Är detta grafikkort värt pengarna?

Permalänk
Medlem

Är detta grafikkort värt pengarna?

Hejsan! Är detta grafikkort värt pengarna?

http://komplett.se/k/ki.asp?sku=317106

Tack på förhand!

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

kan du utveckla lite smått e du vänlig

Permalänk
Medlem

6800XT kortet kommer med 8 pixel pipelines, samt 4 vertex kanaler. Om man har tur så kan man låsa upp den till 12 pipes/6 vertex (kanske till och med 16 pipes?), men med tanke på den låga chansen kunna låsa upp den gör den inte värd pengarna, enligt vad jag tycker. Dock kan man överklocka kortet ganska mycket, vilket ger en bra boost, men det är nog fortfarande inte värt pengarna.

Dessutom, den må ha 512 i grafikminne, men ett kort som det här kommer alrdig använda hela det minnet, vilket gör det höga minnet mer till ett lockbete till de lite mer "okunniga".

Om du lägger på 100:- så kan du köpa ett 7600GT, vilket är bättre än 6800XT kortet.

Permalänk
Medlem

okey, tack så mycket apan

Permalänk
Medlem

Satsa på ett 7600 GT istället. Bättre i den prisklassen.
http://www.hardwaresecrets.com/article/344/7

Köp 7600 GT och överklocka det så har du ett mycket bättre kort för pengarna.
Tittar man på rena specs så bör 6800XT prestera en bra bit under 6800GT.

-e- det var ju en som hann före... så går det när man surfar iväg någonstans medans man skriver.

Permalänk
Avstängd

kanske var lite kort men hade lite att göra när ja svarade... nej 1700kr är det verkligen inte värt.. kolla efter ett 7600gt kort som e grymt prisvärda med 12pipes i och funkar grymt bra...

Permalänk
Medlem

kan ni om ni har tid (:P) llänka ett grafikkort under 2000 kronor som ni rekommenderar?

Permalänk
Medlem

http://www.pixmania.com/se/se/266168/art/his/x1800-gto-dual-d...

Rekomenderar detta då det e stor chans att man kan låsa upp till ett XL!
Annars e det väl rätt jämt mellan 7600gt å detta, hoppas det hjälpte:)

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 - AMD Phenom II 1090T @ 4,4Ghz
Sapphire 6970 @ CrossFire 930/1410Mhz
120Gb OCZ-AGILITY3, 16Gb G.Skill Ripjaws X

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ability
kan ni om ni har tid (:P) llänka ett grafikkort under 2000 kronor som ni rekommenderar?

ett 7600gt kanske ^o) ;P

Permalänk
Hedersmedlem

Annars är X1800GTO lite vassare.

http://www.itbutikken.se/i/146298/1.htm

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd

Malo du borde veta bättre än att länka till itbutikken...

oseriösare nätbutik får man leta efter..!!

Permalänk
Hedersmedlem

Men dom är billigast just nu och har dom i lager...Inte mycket att göra åt då.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Avstängd

Nej typ men aldrig ska ,man köpa ifrån dom...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tokdator
Malo du borde veta bättre än att länka till itbutikken...

oseriösare nätbutik får man leta efter..!!

Jag har handlat av dem i mer än 5 år och aldrig haft mer problem än ibland långa leveranstider.

Men om du använder tre eller fler utropstecken kanske jag förstår bättre.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

Men tyst??? bra attityd...!!!!!!!!!!!!!!!!!!! räcker det?

Permalänk
Hedersmedlem

Alla företag är dåliga för vissa, nu senast har det strulat med Komplett då jag väntar på ett paket som tycks ha gått upp i limbo.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

tackar för hjälpen allihop

Permalänk
Medlem

X1800GTO är ju bäst i den prisklassen.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Avstängd

Datorbutiken har slarvat bort mina paket många ggr så dom köper jag inte ifrån.

Permalänk
Medlem

Är X800 GTO värt pengarna? Endel säger att Connect 3ds kort är lättare att låsa upp men efter en säker källa har jag fått reda på att Sapphire är mycket bättre.

Visa signatur

/The_Ogre

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tokdator
Datorbutiken har slarvat bort mina paket många ggr så dom köper jag inte ifrån.

Vadå Datorbutiken har slarvat bort dina paket? Paket försvinner hos posten i så fall. Du svamlar en massa.(!!!!!!!!!!!!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Ogre
Är X800 GTO värt pengarna? Endel säger att Connect 3ds kort är lättare att låsa upp men efter en säker källa har jag fått reda på att Sapphire är mycket bättre.

Sapphire GTO2 har, enligt vad jag vet, 100% chans att lyckas låsas upp. De ÄLDRE Connect 3D korten har med en stor chans att låsas upp, men dock inte 100% säkert. Sapphires GTO (ej GTO2) har mest troligt lika stor chans som C3D's GTO kort att låsas upp.

Enligt vad jag tycker, så är ett GTO kort värt pengarna, om det nu går att låsa upp den. Om du inte lyckas, så kan du fortfarande klocka upp det rejält mycket, och kanske få 4500-5000~, eller mer, poäng i 3Dmark05.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av east_lake
Vadå Datorbutiken har slarvat bort dina paket? Paket försvinner hos posten i så fall. Du svamlar en massa.(!!!!!!!!!!!!)

Nä fick ett mail från Komplett där dom bad om ursäkt att paketet kommit bort och att det skulle skickas med en gång så visst slarvar företag bort paket, jag hade fått kolli ID och allt men den hade aldrig blivit lämnad till posten.

Nu blev det inte så bråttom då processorn jag skulle byta ut åt en vän hade fått några ben böjda så det fixade jag och allt blev frid och fröjd.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Nä fick ett mail från Komplett där dom bad om ursäkt att paketet kommit bort och att det skulle skickas med en gång så visst slarvar företag bort paket, jag hade fått kolli ID och allt men den hade aldrig blivit lämnad till posten.

Nu blev det inte så bråttom då processorn jag skulle byta ut åt en vän hade fått några ben böjda så det fixade jag och allt blev frid och fröjd.

Spännande, men det måste ju vara undantagsfall. Iofs så händer det väl någon enstaka gång på de flesta företag. Kund beställer grejor, man ringer till kunden och berättar att varorna kommit hem. Två dagar senare står kunden där och vill hämta sina varor, men dom finns inte att uppbringa

Har ju faktiskt hänt någon enstaka gång. Tror det händer de flesta företag ett par gånger..

Permalänk
Medlem

tokdator är den mest negativa clockaren på denna site. sry mannen

Visa signatur

Valfri signatur som hamnar nedan dina inlägg. Signaturen får vara maximalt fyra rader, med forumet i fast bredd.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Spännande, men det måste ju vara undantagsfall. Iofs så händer det väl någon enstaka gång på de flesta företag. Kund beställer grejor, man ringer till kunden och berättar att varorna kommit hem. Två dagar senare står kunden där och vill hämta sina varor, men dom finns inte att uppbringa

Har ju faktiskt hänt någon enstaka gång. Tror det händer de flesta företag ett par gånger..

Ja jag har jobbat med detta själv och saker händer men bara när det är bråttom.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Och du jiddrar om? vad vet du om mina affärer med datorbutiken???!!!