Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Hur mycket är 7 st för er kedja? Knappast mycket antar jag mot vad ni önskar få?

Vi är ju med i en kedja men handlar som vi vill. 7 passade ganska bra just nu, de som är intresserade har fått en. Tar ju alltid ett tag innan medel-användaren uppfattar att den finns till försäljning.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orutix
Att Pricerunners forum är nere gör det inte mycket enklare..

Spelar det någon roll? Finns det några bra mobiltelefon-siter som visar saldostatus hos dem? Jag tycker alla större etablerade mobilförsäljningsföretag är helt förfärliga på att visa om de har telefoner hemma eller inte.

Obs. Jag är också mycket skeptiska till modell "Nisses Mobilwebshop" som visar att de har 3 miljoner telefoner inne 8-). I mobilfallet, då av egen erfarenhet det finns större chans att man behöver service än datorhårdvara, så köper jag hellre i fysisk lokal butik.

//C

Permalänk
Medlem

Prova expertbutiken i Täby centrum, fick min därifrån idag(bokade i fredags).

Visa signatur

#1| Amd64 3400+ | 1024mb ddr | Ati x800xt pe| Raptor 74gb | Tagan 480w #2 P4 2,4 @ 3,2 | 1024mb ddr | Geforce4 ti4200 | Samsung 160gb, WD 180gb, Samsung 80gb | #3 | dual Xeon 3.0 | 1024 mb ddr | WD 6st 250gb | Tagan 480w |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falle87
Prova expertbutiken i Täby centrum, fick min därifrån idag(bokade i fredags).

Ringde dom dig eller och sa att dom fått in den? Dom Expert jag har ringt, också i Stockholm, har ej fått in den. Vet du hur många som fanns kvar i Täby?

Permalänk

Äntligen! Sitter på balkongen,990n uppkopplad via WLAN å skriver detta med telefonen!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PHermansson
Äntligen! Sitter på balkongen,990n uppkopplad via WLAN å skriver detta med telefonen!

Du vet att det borde vara spöstraff på sådana inlägg när inte alla (läs conio) har telefonen än. 8-)

//C

Permalänk
Medlem
Citat:

Vart köpte du den?

Permalänk

Har en god vän i en butik som var schysst och sålde första exet till mig

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Har en god vän i en butik som var schysst och sålde första exet till mig

I vilken butik? Finns det några kvar?

Permalänk

Som jag skrev ovan, 1 av 4 beställda telefoner kom idag. De har dessutom ett tiotal förfrågningar så jag tror chansen är större i någon stööre nätbutik.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

så nu när ni har fått p990 kan ni inte skriva lite korta analyser typ, bra dåligt, mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Snälla ge oss en stor FET recension dåe ;P, nån tröst får du väl ge oss andra iaf.

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Ingen som hittat någon butik i Stockholmsområdet som sitter på ett lager telefoner?

Jag var och frågade på Expertbutiken i Gallerian (Stockholm) efter PHermansson (även om det inte var Täby) men de hade ingen aning om när de kunde tänkas få den, inte heller verkade deras lagersystem visa när den kommer (vilket hade gjorts tidigare enligt säljaren).

Ringde också HPESC och han där hade fått in tre, men de var givetvis bokade.

Hade man bokat kanske man hade haft telefonen nu 8-), å andra sidan kan man ju boka hos något företag där telefonen kommer nästa år (det verkar ju inte komma ut några mängder).

Så, alla tips mottages gärna 8-)

//C

Permalänk
Medlem

Har haft min i snart fyra månader

va bara tvungen..

Permalänk
Medlem

"Trots den stora efterfrågan ska det enligt Mårten Larsson inte behöva bli problem med kötider på P990. Kvantiteten P990-telefoner som levereras nu är nämligen så stor att det inte ska behöva bli några längre väntetider, enligt Larsson."

YES!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moomin
Har haft min i snart fyra månader

va bara tvungen..

:O, och du har bara knipit käft om det :D, då lär du ju kunna knåpa ihop en STOR MUSTIG FET Recension dåe xD, det är en direkt order ^^.

Orutix: Det får vi hoppas :D.

Visa signatur

MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orutix
"Trots den stora efterfrågan ska det enligt Mårten Larsson inte behöva bli problem med kötider på P990. Kvantiteten P990-telefoner som levereras nu är nämligen så stor att det inte ska behöva bli några längre väntetider, enligt Larsson."

YES!

Källreferens skadar inte. Föga förvånande så kom citatet från mobil.se .

//C

Permalänk
Medlem

Men när kommer P990i finnas att tillgå i nätbutiker isf då? Inom en vecka, för jag ska nämligen köpa ny mobil om ca en vecka, funderar på antingen en m600i eller denna,

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk

hade varit gött med lite riktiga bilder på luren:)

Permalänk
Medlem

Fanken vad intresserad jag gick och blev på den här luren. Vad ligger priset på ungefär?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeopardy
Fanken vad intresserad jag gick och blev på den här luren. Vad ligger priset på ungefär?

Runt 6000 kr och antagligen några hundralappar till (de priser jag sett har varit under 6500 kr iaf).

//C

Permalänk
Medlem

Jag börjar ändra mig och undrar egentligen varför jag var blev intresserad av den här luren. Stödjer bara 11 mbit när det gäller trådlöst, symbian (där krossar windows mobile HÅRT) och utbudet av program är bättre med windows. Hmhmhmh.. PRISET, hyfsat dyr för en sån sen mobil. Prisvärd? Nej..

Permalänk

Släng den i sjön och köp en HTC TyTN istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av floordust
Släng den i sjön och köp en HTC TyTN istället.

Svar från en som har haft en motsvarande Windows Mobile telefon tidigare (med w-lan): Inte en chans!

//C

EDIT: Den här diskusionen är infekterad och helt meningslös.

Permalänk
Medlem

Finns det ingen test mellan likvärdiga telefoner där man jämför OS:en dvs. Symbian och Windows Mobile?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Att jämföra symbian med Windows mobile är rätt värdelöst. Att läsa en jämförelse på en hemsida brukar vara meningslöst (inte alltid, men oftast) på grund av att personen som jämför oftast inte är opartisk och en diskussion i ett forum om vilket som är bäst brukar bli stökig. Självklart skulle man kunna rada upp för- och nackdelar med de båda operativsystemen men jag skulle föreslå att gå efter känsla och smak. Att många gillar windows mobile är inte konstigt eftersom majoriteten av persondatorer idag använder windows och man ser lätt likheter i de båda operativsystemen, även om det WM är begränsat jämfört med tex WinXP. Själv har jag alltid gillat Symbian. Både series 60 som Nokia har i sina smartphones och UIQ som Sony Ericsson har i sina. Anledningen till att jag gillar symbian är troligen för att jag fick upp ögonen för det innan jag lärde känna WM, jag lärde mig symbian och fick se programutbudet och vande mig vid det. Så varken jag eller någon annan kan säga till dig om du ska köpa en WM eller en Symbian-telefon utan mitt tips är att testa och känna på de olika systemen innan du köper.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moomin
Att jämföra symbian med Windows mobile är rätt värdelöst. Att läsa en jämförelse på en hemsida brukar vara meningslöst (inte alltid, men oftast) på grund av att personen som jämför oftast inte är opartisk och en diskussion i ett forum om vilket som är bäst brukar bli stökig. Självklart skulle man kunna rada upp för- och nackdelar med de båda operativsystemen men jag skulle föreslå att gå efter känsla och smak. Att många gillar windows mobile är inte konstigt eftersom majoriteten av persondatorer idag använder windows och man ser lätt likheter i de båda operativsystemen, även om det WM är begränsat jämfört med tex WinXP. Själv har jag alltid gillat Symbian. Både series 60 som Nokia har i sina smartphones och UIQ som Sony Ericsson har i sina. Anledningen till att jag gillar symbian är troligen för att jag fick upp ögonen för det innan jag lärde känna WM, jag lärde mig symbian och fick se programutbudet och vande mig vid det. Så varken jag eller någon annan kan säga till dig om du ska köpa en WM eller en Symbian-telefon utan mitt tips är att testa och känna på de olika systemen innan du köper.

Tackar Moomin, har testat symbian ska försöka få testa WM också. Jo jag kan förstå att det kan vara rätt svårt. Om vi säger såhär då, ni som kör WM respektive symbian, ni kan väl ge några argument på vad "NI" ser i systemet som var/är lockande för er. Och snälla inga kommentarer som: WM äger, eller liknande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej, min p910i har börjat få sprickor i tangentbordet och har fått ett stort märke i displayen, troligen på en fest eller på jobbet.
Så börjar nu fundera på denna P990. Vad är den huvudsakliga skillnaden förutom 3G?

Sen, när kommer dom till webbutikerna på riktigt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LicKeN
Nej, min p910i har börjat få sprickor i tangentbordet och har fått ett stort märke i displayen, troligen på en fest eller på jobbet.
Så börjar nu fundera på denna P990. Vad är den huvudsakliga skillnaden förutom 3G?

Sen, när kommer dom till webbutikerna på riktigt?

3G
Wlan
Nyare OS
Bättre kamera (+ autofokus)
Bättre tangentbord
Högre filöverföringshastighet

Ja, nästan allt är uppgraderat skulle jag vilja säga.

Permalänk
Medlem

Då ska jag kolla på den här telefonen.
Troligen blir det en sån med ett nytt abonemang också.

Program och så? Finns det många sånna, typ MSN messenger klienter, IRC, spel?