Min Laptop överhettar sig lätt! Tips och Råd?

Permalänk

Min Laptop överhettar sig lätt! Tips och Råd?

När jag använder datorn normalt, t.ex lyssnar på musik, surfar på internet så ligger den på ca 50-60 grader och funkar snabbt och bra.

Dock när jag vill spela spel, t.ex HL2 eller Red Orchestra så går temperaturen ganska snabbt upp över 90 grader och datorn säger i från.

Hur ska jag lösa detta problem?

Datorspecifikationer finns i min signatur.

Tack på förhand.

Visa signatur

ASUS A6Km Laptop
Mobile AMD Sempron 3000+
1024 GB RAM

Permalänk

test att sänka mhz på processorn med "RightMark CPU Clock Utility"
dock förlorar du prestanda =/

Har min AMD ATHLON 64 3700+ i 800mhz när ja bara surfar osv för att få den tystare...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gigabyte GA-965P-DS3 l E6300 l Corsair TWIN2X 6400 l Scythe Ninja l XFX 7900GT l WD Raptor

Permalänk

Funderar på att köpa en såndär Perrki. Är det någon som vet om de verkligen fungerar bra?

Visa signatur

ASUS A6Km Laptop
Mobile AMD Sempron 3000+
1024 GB RAM

Permalänk
Medlem

Har inte några erfarenheter själv, men någon här på forumet kanske har.
Det finns säkert många fler än de jag hittade.

Visa signatur

Gigabyte GA-965P-DS3 l E6300 l Corsair TWIN2X 6400 l Scythe Ninja l XFX 7900GT l WD Raptor

Permalänk
Medlem

INGEN laptop ska bli så varm. Så det måste vara något fel på den.

Typ kylpastan och/eller fläkten.

Permalänk

Har löst problemet genom att damsuga i utblåset från datorn.. Det var troligen smuts och damm på fläkten som jag fick bort. Nu smider den i 40-70 grader oavsett vad jag gör

Visa signatur

ASUS A6Km Laptop
Mobile AMD Sempron 3000+
1024 GB RAM

Permalänk
Medlem

dammfilter is the shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt_Pepper-
Funderar på att köpa en såndär Perrki. Är det någon som vet om de verkligen fungerar bra?

För mig har de funkat bra, kör med en Antec Notebook Cooler;
http://www.webhallen.com/prod.php?id=35522

Har haft den till 2 olika Acers och nu en FS Amilo, och den hjälpte riktigt bra till mina Acer:s. Innan jag började använda coolern kunde jag kanske spela i två timmar innan datorn började bete sig underligt, efter att jag började använda coolern har jag inte märkt av så mycket problem...

Funderar dock på att köpa en lite större cooler, förmodligen Akasas för 17" från komplett;
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323540
Då min nya dator är 17" och den står inte riktigt bra på min Antec...

Edit: lite stavfel

Permalänk
Avstängd

dammsuga räcker