Störande bakgrundsljud hela tiden vid medieuppspelning
Hejsan alla swecare!
Jag har ett enormt problem som jag behöver hjälp med! det började igår när jag var ute och surfade (var inne på inte allt för kända hemsidor, som kan innehålla virus) på nätet när jag är klar så tänkte jag att jag skulle kolla på lite hederigt simpsons. När jag sätter på ett avsnitt så märker jag att ljudet är helt F*CKED! ursäkta uttrycket, till en början så tänkte jag att det kanske var detta ansnitt av simpsons som det var fel på eftersom att det är tv-ripp. MEN icke så, jag testade olika sorters ljud filer men samma resultat. Ljudet som uppstår är svagt och låter ungefär som när man lyssar på en mp3 fil med bits hastigheten 16 eller 32 kbps. När jag upptäckte detta så installerade jag om drivrutinerna för båda ljudkorten (jag har ett AC`97 intergrerat och ett creative sound blaster audigy 2 eller något sånt, är lite osäker på vad creative kortet heter). Efter ominstallationen så var det inget resultat på ljudet (samma konstiga ljud). Och nu sitter jag här med en tråkig dator utan media resursser!
Jag vill veta vad som kan ligga bakom detta skumma ljud och varför!
Jag är öppen för alla svar.
Tack på förhand //Mo
Topic redigerad av Kanel. Har du själv ett bättre förslag - skicka PM. Glöm inte att inkludera länk till tråden!
§3.1 - Välj ett ämne som tydligt visar vad tråden du skapar handlar om.