Hörlurar, Cresyn LMX-E630DS eller AXE600NE.

Permalänk
Medlem

Hörlurar, Cresyn LMX-E630DS eller AXE600NE.

http://www.directman.com/system/search/product.asp?id=18
http://www.directman.com/system/search/product.asp?id=38
http://www.webhallen.com/prod.php?id=49943

Vilka av dessa presterar bäst? Prisskillnaden är obetydlig. Skulle gärna veta folks erfarenhet, och om jag är helt och cyklar när jag väljer mellan en av dessa två är det alltid bra att veta det med

Edit, vad skiljer sig mellan LMX-E630DS och LMX-E630SN?

Permalänk
Medlem

E630XX är ju "in-ear" jämfört med AXE600NE som inte är det. Är säker på att ljudet i E630 är bättre också.

AXE600NE stänger inte ute ljudet som E630 gör, därför är dessa mindre lämpade att använda när man åker bil/buss/tåg etc. Då passar ett par "in-ear" bättre.

Dock är AXE600NE lättare att sätta in i öronen. Detta gör dem mer "portabla".. De är ett av de bästa icke-in-ear-snäckor jag provat.

Tips: Kika lite på creatives motsvarighet i samma prisklass..

Permalänk

Hej Imperie!

Som Klarho redan har klargjort (hehe) så är LMX-E630DS en in ear-modell vilket gör att du slipper bakgrundsljud (och de som sitter nära dig på tunnelbanan slipper höra vad du lyssnar på).

Angående att AXE600NE skulle vara lättare att sätta in i öronen, så är det där _helt_ individuellt. För mig sitter LMX-modellen klart bättre. Till LMX-modellen får du också två extra silikonhattar, vilket gör att du har både mini, medium och large på hattarna. Om ingen av de skulle fungera, så är det helt enkelt inte en ear-modell du ska ha.

Lycka till i funderingarna. Mer information har du förresten på:
http://www.cresyn.se/

Permalänk
Medlem

Jo då, jag har erfarenhet av in-ear, har använt Sony MDR-EX71SL ett bra tag ända tills min sista silikonhatt försvann. 90 kronor för ett par silikonpluppar är inte rimligt nog för att jag ska köpa nya. Hellre investerar jag i ett par nya hörlurar.

Fruktan för att det skulle hända med vilka in-ear-hörlurar gör att jag vill välja AXE600NE. Men, om ljudet nu är bättre (och jag föredrar att inte folk omkring mig ska behöva lyssna på min musik) så får det nog bli LMX-E630DS. Tejp kanske går

Tack för svaren båda två, och sean.wiklund, vet du när Directman får in hörlurarna igen?

Permalänk

Imperie. För din vetskaps skull när du (och inte jag (!)) ändå nämner det , så kan du överallt där du köper Cresyn (och definitivt på Directman.com) köpa extra silikonhattar. 6 st, alltså 3 par, silikonhattar i valfri storlek/storlekar hittar du för 99 kr inklusive moms (alltså ingen extra kostnad).

Hoppas du överväger LMX-lurarna ändå eftersom de ger dig klart bättre ljud, och fungerade Sonylurarna storleksmässigt, så kommer LMX-E630DS att göra det också eftersom det är exakt samma storlek på silikonhatt som Cresyn har till sina lurar.

Jag jobbar ju för irivernordic, som i sin tur är generalagent för Cresyn i Europa så jag råkar veta att LMX-modellen kommer in i lager igen om drygt en vecka. Beställer du från Directman.com så skickas lurarna till dig samma dag de landar i Sverige i vårt lager.

EDIT: Såg nu din sista fråga. Det som skiljer DS-modellen från SN-modellen är att SN-modellen är vit och är en halsremsmodell, vilket gör att du kan ha din MP3-spelare hängade runt halsen. Det går också att knäppa loss de två spännen som sitter på hörlurskabeln så kablarna blir långa eller om du vill justera längden.

Permalänk
Medlem

Det blir LMX-E630DS då, beställer från Directman när de väl är inne, verkade inte som om man kunde beställa nu när det inte är i lager. Sen läste jag någonstans att ni skickar det i vaderat brev, perfekt.

Permalänk
Medlem

Du kanske kan ta en kik på teknikmagasinet i stockholm också? Vet att de har dessa snäckor i lager i Karlstad iallafall. Priset låg inte över 300 heller.

EDIT: Sean, håller du inte ens lite med att det tar snäppet längre tid att sätta in ett par in-ear's? Om man är i en situation där man behöver ta ur och sätta i snäckorna relativt ofta upplever jag detta som negativt. Visst sitter dom ju bättre när dom sitter, men det är ta ur- samt sätta i-momentet som sinkar denna typen av snäckor..

Permalänk
Medlem

Blev helt enkelt så att jag köpte Directmans silikonpluppar till mina MDR-EX71SL - Skillnaden mellan de och Cresyn-lurarna är så liten att jag lika gärna kan spara mina Sony, och Directman har ännu inte fått in lurarna =/

Permalänk

Det fungerar också Imperie. Cresynmodellen dyker in precis i början av augusti. Bra att det löste sig i alla fall.

Klarho, det där är nog också individuellt. Alla har ju olika formade öron och en del kan inte ens ha in ear-modeller. För mig personligen går det snabbt för mig att sätta in hörlurarna. Jag uppskattar att det tar 1-3 sekunder för mig att sätta in dem, och när det tar så lång tid som 3 sekunder, då har jag behövt "rikta" dem lite lite extra, genom att bara vrida luren eller vicka den på rätt sätt för att ljudet ska gå så rakt in i örat som möjligt.

Vanliga snäckor sitter förresten jättedåligt i mina örgon av någon anledning. De tar ofta längre tid för mig att sätta in än in ear-modeller.

Permalänk
Medlem

Ett bättre val enligt mina öron är Creative EP-630. De slår alla uppräknade och det till ett bättre pris.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk

Ja, allt är ju individuellt som jag skrev.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
Ja, allt är ju individuellt som jag skrev.

Absolut! Beror ju på vilken spelare man har, hur öronen är formade osv osv med. Ingen av dom är ju dock dålig.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|