Muskampen 2025: Segraren korad!

World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Medlem

Battleground eller vad det nu hette...

Jag står i kö där... måste man vara vid hon som man frågade vid eller kan man vara vart som helst?

Visa signatur

Har ingen signatur!

Permalänk

Du kan vara vart du vill. : )

Permalänk

har laddat ner SCT från denna länk http://www.curse-gaming.com/en /wow/addons-3973-1-spellalerts ct.html
sen står det att man ska skriva /sasct crit on "sen text som man vill ha när den crittar här"
men när jag skriver /sasct crit on omg it critted
så kmr de bara Crit on eller Crit off när jag tryckt på enter,varför!?
vill att de ska stå omg it critted när jag crittar

Visa signatur

~

Permalänk
Medlem

Hur är det nu man gör för att ändra från US till EU vid serverlisten osv? har en US version installerad men måste gå in på mitt EU account

Visa signatur

Dr_Fil

Permalänk
Medlem

Vilket av dessa tre är bäst?

http://thottbot.com/?s=whirlwind

är en lvl 38 Human Warrior

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem

Axe, eller har Humans +sword skill? isf ta sword fastän det e så snabbt

Visa signatur

Dr_Fil

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Fil
Hur är det nu man gör för att ändra från US till EU vid serverlisten osv? har en US version installerad men måste gå in på mitt EU account

sök på realmlist på "sök",sen kmr den troligen hitta en,öppna den med ett skrivprogram som t ex anteckningar,ta bort där de står us och lägg till eu istället,sen tuta och kör!

Visa signatur

~

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Fil
Axe, eller har Humans +sword skill? isf ta sword fastän det e så snabbt

+sword skill är bra, men inte så bra att det är värt att ta ett vapen med 30 mindre max-dmg bara för att få det. Ta yxan om du specar MS vid lvl40, helt klart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kothoga
Vilket av dessa tre är bäst?

http://thottbot.com/?s=whirlwind

är en lvl 38 Human Warrior

Yxan är bäst, den är långsammast och gör mest "burst damage".

Permalänk
Medlem

tackar för hjälpen

som tur så gillar man tvåhands yxor på WoW

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Efter senaste "mini" patchen så försvann alla mina inställningar. Efter några timmars hår-ryckande pill så är nästan allt på plats. Det enda jag saknar är en kamera inställing eller vad man ska kalla det?
När jag springer/rider och vrider kamera vinkeln, så jag ser mig själv sedan släpper höger musknapp så vrids kameran tillbaka. Hade detta ej tidigare och kommer inte ihåg hur jag ändrar det. Någon som har bra minne?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BenQu
Efter senaste "mini" patchen så försvann alla mina inställningar. Efter några timmars hår-ryckande pill så är nästan allt på plats. Det enda jag saknar är en kamera inställing eller vad man ska kalla det?
När jag springer/rider och vrider kamera vinkeln, så jag ser mig själv sedan släpper höger musknapp så vrids kameran tillbaka. Hade detta ej tidigare och kommer inte ihåg hur jag ändrar det. Någon som har bra minne?

Main menu(ESC) -> Interface options -> Advanced options

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Jag är level 23 dwarf hunter och har för tillfället 1 svärd och 1 yxa som dual-wield... vad finns det för för/nackdelar med detta?

Kan man som hunter ha sköld?

Visa signatur

Har ingen signatur!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asdfre11
Jag är level 23 dwarf hunter och har för tillfället 1 svärd och 1 yxa som dual-wield... vad finns det för för/nackdelar med detta?

Kan man som hunter ha sköld?

Som hunter ska du skaffa vapen som har bra stats = sånna vapen som ökar din ranged skada.

Det är inte jätteviktigt vad de gör för skada, tänk bara på att skaffa sånna vapen med +crit, +hit, agility, stamina typ. Då kan det vara bra att köra dual wield för att få stats på båda vapnen, men om du pvpar mycket så bör du kanske tänka på att också ha ett vapen med hög max damage (t.ex. en två-hands yxa eller nåt) för att kunna lägga in någon fet raptor strike om dom kommer för nära.

Tror det svarade på dina frågor :>

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleJ
har laddat ner SCT från denna länk http://www.curse-gaming.com/en /wow/addons-3973-1-spellalerts ct.html
sen står det att man ska skriva /sasct crit on "sen text som man vill ha när den crittar här"
men när jag skriver /sasct crit on omg it critted
så kmr de bara Crit on eller Crit off när jag tryckt på enter,varför!?
vill att de ska stå omg it critted när jag crittar

Det låter som du svarar på din egen fråga.

Du ska skriva /sasct crit on "OMG it critted"
du skrev /sasct crit on omg it critted

Vet inte ifall det funkar då jag aldrig ändrat detta själv. Men glöm inte " " runt texten.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Starta nyligen en human female priest på Ahn'quraij...IRL polare kör horde där
är det snabbast att grinda som präst?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Snarare söligast.

Permalänk
Medlem

har precis köpt spelet! håller på att instalera det nu! några nybörjar tips, skall jag skall tänka på något specielt? tex vilken server skall jag gå in på, etc etc.

mvh jocke

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beaatch
har precis köpt spelet! håller på att instalera det nu! några nybörjar tips, skall jag skall tänka på något specielt? tex vilken server skall jag gå in på, etc etc.

mvh jocke

Ta en "PvP" realm, du kommer ångra dig om du tar en "PvE" realm senare i spelet då du har lärt dig allting.
PvP står för player vs player = dom kan döda dig i vissa zoner.
PvE står för player vs enviroment( monster etc) och för att "Pvp'a" så måste man skriva in "/pvp".
Så en pvp realm rekomderar jag, du kommer inte stöta på fiende spelare först på lvl 26-30 i ashenvale.

Lycka till!
/rolla inte mage btw, skittråkiga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åkerström
Ta en "PvP" realm, du kommer ångra dig om du tar en "PvE" realm senare i spelet då du har lärt dig allting.
PvP står för player vs player = dom kan döda dig i vissa zoner.
PvE står för player vs enviroment( monster etc) och för att "Pvp'a" så måste man skriva in "/pvp".
Så en pvp realm rekomderar jag, du kommer inte stöta på fiende spelare först på lvl 26-30 i ashenvale.

Lycka till!
/rolla inte mage btw, skittråkiga

tack såmycket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beaatch

mvh jocke

Om du har någon kompis irl som spelar WoW. spela på samma server som han/hon. Det är mycket bättre om man börjar spela på en server där man känner folk. annars blir man rätt trött efter ett tag, iallafall de första 30levlarna innan man har börjat köra instancer och lärt känna folk.

Och som Åkerström sa. Gör på en PVP server.

Jag har en 60 Paladin på en PvE server. det är tråkigt..

Och om du vill ha hjälp med gubbe så kolla först vad de olika raserna gör för nått. Som Humans har t.ex. +sword & Axe skill. då är det rätt smart o köra en Warrior eller Paladin där.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweeXic
Om du har någon kompis irl som spelar WoW. spela på samma server som han/hon. Det är mycket bättre om man börjar spela på en server där man känner folk. annars blir man rätt trött efter ett tag, iallafall de första 30levlarna innan man har börjat köra instancer och lärt känna folk.

Och som Åkerström sa. Gör på en PVP server.

Jag har en 60 Paladin på en PvE server. det är tråkigt..

Och om du vill ha hjälp med gubbe så kolla först vad de olika raserna gör för nått. Som Humans har t.ex. +sword & Axe skill. då är det rätt smart o köra en Warrior eller Paladin där.

Haha! Bubbleboy OCH PvE : /
That gotta hurt XD

Tycker inte att man ska gå efter vad dom har för racials och basstats, tycker man ska gå efter utseendet på dom, för det är ju ngt man kommer sitta och kolla på lääänge om man ska bli 60 och sedan raida

Permalänk
Medlem

WoW har laggat ur!

Någon anna som har samma prob sen den nya patchen, lr är det kanske telia som cpat sig? feta laggspikes får man ifl

hoppas dom fixar det snart, köppte nyss ett nytt gamecard efter 1 månads uppehåll latency ligger mellan 300-4000! för mig på Haomarush

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem

läst nånstans på wow-europes forum att ~20% av alla spelare har konflikter av någon sort mot WoW's servrar.

dom flyttade servern Ragnaros häromdagen. Innan hade jag ~200ms.
efter flytten har jag ~30-90ms och 150ms som mest. och vissa andra av mina kompisar kan inte spela då deras ms konstant är på 2000-4000+ms

kan det bero på att jag har BBB adls 10/1
och att mina kompisar sitter på BBB fiber 100/10+ och eller andra företags bredband?

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem

Har samma problem med lag och lagspikes. Börjadre daggeb innan dom flyttade om servrana. Kan ju säga att jag inte är den ända som drabbas av det, är mängder av os runt om i europa som har det så just nu.
Var precis samma sak för ca 1/2-1år sedan och då var det fel hos blizzards ISP (telia förövrigt) med några av deras routers.

Permalänk

Det är iallfall ett jävla tjöt om det i /4 om allas MS.
Förstår att man vill whina, men måste alla göra det?!
Jag har inte nått sådant och ska inte behöva höra om det

Permalänk
Medlem

Då är det väl helt enkelt bara att lämna kanalen så slipper du höra om det.

Permalänk
Medlem

Vart kan man hitta en lista över varje förkortning som används i WoW?
t .ex. DM kan vara Deadmines eller Dire Maul.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kothoga
Vart kan man hitta en lista över varje förkortning som används i WoW?
t .ex. DM kan vara Deadmines eller Dire Maul.

Alla instancer i alla fall:
Blackfathom Deeps - BFD
Blackroch Depths - BRD
Blackrock Spire Lower - LBRS
Blackrock Spire Upper - UBRS
Blackwing Lair - BWL
Dire Maul - DM (oftast följt av north, west eller east)
Gnomeregan - gnome (ingen "riktig" förkortning på den)
Maraudon - Mara
Molten Core - MC
Naxxramas - Naxx
Onyxias Lair - Onyx
Ragefire Chasm - RFC
Razorfen Downs - RFD
Razorfen Kraul - RFK
Scarlet Monastery - SM
Scholomancer - Scholo
Shadowfang Keep -SFK
Stratholme - Strat
Deadmines - DM (kan vara lite förvirrande när man spelar ally)
Ruins of Ahn'Qiraj - AQ20
Stockade - Stock (ingen "riktig" förkortning på den)
Sunken Tempel - ST
Tempel of Ahn'Qiraj - AQ40
Uldaman - ulda
Wailing Caverns - WC
Zul'Farrak - ZF
Zul'Gurub - ZG

Sen finns det ju en rad andra förkortningar som inte är specifikt för bara WoW utan dom fletsa MMORPG's plus en rad WoW specifika förkortningar som BS för Black Smith te.x.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Blackrock Spire Lower - UBRL[/B]

UBRL = Upper Blackrock Spire Lower? haha

LBRS kallar jag det.

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA