Soundblaster X-Fi XtremeMusic

Permalänk
Medlem

Soundblaster X-Fi XtremeMusic

Hej!

Jag såg ett soundblaster X-Fi Xtrememusic BULK för 789Kr och undrar nu om det e ett bra pris??

Dessutom undrar jag hur bra det är egentligen? jämfört med t.ex de dyrare versionerna med 64mb o sånt...

Just nu kör jag på integrerade ljudkortet men eftersom jag spelar ibland så funderar jag nu på detta alltså...

Dessutom undrar jag Vilka delar jag inte får med?? eftersom det är BULK här alltså.. äre massa viktiga kablar o grejer som skippas?

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Re: Soundblaster X-Fi XtremeMusic

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeppan
Hej!

Jag såg ett soundblaster X-Fi Xtrememusic BULK för 789Kr och undrar nu om det e ett bra pris??

Dessutom undrar jag hur bra det är egentligen? jämfört med t.ex de dyrare versionerna med 64mb o sånt...

Just nu kör jag på integrerade ljudkortet men eftersom jag spelar ibland så funderar jag nu på detta alltså...

Dessutom undrar jag Vilka delar jag inte får med?? eftersom det är BULK här alltså.. äre massa viktiga kablar o grejer som skippas?

Bra pris? www.prisjakt.nu
Lär duga.
Bulk = Ingen kartong, manual och sånt shit.

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk
Medlem

Bulk är bara kortet och drivrutinsskivan. Men du går inte miste om något annat än en glansig kartong, Xtrememusic har inga frontpaneler eller annat mumbojumbo. Och om de 64MB som sitter på Fatality-korten är värda flera tusen är upp till dig att bestämma (de är i övrigt identiska). Ett X-fi är i alla fall ruggigt mycket bättre än ett integrerat ljudchip i både ljudkvalitet och resursanvändning.

Permalänk
Medlem

nån som vet om/vart man kan koppla in ljudingårna från chassifronten till sitt XtremeMusic.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nabbo
nån som vet om/vart man kan koppla in ljudingårna från chassifronten till sitt XtremeMusic.

Det undrar jag med, jag köpte ett X-M Bulk som jag gärna skulle vilka koppla frontpanelen till. Fast jag tror inte att det går.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!