Permalänk
Medlem

VGA till TV adapter

finns säkert nån tråd om det här redan så säg då till

ja de är så att jag skulle vilja koppla in datorn i tv:n men när man använder s-video eller composit så bli de ju så suddigt så jag undrar om man köper en sån här adapter

från netonnet http://www.netonnet.se/
artikelnummer:099599

och kopplar från datorn, vga till adaptern och sen från adaptern composit ut till tv:n blir det bra bild då eller måste man ha rgb kabel för att det ska bli bra bild

hoppas ni fattar:/

Permalänk
Hedersmedlem

Komposit ger ALLTID sämst bild. Direkt från grafikkort eller via VGA-adapter kvittar, det blir inte bra. RGB-kabel ger mycket bättre bild.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Avstängd

Rolig liten sak, funderar faktiskt på att köpa en sådan. Annars är nog denna prylen lite bättre: http://www.netsuperstore.se/catalog/product_info.php?products...

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

alltså om man ska få bra bild så måste man ha RGB-kabel från adaptern till TV:n. Ungefär hur mycket kostar en sån kabel och vart kan man köpa en sån?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nysse
alltså om man ska få bra bild så måste man ha RGB-kabel från adaptern till TV:n. Ungefär hur mycket kostar en sån kabel och vart kan man köpa en sån?

Jag har haft en likadan adapter tidigare. Köpte den på Clas Ohlson. Hur som hellst så använde jag den medföljande scartkabeln och kopplade in i TV;n
Jag fick då RGB signal via scarten och mitt scartuttag bak på TV;n var förberedd för att ta emot RGB där. Jag testade att ta emot signalen i ett uttag som ej var förberett för RGB. Fick ingen bild! Så ett råd är att undersöka om du har möjlighet att ta emot RGB signal i ditt scartuttag bak på din TV.

Bilden med RGB via scart blir riktigt bra!

Visa signatur

Rehab is for quitters

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cliff
Jag har haft en likadan adapter tidigare. Köpte den på Clas Ohlson. Hur som hellst så använde jag den medföljande scartkabeln och kopplade in i TV;n
Jag fick då RGB signal via scarten och mitt scartuttag bak på TV;n var förberedd för att ta emot RGB där. Jag testade att ta emot signalen i ett uttag som ej var förberett för RGB. Fick ingen bild! Så ett råd är att undersöka om du har möjlighet att ta emot RGB signal i ditt scartuttag bak på din TV.

Bilden med RGB via scart blir riktigt bra!

ok, verkar bra men jag får nog köpa en sån nån gång i framtiden behövde ett nytt grafikkort också så det blev ett sånt istället ska ända bara se film när jag har datorn kopplad till tv:n:)