Permalänk
Proffsmoddare

-=liten Update=-

Jag funderade på hur jag skulle få flamman i fronten att sysnas lite bättre och efter diverse tester så kom jag fram till att det helt enkelt blev bäst att öppna upp chassit och belysa bakifrån. Belysningen just nu är inte som den ska vara det kommer vara 6st röda leds som luser upp och sen ska även plåten bakom flamman målas mattsvart.

Ni får ursäkta allt damm och spån men det är ju Work in progress så...

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Plexit ser ut att vara lite repigt och fullt med fruktansvärda bubblor. stämmer detta?

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eikon
Plexit ser ut att vara lite repigt och fullt med fruktansvärda bubblor. stämmer detta?

hehe nej det stämmer inte det är bara förbannat skitigt och dammigt Dessutom har jag fortfarande inte fått ordning på inställningarna på kameran och det gör inte saken bättre.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

riktigt snyggt, hade ju varit lite tufft om du hade eldat lite på någon av plexi flammorna också

Visa signatur

Intel Core i7 860 3,6 GHz | Corsair 6GB DDR3 1600MHz | 580 GTX | Asrock P55 Deluxe3
Förra Gaming datorn Media datorn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subaru_impreza
riktigt snyggt, hade ju varit lite tufft om du hade eldat lite på någon av plexi flammorna också

plast och eld går inte ihop iaf inte det du tänker

sen sot torkar man lätt bort och blir inte bra..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
plast och eld går inte ihop iaf inte det du tänker

sen sot torkar man lätt bort och blir inte bra..

ja men man ska inte sitta och elda med en tändare, rikigt så det smällter och så blidas det små bubblor..

Visa signatur

Intel Core i7 860 3,6 GHz | Corsair 6GB DDR3 1600MHz | 580 GTX | Asrock P55 Deluxe3
Förra Gaming datorn Media datorn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ge_mig_en_dator
4 gig? o v e r k i l l? lite, kanske... ^^

det finns alldrig något som är overkill när de gäller hårvara dock brukar prislappen avskräcka endel

t.e.x jag skulle gissa att bara dessa minnen och moderkort nu ligger på sammanlagda värdet av hela min dator haha

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
hehe nej det stämmer inte det är bara förbannat skitigt och dammigt Dessutom har jag fortfarande inte fått ordning på inställningarna på kameran och det gör inte saken bättre.

Vi får ta bilderna med en nypa salt helt enkelt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eikon
Vi får ta bilderna med en nypa salt helt enkelt

Höhö ja eller så gör vi ett litet besök hos wolwie någon natt

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murcho
Höhö ja eller så gör vi ett litet besök hos wolwie någon natt

Våldgäst och "böghög" istheshit!

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Liten uppdatering, idag kom det ett litet paket minsann

Man måste ju se till att ha rejäla nätaggregat och där kom Antec till undsättning så ett stort tack till dom. Det kommer även en uppdatering i helgen då jag även fått lite mer av belysningsdetaljerna. Så nu ska det sättas igång och jobbas igen efter det lilla uppehållet

Visa signatur

Permalänk

varför 4 nätagg? :S (ett per projekt antar jag, annars vettefan)

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
varför 4 nätagg? :S (ett per projekt antar jag, annars vettefan)

FYRA element har vi ju, så då blir det fyra projekt och fyra psu

och de fyra elementen som är fyra projekt blir tillsammans Projekt: De fyra elementen!

därav de fyra nätaggen!

är jag för övertydligen?

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Permalänk
Medlem

GIEF.. Mycket tjusigt

Visa signatur

<3

Permalänk
Proffsmoddare

Inte mycket till update men jag har iallafall monterat nätaggen 2st Antec Neo HE 550 som levererar 1100watt. Total overkill men mysigt ändå

Jag hoppas att kunna återkomma nu i veckan med en riktig update...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Öh, fint som fan men... Varför?

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAxxel
Öh, fint som fan men... Varför?

För att jag kan Som jag sa jag vet att det är overkill just nu men i slutändan kommer systemet ha Quad Sli och 16 Diskar så det kan vara bra med lite extra power

Visa signatur

Permalänk
Medlem

självklart

Permalänk
Medlem

ser smaskigt ut

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk

Fatta vad detta bygget kommer att väga!
Det blir gaffeltrucken till DH i vinter

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adam_ramone
Fatta vad detta bygget kommer att väga!
Det blir gaffeltrucken till DH i vinter

Som tur är har vi en FET van att transportera allt i

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

För att jag kan Som jag sa jag vet att det är overkill just nu men i slutändan kommer systemet ha Quad Sli och 16 Diskar så det kan vara bra med lite extra power

Hur mycket av detta betalara du och hur mycket får du sponsrat?

om allt är sponsrat får du behålla det sedan?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nice nice wolv. Skulle kunna ge dig ett tips ang Lian-Li-eldmodden!
Tycker att du ska sätta en "glob-som-ser-ut-som-att-ge-eld" på taket av chassit, kan inte namnet men det är en glob, lite större än en knytnäve som brinner "typ" innuti, såg det innuti en bil härromdan, vore perfekt va?

Mvh

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200 @ 2,8Ghz | 2048Mb | Sapphire Radeon HD 2600XT | Gigabyte GA-K8NSC | Xilence 500W | Soundblaster A4 7.1 | Maxtor S-ATA 200Gb - Samsung SP1654N 160GB | Antec P182 | SAMSUNG 22" 225BW

Permalänk
Citat:

Som tur är har vi en FET van att transportera allt i

Niice, annars hade den kanske fått plats i min bil som jag och mina polare ska åka till DH med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adam_ramone
Niice, annars hade den kanske fått plats i min bil som jag och mina polare ska åka till DH med.

http://humorix.nu/bilder/bilder/motor/packadbil.jpg

humor på hög nivå...

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

HAHAHA... fy fan vad rolig bild xD

Permalänk
Medlem

Mohaha XD

Som tidigare skrivare, får du behålla allt sedan? Och är detta den enda reklam du göra för deras prylar?

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Mohaha XD

Som tidigare skrivare, får du behålla allt sedan? Och är detta den enda reklam du göra för deras prylar?

Svar ja jag får behålla allt efteråt och Nej detta är inte allt jag gör. Nu åter till bygget

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Svar ja jag får behålla allt efteråt och Nej detta är inte allt jag gör. Nu åter till bygget

hmm, ja vissa har de bra med julafton varjedag då kanske din "gammeln" dator blir till salu för billig peng

Visa signatur