Störande bakgrundsljud hela tiden vid medieuppspelning

Permalänk
Medlem

Störande bakgrundsljud hela tiden vid medieuppspelning

Hejsan alla swecare!

Jag har ett enormt problem som jag behöver hjälp med! det började igår när jag var ute och surfade (var inne på inte allt för kända hemsidor, som kan innehålla virus) på nätet när jag är klar så tänkte jag att jag skulle kolla på lite hederigt simpsons. När jag sätter på ett avsnitt så märker jag att ljudet är helt F*CKED! ursäkta uttrycket, till en början så tänkte jag att det kanske var detta ansnitt av simpsons som det var fel på eftersom att det är tv-ripp. MEN icke så, jag testade olika sorters ljud filer men samma resultat. Ljudet som uppstår är svagt och låter ungefär som när man lyssar på en mp3 fil med bits hastigheten 16 eller 32 kbps. När jag upptäckte detta så installerade jag om drivrutinerna för båda ljudkorten (jag har ett AC`97 intergrerat och ett creative sound blaster audigy 2 eller något sånt, är lite osäker på vad creative kortet heter). Efter ominstallationen så var det inget resultat på ljudet (samma konstiga ljud). Och nu sitter jag här med en tråkig dator utan media resursser!

Jag vill veta vad som kan ligga bakom detta skumma ljud och varför!
Jag är öppen för alla svar.

Tack på förhand //Mo

Topic redigerad av Kanel. Har du själv ett bättre förslag - skicka PM. Glöm inte att inkludera länk till tråden!
§3.1 - Välj ett ämne som tydligt visar vad tråden du skapar handlar om.

Permalänk
Medlem

Det kan ha hänt något sorgligt som en brunnen krets eller ngt.. Men jag har ingen erfarenhet av problemet, mitt förslag är att avvakta i kanske 3 dagar på problemet, och se om ngn svarat... Annars blir det väll formatering ?

Permalänk
Medlem

format c:/q. funkar alltid :). virus sök och kolla adaware samt testa en annan mediaspelare. kolla även kontakterna till ljudet, man vet aldrig kanske halkat ur eller nått?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

jo jag formaterade;) men det visade sig att problem var headsetet, trasigt! så det bär av till webhallen å köpa ett nytt imorn:P Fast endå konstigt att det bara går sönder sådär, jag menar jag har inte tappat det eller någontig:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo
jo jag formaterade;) men det visade sig att problem var headsetet, trasigt! så det bär av till webhallen å köpa ett nytt imorn:P Fast endå konstigt att det bara går sönder sådär, jag menar jag har inte tappat det eller någontig:P

Så du kollade inte ens högtalarna/headset innan du formaterade?
Jag förstår inte varför man ska formatera hela tiden, folk säger det såfort nån har nåt problem. Är det inte bättre att leta upp felet och åtgärda det istället för att rensa ut hela c-disken?

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

jo det är i huvudsak det jag gör, men i detta fall så var det ca 1 år sedan och datorn var hyffsat slö och jag var sugen på en formatering samt dra på sp2 och det rekomenderas inte att göra detta "stora" steg om det var längesedan det var man formaterade, så det var anledningen.

Men annars håller jag med dig, så fort det är probem, formatera , om man gör så så lär man sig inget;)