Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Vad jag tänkt mig

Hej!
Jag har då planerat på att inskaffa en ny dator som skall vara optimerad för nya spel. Ni får gärna rekommendera bättre prylar, då min ekonomi ligger bra till just nu. Och lämna gärna kommentarer om varför ni rekommenderar andra prylar t.ex.

Chassi: Cooler Master Mystique II Aluminium Miditower ATX

Nätagg: Aspire ATX-AS500W 3 FAN Aluminium Black 520W ATX eller Cooltek 600W Modular ATX 2.2

Processor: Intel Pentium D Dual Core 945 3.4GHz 2x2Mb 800MHz Boxed (with cpu-cooler!) Socket775 eller någon av dessa: Intel Core 2 Duo E6600, Intel Core 2 Duo E6700

Moderkort: Asus P5LD2 SE/C i945P 4DDR2-DIMM 3PCI 3PCIe SATA Audio GB-LAN Socket775 ATX

Grafikkort: Point of View GeForce 7900GT 450MHz GPU 512MB DDR3 TV-out DVI SLI-ready RETAIL PCI Express

Minne: Kingston KVR667D2N5/1G 2x1024MB (tot. 2GB) DDR2 PC5300 240pin 667MHz

Hårddisk: 2st Maxtor DiamondMax 10 6V300F0 300GB 7200rpm 16MB SATA2

Jag har själv dålig erfarenhet av intels egna cpu fläktar, så rekommendationer på tyst och mycket bra fläkt uppskattas (har för mig att zalman's fläktar ska vara prima). Vill givetvis att datorn ska vara mycket tyst)

Har nog ingen användning av överklockning, och känns lite B att klocka en spel dator.

Min budget är 15 000:- (behöver väll inte mer för en bra dator?)

Alla rekommendationer är välkomna!

Visa signatur

what ever i just said, i still love you.

Permalänk

Ser bra ut, men byt processor till en Core 2 Duo för guds skull

Permalänk

Köp inte maxtor det är skit
satsa på ati istället för nvidia

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zack_Ersa
Köp inte maxtor det är skit
satsa på ati istället för nvidia

Motivera varför Maxtor är skit och varför jag ska sattsa på ati istället för nvidia.

Visa signatur

Permalänk

Maxtors diskar är väldigt högljudda och jag känner flera personer vars diskar har fått sönder.
ATIs X1900XT bankar skiten ur 7900GT för nästan sama pris.
Gör som frallala säger och satsa på core 2 duo.
Ska skärm å sånt vara inne i budgeten?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skärm bör vara inkluderat i budgeteten ja. Sattsar på CRT, må vara klumpiga men nog kan man lita på dom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är inget fel med dagens TFT-skärmar. De hänger med i princip lika bra som en CRT. Vissa tillochmed bättre...

Permalänk
Medlem

Enligt mig så är det väldigt svårt att hitta TFT skärmar som hänger med lika bra/bättre. Kan någon rekommendera någon 19" TFT som då håller kvalité och flyter med utan problem?

Visa signatur