Permalänk

Datorproblem

Hej, jag har köpt en ny dator väldigt nyligt och nu märker jag när jag tabbar in och ut ur spel och även när jag stänger av spelen att datorn fryser någon sekund ute i windows, kan det vara ram-minnena som spökar? Alltså när man stänger ett spel så stängs det av som det ska och allt ser normalt ut i någon sekund, sen efter någon sekund så fryser datorn i ungefär en sekund. Någon som har haft liknande problem, och var tror ni felet ligger? Eller kan det möjligtvis bara vara någon windows bugg?

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Du skulle möjligtvis inte kunna posta specifikationerna på datorn?

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD

Permalänk
Avstängd

kan vara ditt graffekort som gör det men det e inget dåligt

Permalänk

oftast brukar det vara nätagget som spökar.

Visa signatur

Bästa färdigbyggda stationära gamingdatorn under 10000 kr? http://www.agumagamingdator.se/

Permalänk

Operativsystem: Microsoft Windows XP Pro med SP2 och senaste drivrutinerna
Processor: AMD Athlon64 X2 3800+
Processorkylare: Orginal till processorn
Moderkort: MSI K8N SLI-FI, nForce4 SLI, Socket-939, SATA,GbLAN, ATX,Raid, Firewire, PCI-Ex16
Minne: 2x 512MB Corsair Value PC3200
Grafikkort: Sapphire x1800xt 512mb
Hårddisk: Caviar SE16 320GB SATA2 16MB 7200RPM
Nätaggregat: Tagan Easycon 530W

Sen en Sony DVD-brännare och en diskettstation

Alltså det konstiga är att det alltid händer när man går ut ur ett spel, eller tabbar ut, då fryser hela datorn, men när man spelar då är det aldrig några problem. Kan det vara att jag har för dålig kylning i datorn, kör med sidorna öppna just nu, glömde att beställa fläktar när jag köpte datorn men jag har beställt dem nu