är det nätagget som inte funkar?

Permalänk

är det nätagget som inte funkar?

Jag kom nyss hem från min semester och när ja ska starta datorn som varit avstängd i två veckor blinkar den bara till och sen stänger den av sig.

Den fungerade perfekt innan semstern.

När jag öppnar den och kollar så ser jag att processorfläkten sätter igång sig och snurrar ½ varv innan den stänger av sig igen.

på moderkortet sitter en röd lysdiod som lyser när datorn är avstängd, den lyser så det måste ju komma lite ström till den.

Kan det vara så att nätagget gått sönder så att den inte matar ut ström i alla kablar?

Moderkort: QDI Platinix 2D
CPU: 1700 MHz P4
Minne: 2x256 mb
Grafikkort: nVidia GeForce FX5200
Ljudkort: Creative Soundblaster 5.1 Digital

Visa signatur

There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't

Permalänk

Kolla så inga kablar glappar eller testa fulstarta nätagget genom att sätta en kabel mellan grön och svart på ATX kontakten

Permalänk

Testade det och fläkten snurrade till lite för att sedan dö totalt, blir till å köpa ett nytt agg, tyckte det bara var konstigt att den fungerade innan semestern men efter så var den helt död

Visa signatur

There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't

Permalänk

tja!..
jag har precis samma problem som du!
jag var borta ca 3 veckor och när jag kom tillbaka uppstod problemet när jag skulle köra igång den första gången..
det blinkar till och fläkten snurrar till lite.. o så dör den direkt..

löste du problemet eller vad gjorde du??

btw. vad har du för nätaggregat?? kan det vara samma som mitt.. ett "Aspire ATX-AS500W 3 FAN Aluminium Black 520W ATX"

tacksam för snabbt svar!!!

mvh!

Visa signatur

// Charlie

Permalänk

Några delar inuti agget var brända så det var nog ingen idé att försöka få igång det igen, jag har beställt ett nytt nätagg som ska komma nån gång nästa vecka

jag kommer inte ihåg vilket märke det var och jag kan inte kolla det för jag skriver det här från jobbet. men ja tror det var ett 300 watts, det var rätt gammalt och det har drivit min webserver ett bra tag.

Visa signatur