Mitt 7600GT går ej att klocka?!

Permalänk
Medlem

Mitt 7600GT går ej att klocka?!

Upptäckte nyligen ett problem med mitt 7600GT, det GÅR INTE ATT KLOCKA?!

Någon som vet vad som kan vara fel, har användt nVidias egna program + RivaTuner..

Visa signatur

You dont need a reason to help people / Zidane

Permalänk

Hur då går inte.... Kan du inte ändra frekvensen eller blir det fel när du gör det?

Visa signatur

CoolerMaster Centurion 532 | Tagan 430W EC | DFI LP UT NF4 Ultra-D | AMD64 3700+ SD BN @ 2915Mhz (Zalman CNPS7000B-Cu) | 2x512MB Kingston DDR400 | Asus Radeon X850PRO PCI-E (Zalman VF700-Cu) | 280GB IDE HDD | SuperPI 29s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av addebosse
Hur då går inte.... Kan du inte ändra frekvensen eller blir det fel när du gör det?

Jag slår på "manual overklocking" och ändrar frekvensen(spelar ingen roll hur mkt det blir samma resultat), när jag sen trycker på "test new settings" eller nåt liknande så står det att den inte kan köra i så hög frekvens och så ställer den tillbaka.

Det är väldigt irriterande så jag är VÄLDIGT tacksam för svar:)

Visa signatur

You dont need a reason to help people / Zidane

Permalänk

Aha okej... Vad kör du med för drivrutiner? Prova också att clocka med ATITool. Senaste betan som funkar till GeForce finns här: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=725

Visa signatur

CoolerMaster Centurion 532 | Tagan 430W EC | DFI LP UT NF4 Ultra-D | AMD64 3700+ SD BN @ 2915Mhz (Zalman CNPS7000B-Cu) | 2x512MB Kingston DDR400 | Asus Radeon X850PRO PCI-E (Zalman VF700-Cu) | 280GB IDE HDD | SuperPI 29s

Permalänk
Medlem

Blir det fel om du t.ex. ökar med 1 Mhz också?

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.