Permalänk
Avstängd

Hjälp med hemsida!!

Hej,

Jag byggde en sida med lager och klistra länkar i den som ni kan se här http://celep.apakossa.org/hemsida/

På Internet Explorer sitter den lite nere och på Mozilla Firefox sitter den ovan, alltså lagern ändrar platser i olika webbrowsers. Vet nån hur man fixar det?

Och hur gör man så att bakgrunden ( linjerna ) förlänger sig automatiskt?
Jag vill ju slippa använda iframes.

Lagerkoden hittar ni här:
<DIV ID="layer1" STYLE="z-index: 1; left: 13px; width: 979px; position: absolute; top: 88px; height: 28px">
<P CLASS="home"><FONT COLOR="#000000"> </FONT><FONT FACE="verdana" COLOR="#000000" SIZE="1"><B>»
</B></FONT><B><FONT FACE="Tahoma" COLOR="#336699" SIZE="2">
<SPAN STYLE="TEXT-DECORATION: none">
<A HREF="http://celep.apakossa.org/forums/"><FONT COLOR="#336699">
<SPAN STYLE="TEXT-DECORATION: none">Forumet</SPAN></FONT></A></SPAN>  </FONT>
</B><FONT FACE="Verdana" COLOR="#000000" SIZE="1"><B>l</B></FONT><B><FONT FACE="Tahoma" COLOR="#336699" SIZE="2"> 
Regler  </FONT></B><FONT FACE="Verdana" COLOR="#000000" SIZE="1"><B>l</B></FONT><B><FONT FACE="Tahoma" COLOR="#336699" SIZE="2"> 
Registrera dig  </FONT></B><FONT FACE="Verdana" COLOR="#000000" SIZE="1"><B>
l</B></FONT><B><FONT FACE="Tahoma" COLOR="#336699" SIZE="2">  Logga in 
</FONT><FONT FACE="Verdana" SIZE="1">   </FONT>
<FONT FACE="Tahoma" COLOR="#336699" SIZE="2">
                                                       
                                                                        
</FONT></B><FONT FACE="verdana" COLOR="#000000" SIZE="1"><B>»</B></FONT><B><FONT FACE="Tahoma" COLOR="#336699" SIZE="2">
Medlemmar  </FONT></B><FONT FACE="Verdana" COLOR="#000000" SIZE="1"><B>l</B></FONT><B><FONT FACE="Tahoma" COLOR="#336699" SIZE="2"> 
Sök</FONT></B></DIV>

Visa signatur

K800@2006-07-07

Permalänk
Medlem

Det finns ingen människa som kan läsa dendära koden.. Du behöver rensa upp lite, kasta iväg <front> och <b> taggarna, använda classer och så vidare. http://www.w3schools.com/css/default.asp, en lista skulle vara fint.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CIC
Det finns ingen människa som kan läsa dendära koden.. Du behöver rensa upp lite, kasta iväg <front> och <b> taggarna, använda classer och så vidare. http://www.w3schools.com/css/default.asp, en lista skulle vara fint.

Ok, tack men hur gör jag för att slippa använda iframes?
Jag vill att linjerna ska förlängas, snälla nån hjälp mig!

Visa signatur

K800@2006-07-07

Permalänk
Medlem

Eftersom att sitt forum använder borde du har php-stöd på din server så:

<?php if ($_GET['page']) include $_GET['page']; else include 'home.php'; ?>

eller vad du nu vill, det är en enklaste av de enklaste, här kan man inkludera lite vad man vill, ett filter eller något skulle kanske vara bra.

Det andra förstår jag inte vad du vill med ? width: 100% eller vad menar du ?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CIC
Eftersom att sitt forum använder borde du har php-stöd på din server så:

<?php if ($_GET['page']) include $_GET['page']; else include 'home.php'; ?>

eller vad du nu vill, det är en enklaste av de enklaste, här kan man inkludera lite vad man vill, ett filter eller något skulle kanske vara bra.

Det andra förstår jag inte vad du vill med ? width: 100% eller vad menar du ?

Alltså jag vill att designen ska forsätta neråt oändligt mycket, när jag gör det på min design så blir det vit mellanrum alltså designen forsätter inte.

Visa signatur

K800@2006-07-07

Permalänk
Permalänk
Medlem

man blir ju dock lite besviken när man inte finner några lamborghinis på sidan..

Permalänk
Medlem

Om du läser reglerna på apakossa.org så ser du också att det inte är tillåtet att ha reklam som man tjänar pengar på, tex google adsense. Var snäll och ta bort den och läs reglerna igen.
mvh dean

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeaN
Om du läser reglerna på apakossa.org så ser du också att det inte är tillåtet att ha reklam som man tjänar pengar på, tex google adsense. Var snäll och ta bort den och läs reglerna igen.
mvh dean

Sry, läste inte reglerna.

Men vet nån hur man gör så att en iframe ändrar storlek beroende på målsidans storlek? För när jag iframar ett forum navigerar man neråt jätte mycket.

Visa signatur

K800@2006-07-07

Permalänk

Jag hade samma probelm för ett tag sedan och det löstes med ett javascript, som iof förutsätter att man använder iframes men det är möljigt att man kan modiefiera det lite till att passa tabeller istället.

<script type="text/javascript">

function getDocHeight(doc) {

var docHt = 0, sh, oh;

if (doc.height) docHt = doc.height;

else if (doc.body) {

if (doc.body.scrollHeight) docHt = sh = doc.body.scrollHeight;

if (doc.body.offsetHeight) docHt = oh = doc.body.offsetHeight;

if (sh && oh) docHt = Math.max(sh, oh);

}

return docHt;

}

function setIframeHeight(iframeName) {

var iframeWin = window.frames[iframeName];

var iframeEl = document.getElementById? document.getElementById(iframeName): document.all? document.all[iframeName]: null;

if ( iframeEl && iframeWin ) {

iframeEl.style.height = "auto"; // helps resize (for some) if new doc shorter than previous

var docHt = getDocHeight(iframeWin.document);

// need to add to height to be sure it will all show

if (docHt) iframeEl.style.height = docHt + 30 + "px";

}

}

function loadIframe(iframeName, url) {

if ( window.frames[iframeName] ) {

window.frames[iframeName].location = url;

return false;

}

else return true;

}

</script>