Permalänk
Medlem

nej det är "regeln" som inte sitter 100% i lod

Permalänk

otroligt fint... men så kommer det ju lite kritik också:

* som en del andra så gillar jag inte den röda plexit... skulle hellre sett en ubyggnad med vanlig heltransparant plexi (du vet vad jag menar ).

* GRÖÖÖÖN fläkt!?!?!?!?.... liten sak men ändock inte nice ihop med det röda även fast röttgrönt kanske råkar vara komplementfärger

* Jag skulle lagt ner lite tid på att kabelstrumpkrympslanga (sleeva?) kablarna... och köpa en rund idekabel....

Iövrigt topnotch som vanligt. Som du ser är det ju inte hantverket jag är "missnöjd med"...

MEN: Det vore också skitcool om den hade kunnat hänga på väggen... med fläkten på baksidan kanske det är lite svårt.

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk
Medlem

soms agt det är detaljer kvar .. men flatkabeln är bytt mot en rund röd kabel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
soms agt det är detaljer kvar .. men flatkabeln är bytt mot en rund röd kabel

jojo jag förstår att det är detaljer kvar... men hur ska vi kunna veta huruvida detaljerna som är kvar är de detaljer som jag anser vara liiiite knas?

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Northernlight
jojo jag förstår att det är detaljer kvar... men hur ska vi kunna veta huruvida detaljerna som är kvar är de detaljer som jag anser vara liiiite knas? [/QUOTE

ingen aning .. .. men den är lite av charmen att följa en bygglogg

Permalänk
Medlem

AAAA vad nice..

Jag skulle också vilja bli sponsrad med 1st fälg och 1st mini-itx moderkort..

Det chassit blev bara så klockrent..

Dock något som kanske hade kunnat göra det lite fräckare var om du hade lyckats få på ett lågprofil's däck också..

luft I det är ju bara o glömma eftersom du har borrat hål här o var.. men eftersom det inte väger så mycket hade det troligen hållt sin form..

MYCKET BRA..

Permalänk
Medlem

Det blev ju skitläckert

Härligt med lite olika färger också

btw, knappar till power & reset samt leds till power och hdd? Var har du gömt dom?

Visa signatur

GA-Z170X-G7 | i7-6700K | HyperX Predator 32GB | G1 Gaming 980 Ti
512GB 950 PRO | 2x850 EVO 500GB | 2x2TB HDD
CM Storm Scout II | Corsair AX860i | 3x Eizo Forris 24" | Logitech G19s

Permalänk
Medlem

Fin fint.
Inget ide att säga mer än att tycker som de andra om röda plexit.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweeXic
AAAA vad nice..
Dock något som kanske hade kunnat göra det lite fräckare var om du hade lyckats få på ett lågprofil's däck också..

luft I det är ju bara o glömma eftersom du har borrat hål här o var.. men eftersom det inte väger så mycket hade det troligen hållt sin form..

Vet inte om jag skall skratta eller gråta... Ingen som har en innerslang i bakfickan för att visa killen här hur ett däck är uppbyggt?..

Btw så hoppas vi på en update inom kort... Go go go...:D

Visa signatur

Går allt hur bra som helst beror det oftast på att man har missat någonting...

Permalänk

alltså denna är nog det snyggaste du gjort enligt mig! fy fan så cool, inte bara ideen utan den är så nice !

u give me däckchasi me love u long time (l)

Permalänk
Medlem

Jag tycker du borde omkonstruera "foten" litegrann. Gör den breda delen baktill så den snygga sidan lutar uppåt Ser ut som att du nu har den breda delen framtill.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

däcks uppbyggnad ..? nog mer sällan det finns innerslang på ett bildäck
foten behöver inte omkonstrueras .. bara vändas

Permalänk
Medlem

"Du är sjuk mannen, du är sjuk" <--- citat som stämmer in på dig perfekt:P:D

OT: nice Fälg *Host*ochrestensåklartdetärjuGoTaLLvisnackarom*Host*

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk
Medlem

blir nog bra..

Permalänk
Medlem

Undrar fortfarande om knapparna

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jo powerknapp finns

Permalänk
Medlem

Gah, stackars fälg

Permalänk
Medlem

Givetvis, men var har du gömt knapparna?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det kommer lite mer updates .. då tar jag med det ..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
däcks uppbyggnad ..? nog mer sällan det finns innerslang på ett bildäck
foten behöver inte omkonstrueras .. bara vändas

Hehe.. Helt rätt..

Till bilar är det väldigt sällan att det finns slang.. finns men ovanligt, fast nog tvärtom till gamla bilar före 50-talet..

så nu lite mobbing tillbaka till "Decepticon"..

Vet inte om jag skall skratta eller gråta... Ingen som har ett bilhjul i bakfickan för att visa killen här hur ett däck är uppbyggt?..

BTW, Ett däck är uppbyggt av en jäkla massa saker, du kan säkert inte gissa dig till hur många..

Och jag går fordon, så jag vet vad jag snackar om.. ^^

Gör som jag för det mesta gör.. snackar inte om massa saker jag inte vet.. Och låt mig gissa, du tänkte säkert på cykelhjul..

men som jag sa förut, kankse ska försöka få tag på ett lågprofils däck och försöka få det på.. du slutar ju aldrig och överraska en men vad du klarar av så det är väll inga problem för dig..

Permalänk
Medlem

Till att börja med; snyggt! Tummen upp till bygget.

Sen vet jag inte om det sagts innan men personligen hade jag försökt lägga plexit i fronten bakom fälgens ekrar. Kanske hade blivit jobbigare att bygga den men enligt mig hade det nog sett snyggare ut att ha fälgen utan några ändringar i fronten.

Sen skulle jag försöka få delarna som finns i fälgen att vara så¨lite synliga som möjligt, men eftersom fälgen ser ut som den gör så är ju detta självklart omöjligt. Dock så kunde du ha skippat den gröna fläkten

Permalänk
Medlem

Niiiice Grymmt bygge, men jag måste bara säga det här.....GoTall...du är fan galen

Men en galet bra moddare iaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweeXic
Hehe.. Helt rätt..

Till bilar är det väldigt sällan att det finns slang.. finns men ovanligt, fast nog tvärtom till gamla bilar före 50-talet..

så nu lite mobbing tillbaka till "Decepticon"..
Och jag går fordon, så jag vet vad jag snackar om.. ^^

Gör som jag för det mesta gör.. snackar inte om massa saker jag inte vet.. Och låt mig gissa, du tänkte säkert på cykelhjul..

men som jag sa förut, kankse ska försöka få tag på ett lågprofils däck och försöka få det på.. du slutar ju aldrig och överraska en men vad du klarar av så det är väll inga problem för dig..

Känns som om man blev slagen på fingrarna hära men rätta mig om jag har fel...:D

Du kan juh inte mena allvar att om du pressar på ett däck på fälgen så är det enda som ligger mellan fälg och däck är luftspalten????????? Alltså.. Borrade hål i fälgen kan juh OMÖJLIGTVIS ha någon betydelse då däcket i sig självt innehar luften? LR? Det skulle juh i sin tur betyda att om du tog en tillräckligt snäv kurva med bilen så skulle luften pressas ut på sidorna? Och för att inte tala om att luften skulle pysa ut bara för att det är hål i fälgen???

*ha ha.. kan se det framför mig*

(Tyst nu övriga, jag håller på att lära mig nåt )

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är ett enormt tryck i ett däck. Motsvarande över 20000kg per kvadratmeter.
Gummit sitter spänt runt fälgen och en kant hindrar det från att pressas av. Ju högre trycket blir i däcket desto hårdare sitter det mot fälgen.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Skall omformulera mig så vi tar död på den här grejen så fort som möjigt utan att fläcka ner gotalls tråd.:P

Alltså.. Kan man pumpa ett däck UTAN fälg? skit i fälgen.. KAN däcket pumpas??

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej det går inte att pumpa, såvida det inte har en slang

Det skulle gå att lösa om man såg till att hålen blev täta.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Nej det går inte att pumpa, såvida det inte har en slang

Det skulle gå att lösa om man såg till att hålen blev täta.

Det var juh det det hela handlade om juh!! Att kunna få på ett däck på fäljen... Tror du missförstod mig då jag menade att "däcket" i fråga även var däck OCH slang samt fälg, dvs en komplett uppsätting däck... Jag är juh inte så jefla korkad och tror att du bara kan pumpa yttersidan på däcket dvs skyddgummit utan menade givetvis att kränger du ett däck (Ventil, skyddsgummi(ytterdäck kallade vad du vill) samt slang ovanpå fälgen och då kan omöjligtvis hålen i fäljen påverka luften inuti däcket...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Deception:
som du ser, ingen slang, då "kanterna" som är på däcken har en vajer i sig, sitter j*vligt hårt, och pressas ut av luften.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Förstår inte snacket om slangar. Hur vanligt är det egentligen med slangar idag?
De försvann väl på bilar när vulkaniserad gummi gjorde sitt inträde.

Permalänk
Medlem

Sluta spåra ur tråden, google istället?

Jag tycker det hade varit makalöst porrigt om du satte en naken cd-spelare precis i mitten av fäljen så att skivan roterar runt fälgens axel parallelt med fälgens vridpunkt ehhh.. tja om ni fattar, i mitten asså. (svårt att formulera)

Det vore ballt.

Men asså det där med att ha däck på fälgen tycker jag vore ballt med kanske inte samma sak, då är det ju inte ett fälgchassi utan ett brutalt tungt hjul.