Permalänk

jo om du läser lite högre upp så är det just PC-V2000 plus jag funderar på att köpa

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Inaktiv

Tror du gör 110% rätt i att köpa ett Lian Li chassi istället.

Monterade dator i stacker i veckan och blev grymmt besviken...

Nej Lian Li, där känner man riktigt kvaliten. Go for it!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_enstaberga
jo om du läser lite högre upp så är det just PC-V2000 plus jag funderar på att köpa

Dock kanske man tänker mer än en gång innan man sätter kniven (eller i det här fallet dremeln ) i en låda för dryga tre tusen spänn

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk

För er som undrar hur det går så har jag nys beställt ett Lian-li pc-v2000 chassi o sen har jag köpt en hög med begagnade vattenkylningsprylar. Så nu kommer jag nog köra med dom 2st eheim 1048 pumparna istället för dom 2 hydorpumparna. Sen kommer jag nog slänga in en till black ice xtreme singel radiator också Har lämnat in blocken på fräsning också.

Prylarna som jag köpt

Eheim 1048 pump
Eheim 1048 pump (helt ny)
Reläkit till pump
DangerDen MAZE4 CPU block (S939/S754)
DangerDen MAZE3 GPU block
DangerDen RBX CPU block (Socket A metallhållare)
DangerDen Chipset block (Z)
Black Ice Extreme 1x120mm
DangerDen HeaterCore 1x120mm
DangerDen HeaterCore 2x120mm
DangerDen drive bay tank
Alphacool "plexirör"-tank (helt ny)
2x 120x50mm fläktar
Massor med skruvar, fjädrar, nipplar, slangskarv etc.
Drygt en meter oanvänd Tygon 1/2"
Lite använd Tygon 1/2"

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //

Permalänk
Medlem
Citat:

För er som undrar hur det går så har jag nys beställt ett Lian-li pc-v2000 chassi o sen har jag köpt en hög med begagnade vattenkylningsprylar. Så nu kommer jag nog köra med dom 2st eheim 1048 pumparna istället för dom 2 hydorpumparna. Sen kommer jag nog slänga in en till black ice xtreme singel radiator också Har lämnat in blocken på fräsning också.

Prylarna som jag köpt

Eheim 1048 pump
Eheim 1048 pump (helt ny)
Reläkit till pump
DangerDen MAZE4 CPU block (S939/S754)
DangerDen MAZE3 GPU block
DangerDen RBX CPU block (Socket A metallhållare)
DangerDen Chipset block (Z)
Black Ice Extreme 1x120mm
DangerDen HeaterCore 1x120mm
DangerDen HeaterCore 2x120mm
DangerDen drive bay tank
Alphacool "plexirör"-tank (helt ny)
2x 120x50mm fläktar
Massor med skruvar, fjädrar, nipplar, slangskarv etc.
Drygt en meter oanvänd Tygon 1/2"
Lite använd Tygon 1/2"

http://files.upl.silentwhisper.net/upload4/prylar.JPG

skapligt me prylar... ska du sälja din stacker?

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk

Jo det blev en del
Japp det är till salu

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

eftersom du köpte nya delar, e de gamla vattenkylningen till salu? som helt kit? blev riktigt sugen nu!

Permalänk
Medlem

ja jag vill ha stackern och en radiator XD

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk

vet inte vad jag ska sälja plockar lite olika delar från vattenkylningen o bygger ihop ett system sen får vi se om jag inte har användning av det andra så lägger jag ut delarna till salu så får nu bjuda bäst ni vill

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

jag vill ha en pump, radiatorn med 2fläktar,slangar,tank osv...ett kit asså. enda kravet är radiatorn med dubbla fläktar:P

EDIT: kanske räcker med en radiator med endast en fläkt, beror på pris...

Permalänk
Medlem

När startar projektet?
Offtopic, är eheim pumparna bättre än hydor? Jag kan inte bästämm mig för viken...

Visa signatur

A64 3200@2300mhz, Gainward 7800gt gs, Dfi Lanparty sli-dr expert, 1024 speedpremium.

Permalänk

När jag fått chassit
Va jag har hört så ska eheim pumparna vara bättre

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mkaay. Jag tänkte bara på prisskillnaden..

Visa signatur

A64 3200@2300mhz, Gainward 7800gt gs, Dfi Lanparty sli-dr expert, 1024 speedpremium.

Permalänk
Inaktiv

men tommy, blire nåra prylar över eller?

Permalänk

vill inte lova något än så jag vet inte
Nu snackar vi om bygget istället börjar bli lite offtopic nu

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

ja förlåt. hur går de, har du fått ditt lian-li?

Permalänk

Nej det har inte kommit än men kommer posta bilder när det kommer

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

längtarlängtar. ditt förr projekt såg så jäkla bra ut så dett alär bli ännu bättre:D

Permalänk

tackar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det här blir säkert häftigt.
Men jag har fått en känsla av att du aldrig avslutar dina projekt, hehe.

Visa signatur
Permalänk

hehe jo har blivit så nu mycket ider o sånt men detta bygge ska bli klart o det snart!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

brådska inte de blir sällan bra då... man får ofta köpa nya grejer ... vet inte hur många hundra ja lagt ut på felsågade plexi glas

Visa signatur

Permalänk

Idag fick jag hem mitt chassi

Titta vilken fin kartong undrar om det är något i den också

Titta det va ett fint chassi i kartongen också så bra

Så här ser det ut inne i lådan

Så nu är det bara att börja bygga

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Idag fick jag hem mitt chassi

Titta vilken fin kartong undrar om det är något i den också
http://files.upl.silentwhisper.net/upload6/case.JPG

Titta det va ett fint chassi i kartongen också så bra
http://files.upl.silentwhisper.net/upload6/case2.JPG

Så här ser det ut inne i lådan
http://files.upl.silentwhisper.net/upload6/case3.JPG

Så nu är det bara att börja bygga

Mumma.. Det är nog den snyggaste (fabriksgjorda) lådan jag någonsin sett.
Lycka till med vattenkylning. Nu är ju gallerierna nere, annars hade jag tänkt tipsa om en kille som gjort assnyggt med ljus i en sån låda. Silver-sleeving och vitt ljus "där uppe" och rött ljus där nere, såg ascoolt ut när det lös från undre facket

edit
Här är galleriet, när nu gallerierna kommer tillbaka så kan du ju kolla
http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=102...

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Inaktiv

FY FAN vilket snyggt chassi. kan man få en länk till där du köpte det? va kostade det? åååååh vill ha vill ha vill ha:P kör hårt nu med kylningen, väntar med spänning till nästa uptade!:D

Permalänk

Jag köpte mitt chassi hos www.inwarehouse.se

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snyggt chassi! Är det bara jag, eller ser det ut att bli lite tajt med en atx-bräda i det chassit? Moboplåten ser lite liten ut..

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem

Dom har inte kvar det >__>

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Dom har inte kvar det >__>

Jorå.. bara sök på lian li och bläddra ner lite bland resultaten så finns det;)

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Inaktiv

jävlar, det måste va det billigaste chassit jag nånsin sett ´-`