Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gant
Mellwing: tack för ditt svar. Ett par frågor till, blir skärmen otydlig av plasten? Eller är det så bra genomskinnlighet att det är som utan plasten? Hur avslöjande är plasten på telefonen? (syns det att man har en plast på sin skärm eller är det diskret?)

Nepp, skärmen förblir som den ska vara även med plasten på.
Enda tecknet på att det faktiskt fanns en plast på displayen är att plasten är ca ½mm mindre på längden än displayen, antagligen för att man ska kunna få bort den om man vill. Vet inte hur det är med passformen till p990 dock, men det borde ju vara samma.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Finns plast att köpa på Clas ohlsson... för 30-40 kr... som man sedan själv får klippa till. Fungerar IMHO mkt bra.

Visa signatur

/Dewel

Permalänk
Medlem

Vilka tangentkombinationer ska man knappa in för att få fram version-numret på firmware?

Permalänk
Medlem
Citat:

Vilka tangentkombinationer ska man knappa in för att få fram version-numret på firmware?

Gå in i menyn och därefter More, (har jag för mig, inte telefonen framför mig). Där finns System Information.

Permalänk
Medlem

Nisseson: tack

Permalänk

En snabb fråga angående dess mp3-funktion, kan man spara var man är i en låt? Exempelvis om man lyssnar på en e-book?

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk
Medlem

Tjo!

Det ska vara ett nytt firmware släppt idag. Jag är precis på väg att göra backup och flasha.

Ha det!

//C

EDIT: Det stämde, jag har nu ett nytt firmware.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av conio
Tjo!

Det ska vara ett nytt firmware släppt idag. Jag är precis på väg att göra backup och flasha.

Ha det!

//C

EDIT: Det stämde, jag har nu ett nytt firmware.

Äntligen! hoppas de fixat några buggar!

Vilken version är den senaste?

Jag har:

Telefon: R5A006
Bluetooth: R4F01
Organizer: R3A04
CDA: R3A03

(Huvudmeny - Mer - Systeminformation)

Permalänk
Medlem

Jag har nu följande:

Telefon: R7A001
Organiser: R3B01
CDA: R3B01

//C

EDIT: Glömde CDA:n. Vad är en CDA föresten?

Permalänk
Medlem

conio: kan du ge länken till sidan med det nya firmware?

Permalänk
Medlem
Citat:

conio: kan du ge länken till sidan med det nya firmware?

Jag har ingen länk. Jag använder Sony Ericssons uppdateringsprogram (SEUS). Förut fanns den inte att ladda ner under P990-menyn på sidan, så jag laddade ner den från M600-sidan istället. Det är samma program avsett SE-mobil.

//C

EDIT: Med sidan så avser jag givetvis Sony Ericssons webbplats.

Permalänk
Medlem

Conio: är SEUS= Sony Ericsson Update Service?

Permalänk
Medlem
Citat:

Conio: är SEUS= Sony Ericsson Update Service?

Japp.

//C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av conio
Jag har nu följande:

//C

EDIT: Glömde CDA:n. Vad är en CDA föresten?

Tack för informationen!

Ser ut som jag ligger efter några versioner.
Jag kan säga att telefonen fungerat riktigt illa den tiden jag haft den.

Nu håller jag i alla fall på att säkerhetskopiera och ska uppgradera.

Hoppas på det bästa!
--
Edit:
Nu var det klart!

Det tog nästan 5 minuter innan den bytt till svenska och när den väl startade om kom några felmeddelanden om stängde program.

Nu är det bara att prova allt igen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ettis
Några fler frågor:

1) Hur skyddar man skärmen från repor när man har mobilen i fickan?

2) Finns det program liknande Skype till mobilen som går att ringa till andra mobiltelefoner och fasta nät gratis eller nästan gratis genom w-lan som funkar på p990i?

3) Finns det trådlösa bluetooth headsets med bra ljudkvalité som man kan lyssna på musik och ringa med?

nån som har lust att svara på mina frågor?

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Har du lust att läsa genom reglerna?

Särskilt §4.

Permalänk
Medlem
Citat:

1. det är upp till dig själv hur du vill skydda...men kanske itne ha nycklar och sånt i samma ficka?

2. nej inte än men det kommer

3. om du letar efter en headset som finns siffror på så nej men annars finns HBH-DS970 eller andra, det är helt enkelt hur mkt pengar du vill lägga ner

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

fan, uppdaterade igår... men då började även batteribottagningshärvan... ex. när man surfar så öser det helt plötsligt fram en massa felmeddelanden som inte går att stoppa.. illa

Vad har ni märk för förbättringar annars? Att den är snabbare är jag ganska säker på...

Fortfarande får jag inte igång streamad video och radio. Nån som fått igång ex. mobiltv på mobil.svt.se? eller radio via mobil.sr.se??? (kör via wlan om det har nån betydelse, har testat flera olika oxå)

Visa signatur

The more, the merrier! - bränd Athlon 1200..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeepen
fan, uppdaterade igår... men då började även batteribottagningshärvan... ex. när man surfar så öser det helt plötsligt fram en massa felmeddelanden som inte går att stoppa.. illa

Vad har ni märk för förbättringar annars? Att den är snabbare är jag ganska säker på...

Fortfarande får jag inte igång streamad video och radio. Nån som fått igång ex. mobiltv på mobil.svt.se? eller radio via mobil.sr.se??? (kör via wlan om det har nån betydelse, har testat flera olika oxå)

är den nya uppdateringen bättre än den gammla?

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
är den nya uppdateringen bättre än den gammla?

Jag har bara uppdaterat denna gången...visst är den snabbare, men det har ju dykt upp lite annat som inte alls är roligt...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har bara uppdaterat denna gången...visst är den snabbare, men det har ju dykt upp lite annat som inte alls är roligt...

Som?

För min del har det bara blivit bättre.

Visa signatur

/Dewel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dewel
Som?

Som det jag nämnde ovan...att den öser upp felmeddelande när man ex. surfar... och programmet går inte att avsluta. Det ser jag som negativt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det har inte jag råkat ut för iaf... dock hakar menyerna upp sig ibland.

Visa signatur

/Dewel

Permalänk
Medlem

låter som att jag uppdatera när nästa FW kommer

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dewel
Som?

Kan bara hålla med.

Som natt och dag för mig.
Nu är telefonen mer eller mindre perfekt.

Permalänk
Medlem

Mindre perfekt fortfarande skulle jag vilja säga.

Nog blev det mycket bättre men det är fortfarande lite småbuggar som stör. Att ta flera kontaktfoton i följd fungerar ungefär varannan gång (dvs öppna en kontakt, välj lägg till foto, aktivera kameran, ta ett foto, ta ett nytt foto (för det gamla blev inte bra t.ex)).

Dessutom har den fortfarande problem att hantera stress och last.

Prova med en nyomstartad telefon att spela en mp3-med headsettet, och öppna en länk från RSS-läsaren. Det har resulterat i att jag fått hård-starta om den ett par gånger nu.

Men men, framåt jul, med ett gäng uppdateringar till, så ska det nog bli någrlunda vettigt.

//C

Permalänk
Medlem

men jag undrar om någon vet vad som har fixats i den nya FW jämfört med R5A006.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
men jag undrar om någon vet vad som har fixats i den nya FW jämfört med R5A006.

Det som jag märker mest är att wlan:et fungerar bättre än tidigare, connectar snabbare, dör inte av oförklarliga anledningar.. Sen känns det som om opera är snabbare än tidigare, dock händer det ju att den börjar ösa upp felmeddelande.

Nån som har bilhållare HCH-60?? Har inte hunnit kolla på nån i butik än, men undrar om det finns headset-kontakt och ifall man får laddare till?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

HCH-60

Följer inte med någon laddare, men det går att ansluta en laddare i botten...
Vet inte om det finns olika laddare för bilen... men CLA-60 har så att man även kan ansluta headset eller dyl.

Om man inte vill ha laddaren inkopplad... kopplar man bara in ett headset istället.

Visa signatur

/Dewel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeepen
Det som jag märker mest är att wlan:et fungerar bättre än tidigare, connectar snabbare, dör inte av oförklarliga anledningar.. Sen känns det som om opera är snabbare än tidigare, dock händer det ju att den börjar ösa upp felmeddelande.

Nån som har bilhållare HCH-60?? Har inte hunnit kolla på nån i butik än, men undrar om det finns headset-kontakt och ifall man får laddare till?

dom där felmeddelande kommer inte upp hela tiden? bara ibland lr?

Visa signatur