Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Bärbar datorskärm kopplad till stationär?

Permalänk
Medlem

Bärbar datorskärm kopplad till stationär?

Som topic lyder, hade jag tänkt mig att koppla en bärbar datorskärm till min stationära dator. Hade tänkt ha den som extraskärm. Problemet är att jag verkligen inte vet hur - hjälp! Skärmen kommer ifrån en Compaq Armada E500. Här är några bilder på hur de ser ut.

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att du måste ha en converter för att kunna koppla ihop skärmen med en stationär dator. (Jag är inte säker)

Permalänk
Medlem

Snabbt svar. Glöm det.

Du måste omvandla signalen från vga lill lvds och att skaffa/bygga en sån konverter blir dyrare än vad en 14" tft kostar

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

ännu en tråd om just detta, antingen köper du en konverter som går på .. typ 2.ooo, eller så säljer du den på eBay som extradel... (tror tråden kommer bli låst när ngn admin ser den )

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4K
ännu en tråd om just detta, antingen köper du en konverter som går på .. typ 2.ooo, eller så säljer du den på eBay som extradel... (tror tråden kommer bli låst när ngn admin ser den )

Gör som han säger, bästa du kan göra.

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

oj, vad tråkigt tack för svaren^^

Permalänk

Gör som 4K säger och köp en 14" TFT för pengarna du får från eBay.

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk
Medlem

Lixom.. I senaste PCCity databladet så sålde dom 19" 8ms tft för 1990kr Beat that!

Lycka till..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

lär sig folk alldrig att söka?

det fins hur många trådar som helst om detta och alla har fått samma svar...

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

Finns någon rätt billig gräj man kan använda som inte kostar mer än några hundra, såg den i en tråd här på swec för några månader sedan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Lixom.. I senaste PCCity databladet så sålde dom 19" 8ms tft för 1990kr Beat that!

Lycka till..

Någon som varit där och kollat vad det var för upplösning på den skärmen? Har sett att det tillverkas billiga 19" TFT med 1024x768 som högsta upplösning...

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=VSVA902
skitful
men det kanske inte spelar någon roll?

Permalänk
Medlem

Köp ett nano itx kort vilket har stöd för lvds, och bygg sedan en liten tablet pc

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem

Nejdå, det var 1280 x 1024 på skärmen jag såg.. Och resten av specsen såg också helt okey ut.. Allt förutom att märket såg väldigt "kina" aktigt ut..

Men vem vet.. Den kanske fungerar bra endå?

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G4jm0r
Köp ett nano itx kort vilket har stöd för lvds, och bygg sedan en liten tablet pc

Vad menar du men lvds? Är det standarden för sådana skärmar? hars själv en bärbar PIII500 liggande som man skulle kunna ta skärmen ifrån i såfall

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder