Permalänk

Xbox 360 frågor!

Hej!

Jag ska kanske sälja sys i sign och köpa en macbook + 360 core.
har lite frågor:

1: Kommer man kunna spara sina spel även om man ej har en såndär 20gb hdd?
2: Hur bra bild blir det med vga adaptern om man kopplar till en 19" crt?
3: Kommer jag missa nått om man köper core, så som funktioner senare som bara kommer till PE?
4:Hur är det med ljudet? Kan man (om man köper vga kablarna) koppla in en vanlig 3,5 mm "grön" ljudkontakt?

Finns det kul spel?
När kommer det där "Topspinn 2" eller vad det heter..

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Avstängd

1: har du ingen hdd måste du köpa minneskort för att kunna spara.
2: inget svar.
3: Nä du missar inte något, fast vissa spel kommer säkerligen att kräva hdd.
4: inget svar.

Ja det finns en hel del kul spel beroende på vad man gillar.
Topspin 2 finns redan.

PS. hdd kan du ju köpa till senare om du vill den kostar 995:- och ett minneskort på 64mb kostar 395:- tror jag.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk

Hej!

Jag tycker att du ska köpa premium. Du kommer att missa mycket. Grejerna som kommer med är värda en extra 1000 kr. Har själv en premium och är väldigt nöjd. Orkar du vänta ett par månader så kommer de att sänka priset på xbox360.
Satsa annars på premium du kommer inte att ångra dig.

Enligt mig så är bilden mycket bättre på en hd-tv än datorskärm men det är vad jag tycker.

Vad det gäller spel så finns det en del som är riktigt roliga.

Rek. starkt Ghost recon 3 , Kameo , Dead or Alive 4...

Själv så har jag kopplat in xbox360 med ljudet på dvd-n , låter underbart.

Det var verkligen stor skillnad på bildkvaliteten när jag bytte från vanlig tv till platt hd-tv.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sadin
Hej!

Jag tycker att du ska köpa premium. Du kommer att missa mycket. Grejerna som kommer med är värda en extra 1000 kr. Har själv en premium och är väldigt nöjd. Orkar du vänta ett par månader så kommer de att sänka priset på xbox360.
Satsa annars på premium du kommer inte att ångra dig.

Enligt mig så är bilden mycket bättre på en hd-tv än datorskärm men det är vad jag tycker.

Vad det gäller spel så finns det en del som är riktigt roliga.

Rek. starkt Ghost recon 3 , Kameo , Dead or Alive 4...

Själv så har jag kopplat in xbox360 med ljudet på dvd-n , låter underbart.

Det var verkligen stor skillnad på bildkvaliteten när jag bytte från vanlig tv till platt hd-tv.

Ok thanx!

Jag är en "periodare" som spelar då och då, och är nu nere i en period av icke spelande. Så jag kan vänta tills en prissänkning då jag snart fyller år och får mer cash!

Får se hur jag gör!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sadin
Orkar du vänta ett par månader så kommer de att sänka priset på xbox360.

Det är inte bekräftat att de kommer sänka priset på 360'n ännu, enbart rykten, och ryktena säger oktober och det är mer än "ett par månader"

/Daniel

Permalänk

Altså som jag har fattat det så kan man köpa till en kabel så man får en vga kontakt plus två rca kontakter. Men om jag då kopplar den till min skärm, vad ska jag göra av ljudet, min harman/kardon har ingen sån kontakt. finns det adaptrar hona till hona sas?

Elgigantes bild..

EDIT: Wtf? nu ser jag ju, det är ju en hane vga också?
jag har ju det längst ut i min skärm kabel också!
Hjäälp!

Snodde bild från chipper.se
Men om det är som denna produkt så funkar det men inte med ljudet, jag vill altså ha en rca hone till 3,5 mm stero plugg hona.. Nån som har sett nått sånt nånstans.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

2: jag kör via VGA på min 32:tum HDklara tv, det blir riktigt bra dock kan jag max spela i 720p, men det e löjligt jävla snyggt tycker jag. jag säger bara do it do it

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beaatch
2: jag kör via VGA på min 32:tum HDklara tv, det blir riktigt bra dock kan jag max spela i 720p, men det e löjligt jävla snyggt tycker jag. jag säger bara do it do it

MM, jag funderar på det men jag måste lösa ljudet på nått sätt.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filleokus
Altså som jag har fattat det så kan man köpa till en kabel så man får en vga kontakt plus två rca kontakter. Men om jag då kopplar den till min skärm, vad ska jag göra av ljudet, min harman/kardon har ingen sån kontakt. finns det adaptrar hona till hona sas?

http://www.elgiganten.se/is-bin/intershop.static/WFS/store-el...
Elgigantes bild..

Hjäälp!
http://www.chipper.se/images/large/watermark/x360%20vga%20kab...
Men om det är som denna produkt så funkar det men inte med ljudet, jag vill altså ha en rca hone till 3,5 mm stero plugg hona.. Nån som har sett nått sånt nånstans.

Ljudet tar du ut digitalt från den optiska utgången som sitter i xboxens kontakt på den kabeln (du ser ett litet hål på den) om du nu har en optisk ingång på stärkaren förstås..

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neohamster
Ljudet tar du ut digitalt från den optiska utgången som sitter i xboxens kontakt på den kabeln (du ser ett litet hål på den) om du nu har en optisk ingång på stärkaren förstås..

Tyvärr det är bara en vanlig pc-bas med bas ingång samt vanlig grön kabel..

Visa signatur

Permalänk
Sötast
Citat:

http://www.elgiganten.se/is-bin/intershop.static/WFS/store-el...
Elgigantes bild..

Hjäälp!
http://www.chipper.se/images/large/watermark/x360%20vga%20kab...

Tvärtom, du har sådana kontakter på baksidan av din förstärkare, dock så kan du inte "plugga in ljudet" i en förstärkare med en 3.5mmplugg utan den går "utåt" till t.ex hörlurar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neohamster

Citerar dig igen, om man har ett litet jävla hål i basen där det står "DIAG" kan det var den? Ska söka efter en manual..

EDIT: Nej det var en diagnos grejj så man kunde kolla om allt var ok typ.
Men jag har altså 3,5 mm över allt i subben. Ut/in 3,5..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

MM, jag funderar på det men jag måste lösa ljudet på nått sätt.

på vga sladden finns det en optisk utgång så om du har något surroundsystem som har en optisk ingång så e det bara att köra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beaatch
på vga sladden finns det en optisk utgång så om du har något surroundsystem som har en optisk ingång så e det bara att köra

Altså, jag vill inte låta sur men, jag har inget souround system om du kollar i tråden, utan en vanlig pc-bas+2 högtalare till det
Och jag har ingen digital ingång på dem. Jag ska koppla den till en fin liten skärm ala dell på 19".

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Altså, jag vill inte låta sur men, jag har inget souround system om du kollar i tråden, utan en vanlig pc-bas+2 högtalare till det
Och jag har ingen digital ingång på dem. Jag ska koppla den till en fin liten skärm ala dell på 19".

Om jag har fattat dig rätt så kanske det är en sånhär du behöver

32-2648 @ http://www.clasohlson.se/

Visa signatur

iMac 24"

Permalänk
Medlem

Jag har löst ljudet med hjälp av en liten adapter, som jag köpte vid ett tidigare tillfälle.

Jag kan då koppla in den röda och vita RCA? kontakten från xboxen i adaptern, och kan sedan plugga in min gröna 3.5mm kontakt från datorhögtalarna.

Lösningen blev mycket bra, bra ljud och mycket bra bild!

Länk till den adapter jag har, finns säkert flera: http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/SE/SV,CRID...

Finns en enklare Y kabel oxå, även den på bla logitechs hemsida

Visa signatur

Asus A8N-E | AMD64 x2 4400+ @ 2,48 | Corsair 2048MB PC3200 | Gainward GS 7800GTX @ 485/1400

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mayzin
Jag har löst ljudet med hjälp av en liten adapter, som jag köpte vid ett tidigare tillfälle.

Jag kan då koppla in den röda och vita RCA? kontakten från xboxen i adaptern, och kan sedan plugga in min gröna 3.5mm kontakt från datorhögtalarna.

Lösningen blev mycket bra, bra ljud och mycket bra bild!

Länk till den adapter jag har, finns säkert flera: http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/SE/SV,CRID...

Finns en enklare Y kabel oxå, även den på bla logitechs hemsida

TACK!

Boris: Nästan rätt men det skall vara hona hona tack iaf!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

TACK!

Boris: Nästan rätt men det skall vara hona hona tack iaf!

Deb på clasohlson är det ju två st honor på

Visa signatur

iMac 24"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Tkz] Boris
Deb på clasohlson är det ju två st honor på

38-1619 är ju det i ena änden. Altså hona på alla möjliga kanter så som denna:

Får nog bli en sån om inte lokala HIFI butiken haar nått liknande.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

38-1619 är ju det i ena änden. Altså hona på alla möjliga kanter så som denna:
http://www.logitech.com/lang/images/0/5872.jpg
Får nog bli en sån om inte lokala HIFI butiken haar nått liknande.

Jaha det skulle vara det på andra sidan med

Visa signatur

iMac 24"

Permalänk

yes box man!

Undrar en till sak för övrigt, finns det nått kul fps spel med livemöjlighter, ska dra till game och prova lite sen, men om nån har nått bra tips. Ett skönt bil/mc lir skulle också passa bra :).

Btw, blandade ihop Topspinn och TDU, test driver unlimited.

Visa signatur

Permalänk
Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.