Dell Inspiron 6400 någon som äger? DELL vs HP lowend

Permalänk
Medlem

Dell Inspiron 6400 någon som äger? DELL vs HP lowend

behöver en bärbar dator för surfning, studier, kolla på film och lyssna på musik.

Jag hade originelt tänkt mig att köpa HP nx6325 billigaste som ligger på 6800kr, den har allt man kan behöva och batteri tid på 4 timmar men den klara endast 1024x7 upplösning :/ , sen såg jag Dell inspiron 6400 på billigaste skalan som hamnar på ca 7300 kr, den klarar 1280x10 upplösning och man kan dessutom få med 1 gig ram om man beställer innan 8/30 och det står batteri tid på 5 timmar och den har bättre hd och dual core processor. Dock har jag ett par frågor.

1. Hur mycket låter datorn? menar låter den som en Jetmotor, damsugare eller mygga?

2. Hur pass varm blir den? får man bränn skador av att ha den på knät eller är det bara obekvämt?

3. Hur lång räcker eran batteri och är det 6 cell eller 9 cell som ni har?

4. Är den hållbar eller gjord av papper? generelt harni några complaints?

-------

http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/insp...

Dell inspiron 6400 specs

Intel® Centrino® Duo Mobil Teknologi med Intel® CoreT Duo Processor T2050 (1.60 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)
1gig ram
60 GB SATA hårddisk
15,4" WXGA skärm (1280x800
Integrerad Intel® UMA grafik

hp nx6325 specs

Processortyp AMD Sempron 3500+
Processorhastighet 1.8 GHz
Minnestyp DDR II SDRAM - 667MHz - PC2-5300
Minne som ingår 512 MB
Maximalt minne 4 GB
Minnnesplatser (Lediga) 2(1)
Hårddiskstorlek 60 GB 5400 RPM
Hårddisktyp Serial-ATA
Skärmstorlek 15.0 tum XGA
Maximal skärmupplösning 1024 x 768 bp
Grafik (Grafikminne) ATI Radeon Xpress 1150
Floppy Nej
CD/DVD/CDRW DVD±RW (+R dubbla lager)

hp har bättre vikt 2.6 vs 2.8
hp har dvd brännare medans dell har endast cd brännare,
hp har bättre grafik kort

så som jag ser det så glänser dell på alla andra områden över hp 6325, eller har jag fel? vill gärna ha folks åsikter om detta jag är ingen expert

Visa signatur

AMD M2 4200, 2gb 533, 1 Terra+ hd
--
Inspiron 6400, core duo 1.6, 1gb ram, 60 gb

Permalänk
Medlem

Re: Dell Inspiron 6400 någon som äger? DELL vs HP lowend

1. Hur mycket låter datorn? menar låter den som en Jetmotor, damsugare eller mygga?
Låter inte särskilt mycket.

2. Hur pass varm blir den? får man bränn skador av att ha den på knät eller är det bara obekvämt?

Självklart blir den varm, men än så länge är mina lår fria från brännskador

3. Hur lång räcker eran batteri och är det 6 cell eller 9 cell som ni har?
4timmar med maxkonfigurationen. 9cells batteri

4. Är den hållbar eller gjord av papper? generelt harni några complaints?
Tycker den fungerar bra. Det enda störande är Corel Photo som ligger installerat från början och är standardprogram för visning av bilder. tar en årstid att öppna.. Men som tur är kan man lätt ändra standardprogram och även ta bort programmet

EDIT: Ett tips om du tänker köpa dellen är att invänta deras erbjudanden som kommer tipp som täpp. tex dubbelt minne som brukar göra nån tusenlapp etc..

Permalänk
Medlem

vilket härligt svar får tacka så mycket. Kommer att köpa en sån då den verkar lysa på alla områden jag fruktade.

jarå Jag ska köpa med 1 gig erbjudande alltså 512mb extra.. Du har väl inte hört om nånting annat som kommer upp inom snar framtid?

får tacka igen för snabbt och exakt svar.

Visa signatur

AMD M2 4200, 2gb 533, 1 Terra+ hd
--
Inspiron 6400, core duo 1.6, 1gb ram, 60 gb

Permalänk
Medlem

Nje. Vilka erbjudande de har får mna reda på först när de kommer. Brukar avlösa varandra med några dagars mellanrum känns det som. Själv så träffade jag ett kanonerbjudande som drog ner ca 7000:- på min dator..

Permalänk
Medlem

7000 wow

kan du berätta vad det var för erbjudande?

samt hur mycket du betalade för datorn.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Dell Inspiron 6400 någon som äger? DELL vs HP lowend

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru

EDIT: Ett tips om du tänker köpa dellen är att invänta deras erbjudanden som kommer tipp som täpp. tex dubbelt minne som brukar göra nån tusenlapp etc..

Det heter titt som tätt, inte tipp som täpp ...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Torsdagar är det som de nya dealerna kommer. Guru betalade drygt 13000 för sin dator i början av Juni, jag har försökt deala till mig samma erbjudande men skulle få betala 15' drygt med antivirus och endast 1gb ram-minne...så jäkla missnöjd att jag inte beställde i början av Juni...nu blir det en Asus istället med lägre upplösning men bättre grafik...som jag inte ens kommer att utnyttja.

Visa signatur

Asus A6Ja Q028, HP Compaq 2510P, Asus Eee 1000H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ef98dp
Torsdagar är det som de nya dealerna kommer. Guru betalade drygt 13000 för sin dator i början av Juni, jag har försökt deala till mig samma erbjudande men skulle få betala 15' drygt med antivirus och endast 1gb ram-minne...så jäkla missnöjd att jag inte beställde i början av Juni...nu blir det en Asus istället med lägre upplösning men bättre grafik...som jag inte ens kommer att utnyttja.

jag tror seriöst att det var felprogrammerat under det erbjudandet. sjukt billigt.

Permalänk
Medlem

satan vilken jäkla erbjudande, men men vågar nog inte vänta just nu får jag 512mb ram extra som jäller augusti ut. Man kan inte garantera att det kommer ett nytt erbjudande efter så tänker nog slå till imorn.

Visa signatur

AMD M2 4200, 2gb 533, 1 Terra+ hd
--
Inspiron 6400, core duo 1.6, 1gb ram, 60 gb

Permalänk
Medlem

hehe guru det är andra gången jag fråga dig vad det var för erbjudande men eftersom det var så länge sen så hade jag glömt men du svarade aldrig om du hade fått datorn och om du var nöjd med den:P

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b-george
hehe guru det är andra gången jag fråga dig vad det var för erbjudande men eftersom det var så länge sen så hade jag glömt men du svarade aldrig om du hade fått datorn och om du var nöjd med den:P

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

ojoj.. där ser man

erbjudandet var.. hmm.. bra dubbelt minne, USB-minne och nått mer tror jag. Jo skrivare var det.

Är kalasnöjd med den.

Permalänk

Hur mycket väger den?
Mått?

Är lite fattigt på sådan info på dell.se

Visa signatur

Barton 2500+@3700+ radeon 9600 bravo 1.8Tb
Toshiba M70 1,5Gb minne

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trigger_pd
Hur mycket väger den?
Mått?

Är lite fattigt på sådan info på dell.se

Äntligen nånting jag kan svara på på det här forumet!!!

Om man vill ha mer generell information så klicka på "Detaljer" (hittas t ex, lite skymd, under den stora gröna knappen "Konfiguration och köp")

Mått:
Bredd: 356,0 mm
Djup: 265,5 mm
Höjd: 36,55 mm

Vikt (här är det lite småskralt med info):
Väger från 2,8 kg med dvd-rom-enhet och 6-cells batteri och inbyggt grafikkort.

Vikten kan variera beroende på konfiguration och variation vid tillverkningen. Startvikt för Inspiron 6400 med integrerad grafik: 15,4-tums WXGA-skärm, 512 MB (delat grafikminne), 40GB hårddisk, DVD-ROM, 6-cellsbatteri.

Permalänk
Medlem

jag kan säga att du kommer bli grymt nöjd me den! jag e skit nöjd me min.

5 tim batteritid me 9 cells, snygg design verkar va robust och tålig och framförallt tyst, asså jag ahr seriöst svårt att höra den!

snabb och förvånansvärt bra i spel!

Har dock X1400 256 Mb

Rekomenderar den starkt!!!!

Permalänk
Medlem

har beställt min Dell 6400 nu den verkar kanon hoppas att den blir levererat som utlovat. den väger väl 2.8 om jag minns rätt. beställde med 9 cell batt 7200 rpm hd och true life. Passa på att beställa nu för man får 512mb minne extra 1gig så att säga utan extra kostnad.

har dock köpt den billigaste grafik kortet till den ville inte bli girig jag har ändå en spel dator desktop så tänkte det blir overkill.

allt blev 8300kr det inkluderade åskskydd då. För de pengarna tror jag knappast man kan hitta en bättre bärbar.

Visa signatur

AMD M2 4200, 2gb 533, 1 Terra+ hd
--
Inspiron 6400, core duo 1.6, 1gb ram, 60 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
ojoj.. där ser man

erbjudandet var.. hmm.. bra dubbelt minne, USB-minne och nått mer tror jag. Jo skrivare var det.

Är kalasnöjd med den.

HEHE men lite dåligt av dig att du inte svarade om du var nöjd med datorn då

ville då köpa en bärbar men nu ska jag vänta och vänta på marknaden.

skojar: lite dåligt av dig

Permalänk
Medlem

Beställde min i tisdags så den ska komma någongång under nästa vecka ser riktigt framemot den och det folk har skrivit här gör inte en mindre glad precis

Permalänk
Medlem

Kan komma med uptade, får den om några dagar :).

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 PRO REV B3 | i5 2500k | GB GF 570 GTX | Vengeance 8GB DDR3 | Spinpoint F3 1TB
Toshiba L500D | AMD Turion X2 Dual-Core (2200 MHz) | HD4570 | 4GB RAM | 400GB | 1TB extern.