Permalänk
Medlem

Säg ett spel som är krävande som jag ännu inte testat så ska jag testa det och säga hur det går. Visst, har inte mkt att jämföra med, men han bad mig övertala honom till att välja Zepto istället för Asusen ;). Därför det kan verka som att jag saltar på en del. Men faktum är att jag är jävligt nöjd med den och den är helt perfekt för mig. Håller dock med dig om att den är batterislukande!

Permalänk
Medlem

Kan du inte lägga upp lite bilder på super burken då!?? Klart att ljudet blir bra om du kopplar till stereo, är ju schysst ljudkort i 6615.. och lika så bilden på tvn med s-video, har ju inget med datorns skärm att göra

Det som får mig att tveka är batteritiden, spelar inte så mkt men redigerar en hel del så de är klart att ett bra grafik kort är bra men skulle nog klara mig på 256... Funderar lite på Dell oxå, någon som har erfarenheter om deras bärbara?

Hogdin, kan gissa att du inte fick med något tv kort.. Dom kommer nämligen in i veckan och fanns väl inte som tillval när du köpte datorn...?

Znote 2425w är oxå ett alternativ med längre batteritid men den har ju inte kommit ännu och inte heller prisuppgifter..

Visa signatur

Cheers!

Permalänk
Medlem

Jag fick tv-kortet inbyggt med fjärr till

Permalänk
Medlem

Undra när som gör en med 17" skärm. Mycket bra datorer för övrigt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jaha, vad bra då! men det va väl inte de nya digitala kortet? Dem skulle dom nämligen få in nu i veckan...

Är inte Dell mestadels kontorsdatorer? va inne på deras sida o kikade, där kan man också konfigurera datorerna.. men inget speciellt grafik kort utan nått som stod medskrivet vid prosessorn (Latitude D820 Core Duo T2400 (1.83Ghz 2MB L2 cache 667Mhz FSB) with Base Discrete Graphics 512MB) fatta inte riktigt, är det schysst grafik kort? man kunde välja mellan både 256 o 512mb och för övrigt tycker jag dom verkar bra till rimligt pris!

Visa signatur

Cheers!

Permalänk
Medlem

Någon som vet när uppföljaren till Znote 120SL kommer?

Permalänk
Medlem

jo jag har ett tvkort som stödjer både digitalt och analogt, vet att det skulle vara problem med deras leverans på just det när jag skulle få mitt tv kort men jag fick det ändå, fråga inte hur

Permalänk
Medlem

Hej hej

har kollat lite på en 6615WD och undrar vad det sitter för Processor i dom. Det står Intel Core Duo när man konfigurerar dom men på fakta bladet man kan dra ut står de Centrino Duo. Jag är inte så haj på det här me processorer men Centrino Duo är väll den nyaste varianten.

Vad är det för skillnad mellan dom två och är dom något så när likvärdig prestanda.

annars verkar de vara en kanon laptop.

Det med tangentbordet verkar väll vara de mest oroväckande än så länge men de kanske man överlever.

Mvh / Jocke

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av archaz
Hej hej

har kollat lite på en 6615WD och undrar vad det sitter för Processor i dom. Det står Intel Core Duo när man konfigurerar dom men på fakta bladet man kan dra ut står de Centrino Duo. Jag är inte så haj på det här me processorer men Centrino Duo är väll den nyaste varianten.

Vad är det för skillnad mellan dom två och är dom något så när likvärdig prestanda.

annars verkar de vara en kanon laptop.

Det med tangentbordet verkar väll vara de mest oroväckande än så länge men de kanske man överlever.

Mvh / Jocke

Namnet på Processorn är Core Duo. Centrino är en "plattform" som innehåller följande tre Intelprodukter:

Processor: Intel Core Duo eller Intel Core Solo (Yonah kärna)
WLAN-kort: Intel PRO/Wireless 3945ABG
Chipset: Intel i945GM/PM

Znote 6615WD Uppfyller allså kraven för att bli klassat som Centrino (om man inte väljer celeron m processor, eller väljer bort WLAN-kortet)

Sen kan du själv välja vilken Core Duo/Core Solo/Celeron m processor du vill

//tofen

Permalänk
Medlem

aha nu e de glasklart tack för den förklaringen

har en till fundering angående zeptos laptops. Kan man uppgradera minnet lätt själv om man tex skulle välja en 1gb sticka nu o sen köpa till en till 1gt sticka senare när ekonomin tillåter. Eller är de ingyggt på nått vänster ?? Har aldrig haft en laptop innan så vet inte riktigt hur de funkar.

Mvh // Jocke

Permalänk

Dom nyare laptopsen brukar tillåta att man själv kan uppgradera men hur det är med zeptos får du väl fråga zerom ^^

Det jag undrar över nu är om man kan använda multimedia knapparna där framme för att starta en film när datorn är avstängd. Det skulle vara så på 6515 men det blev ju aldrig av så jag undrar om detta är något som är aktuellt på 6615 ? Zerom svara!

ciao

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk
Medlem

Inga problem alls att stoppa i en sticka minne till om man nu har en plats ledig. Vet dock inte hur de blir med garantin.

Angående media knapparna så tror jag inte det fungarar på 6615. 2215/2415 fungerar det dock på.

Permalänk
Medlem

Jag har inte kommit överfund till vad mediaknapparna är till för.. är dom till för att spela upp skivor när datorn är avstängd eller vad?

Enda som händer när jag trycker på startknappen(när datorn är på) är att winamp startar, play, FW, RW händer det inget på.

Annars är jag grymt nöjd med min 6615! Enda problemet jag haft efter en dryg veckas brukande är att två gånger då jag haft nätström inkopplat och stängt skärmlocket har datorn inte gått ner i vänteläge, utan hängt sig i något mellanläge där enda möjligheten har varit att ta ut batteriet.

Kan meddela att Prey och TOCA 3 flyter med högsta inställningarna, jag är ingen spelnörd, så endel människor anser säkert att det hackar lite, vad vet jag!

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 13", iPad 2
Stationär: Intel Core i7 2600k, 8GB ram, Geforce 9800 GTX+, flera hårddiskar
HTPC: Intel Core™ 2 Duo E6600, 6 GB ram, Geforce 8800 GTS 320 mb

Permalänk

Det är nog som med min asus laptop, mediaknappar där framme men som endast funkar till windows mediaplayer, i winamp lyder dom inte ett dugg. Dock så laddade jag ner något haxx, skrev in vilket program som den skulle funka till och sen lades nått till i registret o vips så funkade det. Nu har jag iofs formaterat och inte orkat fixa det igen då datorn för det mesta står i docka ^^

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk
Medlem

Hur är ljudnivån på 6615? Har en 6515 och den låter otroligt mycket hela tiden, är detta något som är fixat i 6615?

Visa signatur

Vanliga hälsningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rice_boiler
Det är nog som med min asus laptop, mediaknappar där framme men som endast funkar till windows mediaplayer, i winamp lyder dom inte ett dugg. Dock så laddade jag ner något haxx, skrev in vilket program som den skulle funka till och sen lades nått till i registret o vips så funkade det. Nu har jag iofs formaterat och inte orkat fixa det igen då datorn för det mesta står i docka ^^

Det där lät inte lite intressant

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

Va bra att de fortfarande inte har DVI-D utgång....

Visa signatur

sukram