Permalänk
Medlem

Vattenkylningsprylar?

Har kollat FAQs och lite olika trådar här och annorstädes.
Det verkar som de grejer som rekommenderas mest inte finns i Sverige.(Storm t.ex.)

Funderade på en sån där Vapochill, men 7-8kSEK för enbart CPU:n känns lite i högsta laget (även om det blir svinkallt), men 3-4-5kSEK för CPU/GPU/Chipset låter rimligare.

Vad rekommederar ni av det som finns tillgängligt här och nu?

Visa signatur

Intel 2600K | Asus P8P67 Deluxe | 4x4GB Corsair Vengeance C8 | Dell U3011 | Ung. 15 TB lagring + SSD:er | Corsair 800D | Corsair AX1200 | Gainward GTX570 | Corsair H70 | Logitech G9x | Creative HQ-2300D | Func Surface | Wacom Intous 4 | TerraTec H7 | ASUS G73JH |

Permalänk

Finns inget kul med vattenkylning i sverige, det närmaste du kommer är danmark och www.vcore.dk de har mycket fina grejor, Laing DDC ultra, Aqua Extreme block och thermochill raddar. Kolla där.

Permalänk
Medlem

Om du beställer ifrån vcore och vill ha en Laing DDC pump så kan du få köpa m in om du beställer en CSP-MAG pump åt mig

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Om man vill ha "det bästa" är det väl England/USA som gäller, eller?
Ska jag pytsa ut 4-5kSEK så vill jag ju ha "det bästa" och inte några andra/tredje/fjärdehandsval baserat på tillgång i Sverige.

BTW, vad är absolut bäst?
Vad gäller pumpen verkar det vara så att man kan lägga ut nästan lika mycket på den som på resten av grejerna tillsammans, så där kan jag tänka mig, om inte budget, så i alla fall något under max.

Förslag? Storm verkar vara out of stock överallt.

Visa signatur

Intel 2600K | Asus P8P67 Deluxe | 4x4GB Corsair Vengeance C8 | Dell U3011 | Ung. 15 TB lagring + SSD:er | Corsair 800D | Corsair AX1200 | Gainward GTX570 | Corsair H70 | Logitech G9x | Creative HQ-2300D | Func Surface | Wacom Intous 4 | TerraTec H7 | ASUS G73JH |

Permalänk
Medlem

Waterchill

Permalänk
Medlem

?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Om du beställer ifrån vcore och vill ha en Laing DDC pump så kan du få köpa m in om du beställer en CSP-MAG pump åt mig

Varför vill du byta ut din Laing DDC mot en CSP-MAG?
Är du missnöjd? Med vad? Dålig prestanda, ljudnivån, eller får den inte plats?
Varför tror du att CSP-MAGen är bättre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asshole
Varför vill du byta ut din Laing DDC mot en CSP-MAG?
Är du missnöjd? Med vad? Dålig prestanda, ljudnivån, eller får den inte plats?
Varför tror du att CSP-MAGen är bättre?

Tjena
Har kikat en hel del på ditt bygge osv
Men det är som så att om jag hade en CSP-MAG så kunde jag ha använt en vattentank också..
För på Laingen så är ingång och utgång på samma sida, på CSP-MAGen får jag dom på varsin sida
Jag har aldrig gillat 90º böjar i vattenkylnings system heller =/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skulle det inte funka med den här modden då?
http://www.systemcooling.com/mcp350_mod-01.html

Permalänk
Medlem

Nej dessvärre inte
Pumpen sitter högst upp i chassit och jag skulle behöva så jag kan få utgången rakt ner.. Som jag skulle kunna få med en CSP-MAG..
Det står att man inte kan montera Laingen upp och ner heller så det sket sig
Annars så hade jag kunnat ha gjort den där modden..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag vet att vissa på sudhian forum kör den upp och ner och dom är medvetna om att man inte skall göra så med det verkar funka för dem, exempelvis mbasket och, hmmm, tror det var mikehotel eller dickh, kolla mbasket:
http://www.sudhian.com/index.php?/forums/viewthread/71707/

Permalänk
Medlem

Hm, intressant.. Men frågan är om jag skulle våga det.. Det skulle vara typiskt min tur att ngt skulle börja brinna

Visa signatur