Mer prisvärd bärbar än Toshiba M70? 8995:-

Permalänk

Den datorn ser mycket fin ut. Verkar underbar. blir en sån kanske när löning kommer. Vart ligger vänster och högerklick då?

EDIT: Vill ha en laptop som det går att spela WoW och CS:S på med bra flyt. Gärna runt 100 FPS i CS, kan den det?

Kommer ju stoppa in en 1024 till i den. Enda nackdelen är ju avsaknaden av Bluetooth, men man kan ju köpa en sån där sticka och plugga in

Permalänk
Medlem

Intressant och prisvärd
ett par frågor dock:

Hur djup är datorn? Gärna en bild
Känns den klumpig, är det lätt att byta ut delar?
är det högljudd/varm?

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

hur är batteritiden med standardbatteri? och finns det kraftigare batterier att byta till? och hur lång batteritid skulle man isf få med dom ?

Visa signatur

Stationär: i7 2600k @ 4.7GHz | Har inget GFX :( | 24GB RAM @ 2133MHz CL10 | Corsair 650TW | Samsung Evo 840 256GB
Bärbar: HP Spectre x360 i5-5200U | 8GB RAM | Samsung Evo 850 256GB

Permalänk
Medlem

nfo

Vill först tacka Jicked för tipset om NGO Optimized Ultra drivers, ska testa det, va lite ledsen faktiskt att Starcraft inte funkade. Själv kör ja me Omegas drivers just nu och dem e då bra mkt bättre än Toshibas original iallafall. Men tack för tipset!

Kul me lite frågor:P

WOW klarar den hur bra som helst, CS Source har ja inte testat så där kan ja inte yttra mig. Jag är övertygad om att det flyter men vet inte om den lirar 100 konstant.

Mmm lite tråkigt me ingen blåtand men what the hell, köp en sticka:D

1 GB sticka till inhandlades ganska omedelbart efter leverans, hittade en Corsair sticka 1 gb PC4200 DDR2 för 750 spänn inkl frakt:D
Cas timinngs som datorn kör på är 4-4-4-12.

Jag tycker att den känns riktigt portabel för att vara i medelklassen på 2.7 kg.

Skitlätt att byta ut saker som HDD, minne, bara att skruva upp en skruv och så under luckan sitter grejerna. Inga "lappar" så man bryter inte garantin heller.

Och det ska jag säga, den e tyst som ett himla as! Ja har den på jämt och ja e ritkigt petig när ja ska sova men ja hör den inte fast den står mindre än 2 m bort. Spelar man för fullt så går fläkten upp ett snäpp men då är den ändå tystare än vad min förra dator va som bara hade Papst-fläktar! Så den e riktigt tyst, lite varm blir den väl, men inte så man bränner sig lr nåt sånt.

Jag kunde lira Kotor typ 2 h och 12 min innan batteriet dog, o de tycker jag e ok, då man använder rätt mkt prestanda av grafikkortet och övriga delar i datorn, har inte testat så mkt mer men kan tänka mig att det kan va 2 h och 30 min - 3 h om man ser på film.
Jag tror det är ett 6 cellbatteri som sitter i den men är inte säker, om nån vet var man kollar efter de så kan ja göra de, kollade på batteriet men såg inget. Men om man då köper ett 9 Cell batteri borde den kunna klara en hel del mer.

Som ni kan se i bilden ovanifrån så sitter vänster och höger -musklick i den svarta "randen" som går över datorn vilket jag tycker va rätt läckert.

Nåja nog tjatat, här kommer dem, bilderna!
(Även om vissa blev suddiga, man e ju så darrig innan man fått i sig nå mat på morron, speciellt om frukosten består av Cola)

m70 "från ovan" http://www.badongo.com/pic/229518
m70 "framifrån" http://www.badongo.com/pic/229520
m70 "vänster" http://www.badongo.com/pic/229521
m70 "höger" http://www.badongo.com/pic/229522

Enjoy! AQ?
PS. Ja ja vet att min lägenhet ser ut som skit, om du inte tänker komma hit o städa så kan du va tyst. DS

Visa signatur

Whatever!

Permalänk

S1W-G > Vart hittade du 1GB minnesstickan ? Länk ?

Har nämligen också köpt samma laptop å kan bara hålla mer er andra om att den är ruggigt prisvärd men att det skulle sitta fint med mer minne i den.

Visa signatur

Intel Core Ultra 9 285k, Asus TUF Z890-Plus, Asus RTX 4070 OC, Corsair 32GB DDR5, Noctua NH-D15 G2, be quiet Dark Base 900, Asus Rog Strix 1000w, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Tror ni datorn klarar Windows Vista Ultimate? Någon som provat?

Permalänk
Medlem

blablablabla

Snygge Georg---> Jag hittade minnet på www.mjmultimedia.se genom www.prisjakt.nu då jag förut sökte minne, försökte hitta det nu men det verkar som dem tagit bort det, kanske var de en felskrivning från deras "sida" (mohahaha).

Men jag hittade ett OZC minne som jag säkert tror är minst lika bra,
http://www.netshop.se/aspx/login.aspx?ReturnUrl=%2faspx%2fprd... ifrån netshop vilket säkert är en mkt bättre butik, för bara 765:- kan de va nåt tro?

Bombur---> Inte den blekaste aning...

Visa signatur

Whatever!

Permalänk

har också inhandlat en m70 nu, är mycket nöjd än så länge, men fungerar dessa minnen: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=310511
det borde de väll göra?

Visa signatur

c2d @ 4ghz - Xtreem ddr2 4gb -gtx 275 - 5tb samsung hd
k7 - 16-50/2.8 - 35/2 - 150-500

Permalänk
Medlem

Jodå de ska funka, de som ska va för att det ska passa är följande kriterier:
SO-DIMM (Själva socketen)
DDR2 (Gränssnittet)
PC4200 (Hastigheten)
4-4-4-12 (Cas eller Timings)
200 Pin (Nånting me socketen)

men OCZ minnet jag länkade till är definitivt mer prisvärt då dem är ett mkt seriösare och större företag, tror dem har bättre garanti oxå. Så jag skulle kört på OCZ istället.

Visa signatur

Whatever!

Permalänk
Medlem

Toshiba Satellite M70-144 kostar nu 7.995kr på Inet. Enligt dagens Metro.

Permalänk
Medlem

Det går inte att få datorn med högre upplösning på skärmen på något sätt?

Visa signatur

#tg98

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt hur de funkar, om de går med till ex PowerStrip eller nåt, de går inte att ändra mer i windows iallafall, men eftersom skärmen är tillverkad för 1280*800 så kommer de förmodligen se ut som skit om du går högre.

Visa signatur

Whatever!

Permalänk

jag skulle tro att skärmen sloknar om man höjer upplösningen, men det kanske går att köra högre på en extern skärm

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikaelto
Toshiba Satellite M70-144 kostar nu 7.995kr på Inet. Enligt dagens Metro.

Måste varit en lokal annons för er i GBG, för här i Sthlm så fanns det minnsan ingen annons

EDIT:
Ser nu på deras hemmsida att det är butikspriset... fasen, skulle bett tjejen köpa en till mig, hon va juh där nere så sent som igår *doh*

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem

Så det är klart då, ni hittar ingen mer prisvärd bärbar än denna för detta priset?
Blev sugen som fan på denna nu

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem

Hur funkar den att spela på? Klarar den dom senaste spelen på max? Lista gärna några grafikkrävande spel som går att spela på denna samt med vilka inställningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ny dator
Hur funkar den att spela på? Klarar den dom senaste spelen på max? Lista gärna några grafikkrävande spel som går att spela på denna samt med vilka inställningar.

Klart som fan att den inte kan spela alla de senaste spelen på max inställningar.
Till att börja med går inte skärmen upp i upplösningar över 1280 x 800, vilket inte är max upplösning för dagens spel.
Sen kan du juh försöka spela t.ex. Oblivion med 16xAA och 4xAF på ett x700... visst spelet går säkert igång, men det är garanterat inte spelbart...

Inte ens stationära datorriggar för 10tusen klarar idag av att spela alla de senaste spelen på max inställningar, vad får dig att tro att en bärbar för 8k gör det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bunz
Klart som fan att den inte kan spela alla de senaste spelen på max inställningar.
Till att börja med går inte skärmen upp i upplösningar över 1280 x 800, vilket inte är max upplösning för dagens spel.
Sen kan du juh försöka spela t.ex. Oblivion med 16xAA och 4xAF på ett x700... visst spelet går säkert igång, men det är garanterat inte spelbart...

Inte ens stationära datorriggar för 10tusen klarar idag av att spela alla de senaste spelen på max inställningar, vad får dig att tro att en bärbar för 8k gör det?

Kan inte så mycket om dator, därför jag frågar. Du behöver inte vara otrevlig för det

Permalänk
Medlem

Jag blev själv sugen på denna fast jag har dessa två som jag också funderade på

Acers 5024

http://www.acershop.se/produkter.jsp?category_id=61&subcatego...

alt 5622

http://www.acershop.se/produkter.jsp?category_id=61&subcatego...

men jag har hört att många får lite strul med sina acers så det lutar nog åt M70.

Visa signatur

Stationär:Mac mini early 2009 + Apple Cinema Display 23" Alu
Laptop: Lenovo Z61p | MBP mid 2012

Permalänk
Medlem
Citat:

Acer

Vad-du-än-gör-köp-inte-Acer

Skitföretag när det gäller garantiärenden. Vet av egen erfarenhet!

Permalänk
Medlem

ok det står mellan M70 och en MacBook. MacBook med studentpris är 9715 alt 11515.

Visa signatur

Stationär:Mac mini early 2009 + Apple Cinema Display 23" Alu
Laptop: Lenovo Z61p | MBP mid 2012

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ny dator
Kan inte så mycket om dator, därför jag frågar. Du behöver inte vara otrevlig för det

Ursäkta, det var inte meningen att verka otrevlig. Jag tyckte bara att det var uppenbart att ett x700 inte är ett såååå-bra kort. Glömde bort att det förmodligen inte är lika uppenbart för alla

Visa signatur

Permalänk

finns det kraftfullare batterin att köpa nån stans, skulle va bra att ha, men jag har inte hittat några

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har tänkt köpa datorn men undrar hur den funkar på grafikkrävande CAD- program som typ solidworks eller auto cad.

Permalänk
Medlem

Har inte hunnit prova batteritiden riktigt ännu, men S1W-Gs batteritider känns väldigt optimistiska. Jag blir väldigt glad om jag får likadant, vilket jag dock rimligtvis borde få. Vad körde du i för prestandaprofil och vilken ljusstyrka hade du på skärmen när du lirade KotOR så länge? Var grafikkortet i optimal prestanda-läget?

Jag stör mig lite på att piltangenterna ofta liksom klickar till en extra gång om man trycker ner dem i botten. Störande om man t.ex. spelar shoot-em-ups (ni vet, litet rymdskepp mot stora horder skott). Skärmgängan känns dessutom lite vek, men datorn ska ändå inte utsättas för så mycket våld.

Prestandan går dock inte att klaga på, komponenterna verkar funka bra tillsammans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jickel
Har inte hunnit...

Är det M70 du pratar om?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ahm
Har tänkt köpa datorn men undrar hur den funkar på grafikkrävande CAD- program som typ solidworks eller auto cad.

Jag har ingen erfarenhet av bärbara datorer men jag caddar med SolidWorks i stort sett varje dag, på en stationär burk. Jag tror inte den här datorn är nåt att ha om du ska cadda. Möjligen om du bara har en enkel modell och enkla ritningar med få vyer och lite streck. Vid större sammanställningar och stora ritningar så storknar den nog.

Om du absolut måste ha en bärbar så satsa på en Dual core med 2 GB minne och ett Quadro- eller Fire GL-kort. Jag har sett att Dell och HP har såna men då ligger priset på ca 25000kr.

Länk till en HP som man nog kan cadda på:
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010095946

Permalänk
Medlem
Citat:

[i]
Om du absolut måste ha en bärbar så satsa på en Dual core med 2 GB minne och ett Quadro- eller Fire GL-kort. Jag har sett att Dell och HP har såna men då ligger priset på ca 25000kr.

Länk till en HP som man nog kan cadda på:
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010095946 [/B]

Priset är långt över min budget.

Permalänk
Citat:

Priset är långt över min budget.

Kolla lite närmare på Dell Latitude D820, billigare än den jag länkade till. Om man ska använda CAD (och då antar jag att det är professionellt) så är produktivitet också viktigt. Det går inte vänta på att datorn ska räkna färdigt hela tiden.

Annars rekommenderar jag en fet stationär burk för CAD-användning.

Permalänk
Medlem

Pointman: Yep, det är M70 jag menade.