED 3400mhz @3700mhz 32gb - Asus P170-Pro - Asus GTX1070 STRIX - Corsair MP500 128gb M2 - 2xCorsair Force 200 256gb ssd - Corsair Obsidian 750D - Corsair RM1000i - Corsair H115i

Permalänk
Avstängd

imponerande.. men förvånas varför du väljer att förstöra hela skiten med att använda en taggig och ful röd skiva vid bakpanelen... ?? varför inte bara borra hålen i plexiglaset så att det passar?

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dwn
imponerande.. men förvånas varför du väljer att förstöra hela skiten med att använda en taggig och ful röd skiva vid bakpanelen... ?? varför inte bara borra hålen i plexiglaset så att det passar?

läs... å moderkortet är 17x17 så får det inte plats åt det hållet det skulle läggas .. visst man skulle kunna satt det platt men då skulle det göra chassit mindre genomskinnligt .. och då det var 1.2cm som fattades så blev det just så .. sen om du tycker det förstörde så visst .. jag tycker det blev klockrent ..

Permalänk

Du kunde inte bemödat dig att skära ut plexit rakt och lagt ner lite mer tid på det?`Tycker det såg billigt ut.

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreadlock
Du kunde inte bemödat dig att skära ut plexit rakt och lagt ner lite mer tid på det?`Tycker det såg billigt ut.

jo men jag vill inte ha det rakt .. och gällande "bemödandet" det hade snarare vart mindre tid att lägga ner ..

Permalänk
Medlem

snyggt gjort men är det bara jag som tycker att de röda plexit runt IO plåten sitter snett, jämfört med den regeln precis ovanför som håller nätagget?

Visa signatur

:)