Permalänk
Proffsmoddare

Änne en liten hårdvaru update

Idag kom det ett litet paket på posten

Ett litet 7950gx2 som ska se till att sätta fart på grafiken i denna lilla Eldkub

Här har vi härligheten monterad

jag kommer att få ledramperna inom ett par dagar så till helgen blir det en lite större update

Ett hysteriskt stort tack ska gå till BFG som har stått till tjänst med Grafikkortet

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

fan vilket chassi.. försök hålla det någorlunda rent från kablar bara

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Inaktiv

Jag gillar inte riktigt dom fläktarna....iallafall inte på den bilden. Kommer dom att användas där? I övrigt riktigt vacker bild på ett riktigt vackert chassi. Kör hårt, polarn;)

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Jag gillar inte riktigt dom fläktarna....iallafall inte på den bilden. Kommer dom att användas där? I övrigt riktigt vacker bild på ett riktigt vackert chassi. Kör hårt, polarn;)

Fläktarna ska användas. Jag ville ha fläktar med ett riktigt mörkrött ljus och Revoltec fläktarna som Kylning.com bidrog med ger just det. Jag håller med om att dom ser lite tafatta ut på bilden, men ledfans ska ju ses in action så att säga. Dessutom ska hela insidan på chassit lackeras i mattsvart och då kommer helheten att förändras drastiskt.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

mattsvart istheshit.

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Fläktarna ska användas. Jag ville ha fläktar med ett riktigt mörkrött ljus och Revoltec fläktarna som Kylning.com bidrog med ger just det. Jag håller med om att dom ser lite tafatta ut på bilden, men ledfans ska ju ses in action så att säga. Dessutom ska hela insidan på chassit lackeras i mattsvart och då kommer helheten att förändras drastiskt.

Det svaret får jag väl vara nöjd med:P Nej men skämt åsido det kommer bli fetnajs med svart.

Permalänk
Medlem

Vilken tur att du inte bor närmare mig då hade du haft inbrott i helgen Nevars Blir bara bättre o bättre (= Lite avis på grejerna är man allt

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem

Nja jag skulle nog vänta tills kalaset är färdigt, sen så då skulle det bli inbrott :D:D

Nä men GGG (Grattis till graffet grabben)

Permalänk
Medlem
Citat:

Änne en liten hårdvaru update

Idag kom det ett litet paket på posten

http://www.galactus.se/wolverine/7950gx2.jpg
Ett litet 7950gx2 som ska se till att sätta fart på grafiken i denna lilla Eldkub

Här har vi härligheten monterad
http://www.galactus.se/wolverine/7950gx2mounted.jpg

jag kommer att få ledramperna inom ett par dagar så till helgen blir det en lite större update

Ett hysteriskt stort tack ska gå till BFG som har stått till tjänst med Grafikkortet
http://www.galactus.se/wolverine/bfgsmall.jpg

Fy på dig om du fick den gratis

Här sitter jag o torskar på grund av att datorn är en torrsump

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

det blir grymt snyggt som vanligt.....
får nog ta och åka till dreamhack och hälsa på dig.... (om det finns några biljetter kvar förstås)

Offt. kan inte någon moderator sätta upp ett DH forum så att man kan diskutera allt inför DHW?

Visa signatur

// X

Permalänk
Proffsmoddare

Liten hårdvaru update

Idag anlände disken till kuben

En Western Digital 500gb Re2 24/7 disk som har smått otroliga 1,2 Miljoner timmar MTBF Ett stort tack till Western Digital som hjälpte mig med denna

Visa signatur

Permalänk

DAMN va nice bygge wolv! Blir ju ingen LAN-burk direkt men vfan (jaja, du ska ta med den på DH men skitsamma -.- )

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
DAMN va nice bygge wolv! Blir ju ingen LAN-burk direkt men vfan (jaja, du ska ta med den på DH men skitsamma -.- )

Vadå inte lanburk den har för bövelen hjul, bara att koppla en rejäl kätting i den och dra

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vadå inte lanburk den har för bövelen hjul, bara att koppla en rejäl kätting i den och dra

Och hoka på färj-förtöjar-kättingen i en stridvagn så är ju resten Biff!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

när kommer fullständig uppdate

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Proffsmoddare

Uppdatering kommer snart det går lite slow eftersom jag har så otroligt mycket att göra inför Dreamhack :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Uppdatering kommer snart det går lite slow eftersom jag har så otroligt mycket att göra inför Dreamhack :/

jag kan föstå det antar att du lär arbeta ganska duktigt när du får spons på så pass mycket.

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk

tja är man poppis så.

Permalänk
Medlem

we want more

Visa signatur

DATORKIT SÄLJES TILL ETT KANONPRIS! /PM

Permalänk
Proffsmoddare

Liten update!

Idag fick jag ännu ett litet paket med godsaker som ska vara till projektet.

Jag behöver knappast säga att nu kommer eldchassit HÖRAS likaväl som att synas

Ett otroligt stort tack till Logitech som ställt upp med prylarna

Ps

Imorrn kommer en riktig update

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Liten update!

Idag fick jag ännu ett litet paket med godsaker som ska vara till projektet.

http://www.galactus.se/wolverine/logifree.jpg

Jag behöver knappast säga att nu kommer eldchassit HÖRAS likaväl som att synas

Ett otroligt stort tack till Logitech som ställt upp med prylarna

http://www.galactus.se/wolverine/Logitech.jpg

Ps

Imorrn kommer en riktig update

Schysst att grejjerna måste skeppas in via båt och sedan köras med extra förstärkt lastbil ända fram till dörren

Visa signatur

Permalänk

jävlar....

tur nisse där alltså men mycket jobb bakom mördan förstår jag..

men jag tror mina högtalare slår det där

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

ser bra ut som vanligt.. men personligen så tycker jag att det börjar bli lite mkt gravyr och plast nu, kanske borde försöka komma på nått annat coolt. nu kommer jag väll säkert få en massa arga kommentarer från fjortisar som tycker du är "gud". visst.. du gör fan coola grejjer men det är ju typ som att bara äta på mcdonalds hela tiden, det finns lite olika grejjer å välja på så lite variation finns men det blir fan tjatigt i långa längden ändå.
jag vet själv hur det är med sånt, jag jobbar som lackerare och det är fan jobbigt å bryta trender.. förnya, kunna skapa nått som inte riktigt har funnits innan, våga ta steg som ingen annan har tagit innan. man kanske gör bort sig i början men efter ett tag har man en ny stil som kommer att slå hårdare än det man har gjort innan. mkt tjat vart det. men du vet vad jag snackar om.. vi är båda vuxna människor och kan ta ris och ros.
kanske skulle göra ett grymmt lack/gravyr samarbete i framtiden??

Visa signatur

utför custom lackeringar å graffix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Net_Assassin

Det tycker jag låter som en "Eeeeexcellent" idé

Visa signatur

Permalänk

Net_Assassin:

är både för och emot det du pratade om. visst så kan det bli tjatigt i längden med samma sak, men att gnälla på en persons egna konst är att vilja ändra på en persons sätt att skapa vilket jag är emot. om han trivs med det han gör så låt han göra det, jag tvivlar på att han skapar det han skapar för andras skull, då är det inte konst utan nån form av pr.
om han inte är nöjd med det han gör eller känner för att förnya sig så gör han väl det då han känner för det. en anledning till att du vill bryta trender är väl (gissningsvis) för att du är relativt ny inom lackering eller känner att du inte hittat din stil riktigt, eller bara söker utmaningar.
jag säger inte att din kritik är dålig, kanske inte så genomtänkt bara. för du är en person som vill bryta trender, han kanske inte vill eller får ut nåt av det.

men jag håller med om att det skulle vara grymt med ett projekt där flera kunniga personer gör något tillsammans(lackerare, graverare osv.), frågan är ju bara vem som ska få behålla produkten när den står färdig

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S21 FE och iPhone 16 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P1 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

ser bra ut som vanligt.. men personligen så tycker jag att det börjar bli lite mkt gravyr och plast nu, kanske borde försöka komma på nått annat coolt. nu kommer jag väll säkert få en massa arga kommentarer från fjortisar som tycker du är "gud". visst.. du gör fan coola grejjer men det är ju typ som att bara äta på mcdonalds hela tiden, det finns lite olika grejjer å välja på så lite variation finns men det blir fan tjatigt i långa längden ändå.
jag vet själv hur det är med sånt, jag jobbar som lackerare och det är fan jobbigt å bryta trender.. förnya, kunna skapa nått som inte riktigt har funnits innan, våga ta steg som ingen annan har tagit innan. man kanske gör bort sig i början men efter ett tag har man en ny stil som kommer att slå hårdare än det man har gjort innan. mkt tjat vart det. men du vet vad jag snackar om.. vi är båda vuxna människor och kan ta ris och ros.

Jag tycker nog att jag har gjort en hel del olika saker som tex Blacklight Demons, Hellraiserkuben eller min Biomech 550. När det gäller val av material så har jag inte så stora valmöjligheter jag måste välja saker som är lättjobbade. Alla mina byggen görs hemma i köket och köksbordet är min arbetsbänk därför blir jag begränsad i vad jag kan göra.

Att jag gör mycket gravyrer det är jag medveten om men det gör jag för att jag älskar att gravera Visst skulle jag kunna göra en stilren htpc i Aluminium men det är inte min stil helt enkelt. Jag har vansinnigt många ideer men endast ett fåtal av dom är möjliga för mig att genomföra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Visst skulle jag kunna göra en stilren htpc i Aluminium

Den där meningen fick jag på nått jävla vänster till "Visst skulle jag kunna göra en sten htpc i alu".

Och det fick mig att häpna, varför inte göra en burk i glasfiber som ser ut som en sten? skulle ju bli kalas bra om färgerna blev rätt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Off Topic

Citat:

... jag jobbar som lackerare och det är fan jobbigt å bryta trender.. förnya, kunna skapa nått som inte riktigt har funnits innan...

Vore underbart om du eller någon annan med lackeringskunskaper kunde skriva en guide i lackeringens ädla konst, tror att många (inklusive mig själv) väljer att gravera så fort man göra något med de större ytorna på chassit pga att det är enkelt och man kan göra det i nästan vilken "lokal" som helst. Tror att de flesta skulle vilja ha en snygg lack på sin chassimod men att de saknar kunskap om hur man ska gå till väga.

Så tror att många skulle uppskatta en guide med genomgång av förarbete, primer, när ska man slipa, hur fint ska man slipa, grundfärg, typ av färg, steget från sprayburk till spruta, få tag i material, hur man på ett enkelt sätt fixar en "lacklokal" osv.

Oj blev längre än jag trodde . Folk vill men vet inte hur, är nog ett bra sätt att sammanfatta det med.

inget ansvar tas för eventuella stavfel

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk

har faktiskt vart inne på att göra en bra guide på hur man lackar ett chassi, både proffisionelt och lite enklare me (gud bevare) sprayburk.
ska nog fixa det i vinter när man har lite mindre att göra.

Visa signatur

utför custom lackeringar å graffix

Permalänk

net ... det får du gäran göra.. vet lite B hur man ska göra men då jag har 4 väldigt stora plåtar att göra ( sign ) så måste iaf en bli bra och 2 mindre biotar så inget slarv där

Visa signatur

I am Extrazz.