Permalänk
Permalänk
Medlem

Längtar som fan, verkar bli ett höjdarspel!

(Så behöver vi inte börja snacka warez nu för att det preats)

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

f97ao, har du provat demo versionen av spelet ochså? I så fall. Ge oss lite info vad som ingår i det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Lite trailers

http://www.fileshack.com/browse.x?cat=2926

Va fan trailarna (hehe vad heter trailer i plural ) såg ju inte alls bra ut, buggit och ganska "fult". Contracts vad ju väldigt snyggt och inte alls så buggigt som tex Hitman 2.

IO brukar i och för sig våga visa upp betor live så vi får hoppas att det verkligen inte ser ut så här i final release.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp
Va fan trailarna (hehe vad heter trailer i plural ) såg ju inte alls bra ut, buggit och ganska "fult". Contracts vad ju väldigt snyggt och inte alls så buggigt som tex Hitman 2.

IO brukar i och för sig våga visa upp betor live så vi får hoppas att det verkligen inte ser ut så här i final release.

Jag har inte stött på några buggar alls i spelet, beror vad du menar i och för sig. Jag tycker spelet är ovanligt stabilt, normallt i andra spel hittar man alltid underliga buggar, men jag har då inte stött på någon alls.

Grafiken ser mycket bättre ut än någon av de tidigare spelen.

Demobanan utspelar sig på ett tivoli där en bunt gansters har börjat göra knark. Den introducerar många av de nya rörelserna, tex att man kan luta sig ner från ett hisshakt och strypa buggar som står nedanför, släcka lyset, ta gisslan, krypa in i garderober, gömma vapen i väskor osv.

/A

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f97ao
Jag har inte stött på några buggar alls i spelet, beror vad du menar i och för sig. Jag tycker spelet är ovanligt stabilt, normallt i andra spel hittar man alltid underliga buggar, men jag har då inte stött på någon alls.

Demobanan utspelar sig på ett tivoli där en bunt gansters har börjat göra knark. Den introducerar många av de nya rörelserna, tex att man kan luta sig ner från ett hisshakt och strypa buggar som står nedanför, släcka lyset, ta gisslan, krypa in i garderober, gömma vapen i väskor osv.

/A

Tack för all info börjar bli riktigt sugen på att prova det nu

Visa signatur

|MacBook 1.83 | 60 gb | 1024 ram| iPod Shuffle G2 | Iphone
Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare. För att gå med, lägg till detta i din signatur.

Permalänk
Citat:

/A

Att strypa buggar kan väl vara praktiskt.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

eh på gamespot måste man betala ju!

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

nån som testat demot?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxor
nån som testat demot?

Kommer på måndag kl 6 läste jag nån stans här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Att strypa buggar kan väl vara praktiskt.

Känns som om vår käre "insider" var lite trött när han skrev inlägget

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyrostad
Känns som om vår käre "insider" var lite trött när han skrev inlägget

Haha, ja, det har blivit sena nätter några gånger på sistonde. Jag utvecklar ju även ett 3d grafikprogram vid sidan om.

I torsdags skulle jag hem med tåget som gick kl 02:03, naturlig bytte våra kära Danska vänner spåret i sista stund utan att säga till något så jag fick vackert vänta en timme till kl 03:03 på nästa tåg. Ännu roligare blev det när de drog ner dörrar och stängde inne mig på perongen (tillsammans med alagare). Skönt att gå och lägga sig kl 05:15 och gå upp 07:45.

Dock så är det betydligt lugnare att utveckla spel (på IOI i alla fall) än vad jag trodde det skulle vara. De flesta jobbar inte så mycket övertid. De stackars Hitman killarna var dock rätt olyckliga i slutet. De har tydligen haft crunch i ett halvår på spelet för att bli färdiga.

Det som nog är grafiskt häftigast i spelet är crowd systemet. Det finns en bana i slutet som utspelar sig på en maskerad/fest. Det bokstavligt talat dräller av folk på dansgolven med olika kostymer och masker, fullt med rök också där folk dansar. Coolt är också att frame raten är helt mjuk fastän de slänger upp hundratals människor. Hör man till den mer sjuka kategorin så kan man ju tja, skapa lite panik i crowden. Varför inte slänga ut en bomb på dansgolvet, eller dra upp en ak5:a bara för att testa.

En sak jag själv tycker är kul är att de lagt så mycket energi på cut scenes i spelet och skådespeleriet. Men jag vet att de har hyrt en riktigt cool animator (jobbade i filmindustrin innan) som gör mycket av karraktärsanimeringarna.

/Andreas

Permalänk
Citat:

Haha, ja, det har blivit sena nätter några gånger på sistonde. Jag utvecklar ju även ett 3d grafikprogram vid sidan om.

I torsdags skulle jag hem med tåget som gick kl 02:03, naturlig bytte våra kära Danska vänner spåret i sista stund utan att säga till något så jag fick vackert vänta en timme till kl 03:03 på nästa tåg. Ännu roligare blev det när de drog ner dörrar och stängde inne mig på perongen (tillsammans med alagare). Skönt att gå och lägga sig kl 05:15 och gå upp 07:45.

Dock så är det betydligt lugnare att utveckla spel (på IOI i alla fall) än vad jag trodde det skulle vara. De flesta jobbar inte så mycket övertid. De stackars Hitman killarna var dock rätt olyckliga i slutet. De har tydligen haft crunch i ett halvår på spelet för att bli färdiga.

Det som nog är grafiskt häftigast i spelet är crowd systemet. Det finns en bana i slutet som utspelar sig på en maskerad/fest. Det bokstavligt talat dräller av folk på dansgolven med olika kostymer och masker, fullt med rök också där folk dansar. Coolt är också att frame raten är helt mjuk fastän de slänger upp hundratals människor. Hör man till den mer sjuka kategorin så kan man ju tja, skapa lite panik i crowden. Varför inte slänga ut en bomb på dansgolvet, eller dra upp en ak5:a bara för att testa.

En sak jag själv tycker är kul är att de lagt så mycket energi på cut scenes i spelet och skådespeleriet. Men jag vet att de har hyrt en riktigt cool animator (jobbade i filmindustrin innan) som gör mycket av karraktärsanimeringarna.

/Andreas

AK5?!

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Citat:

AK5?!

http://www.soldf.com/ak5.html

Visa signatur

|MacBook 1.83 | 60 gb | 1024 ram| iPod Shuffle G2 | Iphone
Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare. För att gå med, lägg till detta i din signatur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axel Barbaren

Hehe, mmm, kanske inte är exakt det vapnet (även om det är en favorit från lumpen). Finns rätt många liknande vapen i spelet. MP5, MP7 tror jag de heter

/A

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axel Barbaren

Jag vet vad det är, men att det fanns med var bra.

Man är inte Svensk om man inte vet vad AK5 är (bör inte tas på alltför stort allvar).

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag vet vad det är, men att det fanns med var bra.

Man är inte Svensk om man inte vet vad AK5 är (bör inte tas på alltför stort allvar).

Snarare Ak47 efter som dne ingår i nästan alla spel och alla talibaner springer runt med dom på nyheterna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Snarare Ak47 efter som dne ingår i nästan alla spel och alla talibaner springer runt med dom på nyheterna.

Menar du alltså att nästan alla spel och talibaner är svenskar?

Poängen C22H28N2O är att AK5 är det svenskaste vapnet man kan tänka sig..

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem
Citat:

Man är inte Svensk om man inte vet vad AK5 är (bör inte tas på alltför stort allvar). [/B]

Klart jag vet vad en AK5 är för något, men har man utzoomat så syns det ju inte så klart vilket vapen man har och det märks ju inte så superstor skillnad i spel. Det är ju inte Ghost Recon eller Rainbow Six spelen vi pratar om här (som för övrigt är väldigt kul).

/A

Permalänk
Medlem

f97ao: vad jobbar du med när du utveklar spel typ grafik eller story eller vad? jag vill så gärna veta för jag funderar att bli en spelutveklare jag själv.

Visa signatur

[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Citat:

Klart jag vet vad en AK5 är för något, men har man utzoomat så syns det ju inte så klart vilket vapen man har och det märks ju inte så superstor skillnad i spel. Det är ju inte Ghost Recon eller Rainbow Six spelen vi pratar om här (som för övrigt är väldigt kul).

/A

Jag sa inte att du inte visste.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Har ni förresten några önskemål vad ni vill se i framtida Hitmanspel (eller andra liknande spel)?

/A

Permalänk
Medlem

Vore inte helt fel om Hitman blev lite mer fritt som GTA serien, med körbara fordon osv. Dock är det bara en önske dröm.
En sak jag undrar över är hur många olika pistoler finns det i spelet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tinyfish
Vore inte helt fel om Hitman blev lite mer fritt som GTA serien, med körbara fordon osv. Dock är det bara en önske dröm.
En sak jag undrar över är hur många olika pistoler finns det i spelet?

Jag har inte räknat men finns en del olika. Desert Eagle, barettas och en del "personliga" pistoler som man kan sno från sina offer. Sedan kan man ju uppgradera dem rejält mycket också med godis. Pistolen är mitt favoritvapen om det ska skjutas, eftersom den är liten och inte syns så mycket, samt att den är ganska tyst. De stora bössorna syns ju rätt lätt, även om Mr 47 försöker dölja dem bakom ryggen när människor kommer nära.

/A

Permalänk
Citat:

Jag har inte räknat men finns en del olika. Desert Eagle, barettas och en del "personliga" pistoler som man kan sno från sina offer. Sedan kan man ju uppgradera dem rejält mycket också med godis. Pistolen är mitt favoritvapen om det ska skjutas, eftersom den är liten och inte syns så mycket, samt att den är ganska tyst. De stora bössorna syns ju rätt lätt, även om Mr 47 försöker dölja dem bakom ryggen när människor kommer nära.

/A

Att hålla en stor M249:a bakom ryggen låter inte som bra idé. Eller såna stora bössor kanske inte finns? Hade vart skoj att mejat lite med en sån.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Att hålla en stor M249:a bakom ryggen låter inte som bra idé. Eller såna stora bössor kanske inte finns? Hade vart skoj att mejat lite med en sån.

Det finns några riktigt stora bössor i spelet. Man får bära dem i väskor för att inte synas (och plocka ihop dem innan man använder dem).

/A

Permalänk
Avstängd

Spelet har läckt ut redan... men jag väntar på att den kommer till butiken.

Men tur att det är massor av buggar i läckta versionen, säkert beta

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

detta spelet e skit fett har detta nu jue

Visa signatur

Namn : Linuz Hansson

Permalänk
Citat:

Det finns några riktigt stora bössor i spelet. Man får bära dem i väskor för att inte synas (och plocka ihop dem innan man använder dem).

/A

Måste ha detta spelet!

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

jag kan inte fatta att man kan ladda ner ett sådant fint spel man ska köpa det ja det är klart om man har tålamod som en 3åring kan man ju altid ladda ner.

Visa signatur