Cs-server funkar bara lokalt

Permalänk

Cs-server funkar bara lokalt

Har satt upp en dedicated csserver genom consol hela vägen, men när jag drar igång den så fungerar den bara lokalt inom mitt lilla nätverk, men jag vill ah den ute på internet. Skriver jag status i consolen står bara det interne ip:t, skriver jag ip i console står det localhost, det ändrade jag till min externa ip. sv_lan har ajg satt på noll. Och porten till 27015, och den porten är öppen (jag har en d-link 604). Windows xp är det på burken.

Och det är fortfarande ingen som kommer in på servern, någon som vet vad som kan vara fel?

Permalänk
Medlem

har du testat att köra den listen och sedan kört sv_lan 0 ?
Har du några mods på? t ex Adminmod eller Amxmod?

Visa signatur

Webbutvecklare i Kalmar.

Permalänk

Inga mods. Vad är listen?

Permalänk
Avstängd

Jag har samma problem också, Jag tror Listen är typ man creatar ett game inuti cs där man lirar med själv också, typ..

Edit: Man kan kolla om servern ligger aktiv genom att söka efter servern på www.gametiger.com

Permalänk
Hedersmedlem

Jag var tvungen att öppna fler portar än bara 27015, kolla på www.steampowered.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Jag var tvungen att öppna fler portar än bara 27015, kolla på www.steampowered.com

Kan du vara lite mer specifik? jag har eltat runt på olika forum sen i fredags.

Permalänk
Avstängd

Jag har öppnat ALLA de portarna, jag kan skapa server på gamla cs, men cs:s funkar fortfarande inte, inte heller andra source-spel såsom hl2DM osv, bara garrymod

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Permalänk

d-link 604 är nog den sämsta routern som finns. Jag hade en sån innan och det gick inte att öppna portar på den, den fortsatte blocka dem ändå.

Portar som behövs öppnas för en CS1.6 Server är;
UDP 1200
UDP 27000 till 27015
TCP 27030 till 27039
Gamingeye.com har jätte bra guide om hur man sätter upp en CS Server.
http://www.gamingeye.com/pc/action/half-life/counter-strike/g...

Permalänk