Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Sidde... Eftersom Apple har gått över till Intel nu så skulle jag vilja fråga en sak..

Kommer även apple att använda conroe? och i så fall, kommer mac mini att använda den?

Som jag kommer förstå är det "tvingade" att använda dem. Genom att det är faktiskt processorn från Intel som ska användas för stationära datorer.

Jag tippar på att Merom kommer användas i Laptops och Mac Mini
Conroe i iMac och Powermac
Woodcrest(heter den så?) i xserve.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Som jag kommer förstå är det "tvingade" att använda dem. Genom att det är faktiskt processorn från Intel som ska användas för stationära datorer.

Jag tippar på att Merom kommer användas i Laptops och Mac Mini
Conroe i iMac och Powermac
Woodcrest(heter den så?) i xserve.

Tackar för svaret.....

Som det ser ut nu så lutar det åt en mac mini till htpc... såg att macoteket hade core duo varianten för 6750kr (eller något åt det hållet) vilket är 1500kr billigare än apples egna affär

Köper man bara till ett externa ljudkort och 5,1 ljudsystem.. sen är de party party

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Tackar för svaret.....

Som det ser ut nu så lutar det åt en mac mini till htpc... såg att macoteket hade core duo varianten för 6750kr (eller något åt det hållet) vilket är 1500kr billigare än apples egna affär

Är du säker på det? Var det inte så att Macoteket visade utan moms och Applestore med moms?
Om inte macoteket hade gjort en superduperrabatt alltså.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Är du säker på det? Var det inte så att Macoteket visade utan moms och Applestore med moms?
Om inte macoteket hade gjort en superduperrabatt alltså.

jofan.. det hade du rätt i.. blev 8400kr istället när momsen var inräknad.. men dock 300kr billigare än applestore

Permalänk
Medlem

Har lite funderingar angående boot camp m.m. Är väldigt sugen på att köpa en mac mini, den vassa modellen, har resonerat så att jag spelar i princip ingenting längre, kollar i princip enbart på film, lyssnar på musik och surfar på datorn jag har nu. Satt dock och kikade lite i spelforumet och läste om multiplayer till san andreas. Blev lite kallsvettig när jag tänkte på att jag inte kommer ha möjligheten att spela det om jag köper en mac. Men hur är det med boot camp? Om vi säger att jag köper den vassa modellen, stoppar i ett par hunda Mb minne till, kommer det då gå att spela hyfsat? Jag snackar inte om maxat i 1600*1200 men åtminstone spelbart, grafikinställningarna spelar ingen större roll. Men jag uppskattar Fruktansvärt mycket att sitta på LAN och lira t.ex san andreas eller serious sam osv. Kommer det vara möjligt eller är jag helt burned? Anledningen till att jag så gärna vill ha en mac mini är att den är så förbannat liten, och jag har inte så mycket plats i mitt rum.

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk

Tjenare grabbar.
Tänkte hör om det är en enkel femma att uppgradera en Mac Mini själv, eller är det stört omöjligt?

Mvh Victor

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.

Permalänk
Medlem

Det är inte stört omöjligt men det är lite krångligt att få av höljet. När det är klart är det enkelt att sätta i minnen, etc. Allting kan ju bytas ut, det måste ju Appletekniker kunna göra. Ej för sådana som har tummen mitt i handen dock.

Visa signatur

Ryzen 9 5950x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 4TB TLC NVMe, 2TB MLC SATA | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent
Det är inte stört omöjligt men det är lite krångligt att få av höljet. När det är klart är det enkelt att sätta i minnen, etc. Allting kan ju bytas ut, det måste ju Appletekniker kunna göra. Ej för sådana som har tummen mitt i handen dock.

Nej, såg just att Fugger hade gjort det

iMac:en då?
Finns luckor färdigt för öppnande? (tänker minne och hårddisk)

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.

Permalänk

http://store.apple.com/Catalog/se/Images/m40_expandable.gif

Mac Mini har visst ljudingångar, nuförtiden i alla fall.