De bästa spelen som utspelar sig under andra världskriget

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vilda_arne
du får inte vara så tydlig med var du gömmer dig!:P

mm,men tyvär finns inte "gräva ner sej i jorden med bara gevärs pipan utstickandes" eller "bygga en bunker med små hål där man her gevärs pipan" allternativen med i spelet=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Jag röstar på Battle-Field!

Visa signatur

*-'

Permalänk

World War 2 Online

Spelat det sen 2002 ungefär och är enligt mig det bästa spel som finns.
Önskar bara mer folk kunde fatta det.

www.wwiionline.com

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Svaret på frågan är lätt: Blitzkrieg!
alldrig fått så mycket utmaning och underhållning som med detta underbara spel, tyvärr har jag varvat det lite för många gånger med alla nationer.
funderar på 2:an men med risk att bli besviken avaktar jag lite.
Kanske någon som kan säga om det är lika bra lr sämre?
(tvivlar på att det är bättre)

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LocSin
Finns bara 2st WW2 spel som är värda att spela, Hidden & Dangerous 1-2. Skit trevliga ifall man vill ha lite mer realism istället för arkad shooters som CoD, BiA och MoH.

Ja fyfan, H&D 2 är skitroligt. Fast jag klarade aldrig det för det verkade vara nån bugg på en bana som gjorde att man inte kom vidare

Kanske finns nån patch nu för tiden? Har inte kollat.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Closecombat II & III

Commandos I & II

Soldiers Heroes of WWII - iaf med hjälp av lite realism modar

Permalänk
Medlem

Company of Heroes ser verkligen bra ut och har fått bra kritik.Sen så det bästa WW2 spelet för mej är Panzer General 1 en riktig gammal turnbased goding från 2D tiden :D.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

najsa svar fortsätt om ni orkar

Permalänk
Medlem

Company of heroes är typ Dawn Of War fast i under WW2.

Jag gillar realism så därför gillar jag inte CoH.

Några exempel:

De tar inte 1min + för en MG42 att döda några inf

Tanks kan skjuta mer än 10m ^^

Osv...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Ja fyfan, H&D 2 är skitroligt. Fast jag klarade aldrig det för det verkade vara nån bugg på en bana som gjorde att man inte kom vidare

Kanske finns nån patch nu för tiden? Har inte kollat.

Om inte annat så kan du skaffa expansionen som inte kostar många tior idag och som kanske kan fixa eventuella buggar.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=33229

Permalänk
Medlem

panzer general var en höjdare när man hade köpt ps1 minns jag nu.
sen finns det ju en massa uppföljare.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Red Orchestra... hela vägen!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Return to Castle Wolfenstein: Enemy Territory.. alla gånger!

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Red Orchestra

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superswede
Return to Castle Wolfenstein: Enemy Territory.. alla gånger!

Right on!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sille
Company of heroes är typ Dawn Of War fast i under WW2.

Jag gillar realism så därför gillar jag inte CoH.

Några exempel:

De tar inte 1min + för en MG42 att döda några inf

Tanks kan skjuta mer än 10m ^^

Osv...

Och spel kan vara kewl och tråkiga :>

Vore inte kul för en om en MG tog ut Inf på nåra sekunder.
Realism och RTS är ingen bra mix imho, för att soldater har individuell handlingskraft som är mycket bättre än en person som styr själv etc.

Permalänk
Inaktiv

Company of heros äger sönder!

Annrs så gar det första medal oh honor till ps1 en stor plats inom mitt hjärta

Permalänk
Medlem

andra världskrigen spel, de bästa?

Hej:) Jag gillar andra världskrigen spel men ja har dock svårt för att veta villka som finns och vet häller inte villka som är värda att "köpa" häller. har ni något bra tipps så får ni själv fallet dela med er utav de.. inga spydiga svar nu tack:)

tacksam för svar:)
/Robin

P.s
De är PC jag syfftar att spela på.. dock även xbox.
D.s

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk

Company of Heroes är bra.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

Hidden & Dangerous 1 och 2 är trevliga WW2 lir.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Brother in Arms, COD serien, Medal of Honour serien, BF1942, de ovan, DoD: S, The trenches(mod till hl1) med massa mera.........

jag tror WW2 är det temat som det har gjorts överdrivet mkt spel på, ja menar vf kan de int göra nåt spel om korea kriget på 50-talet llr nåt. eller Irak kriget idag........

Permalänk
Medlem

Det är bara någon dag sen den senaste av alla trådar som frågar samma sak fanns uppe så kolla i den.

Bästa spelet enligt mig, Heart of iron 2: Doomsday.

Permalänk
Medlem

Return to Castle Wolfenstein: Enemy Territory. Det är gratis så det är bara att testa. www.softpedia.com tror det finns att tanka där.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...
där har du lite ww2-lir som folk tipsar om, vad är du sugen på för lir i övrigt? FPS? RTS?
Red Orchestra är nog det bästa WW2-FPSet du kan hitta iaf, jämfört med cod1/2 som är rena rama arkadspelen så är dehär ett spel med riktigt härlig stämning och närvarokänsla

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
jag tror WW2 är det temat som det har gjorts överdrivet mkt spel på, ja menar vf kan de int göra nåt spel om korea kriget på 50-talet llr nåt. eller Irak kriget idag........

WW2 är väl typ ett av de största krig som utkämpats på denhär planeten, finns så mycket info och annat material om det så kan ju bara pressa fram ww2-spel, jag klagar då iaf inte ;P Sen att jag har en ww2-fetish är väl en annan sak 8)

Finns inget härligare än rasslet från en rullande stug, en dykande stuka, en tjutande nebelwerfer-raketer.. etc etc.. kommer det ännu ett spel där jag får njuta av dessa detaljer i en ny/realistiskare form så klagar jag inte ;P

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen

<3

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen

<3

(#coh.se !)

Permalänk
Permalänk

RTCW - Helt klart det bästa ww2 spelet.

Visa signatur

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Pain Is just another fantacy

Permalänk
Medlem

stalingrad... fast det är strategi

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X