Permalänk
Medlem

Nytt hemmabio paket

Då jag fick lite pengar i present (runt 3500) så har jag funderat lite på att köpa lite nytt ljud till mitt rum.

Har lite funderingar bara, skulle:
Nicama HCS-5 och JVC RX-5062 fungera bra tillsammans? Såg att dem hade ett paket för 3998 på BRL med dvd men jag behöver inte dvd då jag har både dvd och dator redan. Hur enkelt är det att koppla ihop ett sådant system? Och kan man koppla in dator, stereo, tv i recievern utan problem?

Jag är absolut inte ute efter det värsta och dyraste utan vill ha ett paket som duger till både musik och film. Eller är det bättre att köpa bara en förstärkare och 2st golvhögtalare för dem pengarna jag har?

Tacksam för tips\råd!

Allting finns på www.brl.se

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Hej.

finns många trådar om detta, kika runt lite själv också.

Jag anser att det är lite för lite pengar att spendera. Du har inga högtalare i dagsläget som kan funka som frontar? Då räcker det att spendera 2990:- på en förstärkare, t.ex marantz 4600 och köpa till mer i efterhand.

Annars skulle jag nog slå till på detta, kostar 3990:- inkl. frakt. Men då behöver du en dvd till paketet. http://www.fynda.se/show_prod.php3?prodid=2360

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Medlem

Nej jag har inga högtalare alls för tillfället. Det där paketet såg inte helt fel ut heller. Och som sagt så har jag ju redan dvd. Ska in till brl senare idag och kolla lite iallafall. Och jag är inte så himmla kräsen vad det gäller ljud heller då jag är van med mitt 2.1 till datorn för 250kr

Ska man annars köpa z5500 eller nå liknande kanske?

Tack för tipset iaf!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

många tycker att datahögtalare som hembio funkar bra, men jag gillar det inte. Men eftersom så många påstår att det funkar, så får jag väl hålla med.

Vill man ha lite mindre system satsa hellre på ett par stativare.

Problemet i fallet som ditt är att man är nöjd första tiden, även att man inte är så kräsen, men ju längre tiden går, desto roligare blir det. Då ångrar man kanske att man köpte plastlådor från creative istället för träburkar från infinity. En tanke bara

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Medlem

Slutade med att jag köpte 2 högtalare istället då jag ska ha dem mest till musik Han på brl sa att det var mycket mer prisvärt att köpa 2st och sen köpta till mer när man får råd.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ta en titt på mitt första inlägg, jag hann före

vad köpte du då???

Visa signatur

| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Medlem

System One VH-210

JVC RX-5062

Dem 2 sakerna blev det. Och sen har farsgubben en gammal sub i källaren som jag skulle få Och det lilla jag testat av dem hittils är att de spelar mer än väl för mina krav. Mycket bra och klart ljud och inte bara basljud och så. Och dem är då rakt inte plastiga tycker jag iaf.

Hittils testat dem med både vanligt tal och så från fotbollsmatchen idag på tv. Sen lite musik. Både dance\rock\klassiskt och lite annat och det låter bra. Inte testat dem till film ännu. Ska testa dem till det och lite tv-spel imorgon!

För er som inte orkar kolla upp högtalarna på brl:

"Trevägs högtalare. Basreflexlåda med två 10tums basar, ett 13cm mellanregister med aluminiummembran. och en diskant. Frekvensomfång 50Hz-20kHz. Delningsfrekvens 1kHz/4,5kHz. Impedans 8ohm. Effekttålighet 100W RMS. Känslighet 90dB. Biwiring. Vikt 20kg/st. Mått 1030x320x312mm."

Säger inte mig så mycket men huvudsaken för mig är att dem spelar bra

Allting gick på 3500 och då fick jag lite högtalarkabel med på köpet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det var banne mig den högsta delningsfrekvens för bas jag någonsin skådat, undrar om det ens är rätt i specs.

minst ner till 35hz borde dom klara iaf

Visa signatur

| GB HD2600 512mb |